MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 11, 2025 6:56 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr wrz 09, 2009 9:45 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
Witam was :)

w domu pojawil sie kolejny mb tym razem tez 210 ale z 3.2cdi r6
samochod nie pali na jeden gar bo prawdopodobnie turbo puscilo olej i w ktoryms cylindrze zrobilo sie takie cisnieni ze powyginalo zawory (tak nam sie przynajmniej wydaje bo turbo jest uwalone na 100%)

i teraz mam do was duzo pytan
otoz chcemy sami go naprawic (wiadomo glowice zrobi firma ktora sie na tym zna) ale sami go chcemy poskladac
no i po kolei:

- czy sciagajac glowice musze w jakiejs kolejnosci odkrecac sruby?
- czy kupujac uszczelke musze powiedziec ze jest po pierwszym planowaniu i wiem ze zachwalaliscie uszczelki jakis 2 firm tylko jezeli by ktos wiedzial to prosil bym o podanie tych firm
- czy sruby musze kupic nowe
- i najwazniejsze w jakiej kolejnosci oraz z jaka sila przykrecac glowice

z gory wam wszystkim dziekuje za odpowiedzi - bede informowal co sie dzieje na froncie [zlosnikz]

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 09, 2009 10:04 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Te pytania to zadawaj jak wyciagniesz wtryski.Jak wyjdą to smiało mozesz walic po flaszce za sztuke ktora wyszła [zlosnik] .Zadawanie dalszych pytan serio zadawaj jak wyjdą wtryski bo to jest najwiekszy problem.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 09, 2009 10:55 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
Panowie nowe wiesci...
Samochod ogolnie pali ale silnik pracuje nierowno,
dodatowo po otwarciu korka wlewu oleju zarzyguje caly garaz a z odmy pcha dosc duzo powietrza - obstawiacie na dziure w toloku?

Jutro jade po pana z komputerem a na razie wstrzymuje sie z rzucaniem glowicy.

Edit: i jeszcze jedno pytanie czy to ze w oleju nie ma wody ani w wodzie oleju moze swiadczyc tez o peknieciu glowicy?

Edit2: No dobra nie za bardzo umiem wyciagnac wtrysk [zlosnik]

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 09, 2009 11:42 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 04, 2008 4:31 am
Posty: 38
Skoro i tak zrzuca głowice to (odpukać) nawet jeśli się jakiś ukręci to kosztów ogromnych nie narobi.

A tak na marginesie ja jakiś czas temu w 220 CDI wykręcałem ostatnią świecę i też miałem stracha. Przygotowałem się do tego trochę i przez kilka dni przed uruchomieniem silnika stosowałem preparat do zapieczonych śrub w dość dużej ilości. Do tego stopnia że po dłuższej jeździe preparat się gotował i myślę że dzięki tym zabiegom świeczka wykręciła się bez przykrych niespodzianek.

_________________
W210 `99 220 CDI ex TAXI

WDB2100061AXXXXXX
Motor: 611 961


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 10, 2009 12:01 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
no wlasnie nie wiadomo czy zrzucam jutro chce zmierzyc cisnienie na cylindrach bo juz wiem ze 2 nie chodza

czy to prawda ze jak popuszcze delikatnie wtryski na podkladkach te ktore je trzymaja i odpale sielnik by sie zagrzal to sie same poluzuja? - ktos to sprawdzal?

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 10, 2009 6:52 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
moze byc zatkana odma.... jedz do fachowca zeby sie zajoł tym silnikiem.W CDI jak niewyjdzie choć jeden wtrysk do zdjecia głowicy trzeba potłuc młotkiem pokrywe zaworów. [zlosnik] :lol: Wiec wtryski to podstawa. <br>Dodano po 6 minutach.:<br> acha- czy zrobiłes juz test przelewów?

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 10, 2009 9:17 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
spoko wtryski te ktore nie chcialy wyjsc rozkrecilem i wybilem wybijakiem

ale to jest nic.......

szukam nowego motoru [zlosnik]
jeszcze nie widzialem tak potopionych tlokow [zlosnikz]

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 10, 2009 9:44 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Jakieś foto? [oczko]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 10, 2009 10:53 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
jutro zrobie :)
a teraz pytanie co do motoru
to 613 o ile mi sie dobrze wydaje

teraz pytanie czy koniecznie musze kupicz tego samego roku? albo identyczny z numerem z vinu?
bo takie silniki tez byly w s klasach i e klasach 211 no i chyba jeszcze w jakis innych

czy one w jakis szczegolny sposob sie roznia? oczywiscie nie mowimy o v6 cdi bo to wiadomo ze nie podejdzie...

z gory dzieki za porady

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 10, 2009 11:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
Nie spotkałem się, aby producent do każdego innego modelu robił inne silniki (lub zmieniał ich strukturę) opierając się o tą samą technologię technologię. Tak przynajmniej było z Fiatem Palio 1.2 oraz Fiatem Punto 1.2.
Wynika to z tego, że każda zmiana to są spore koszta producyjne (matryce, projekty, testy itd), stąd się stara optymalizować silniki pod więcej niż jeden konkretny model. Myślę, że w Mercedesie jest dokładnie tak samo.
Powiem więcej, że powinno się dać wsadzić, bez żadnych przeróbek silnik mocniejszy lub słabszy (ale to już chyba wiesz).

Te teorie potwierdza sporo tematów, jak ludzie wsadzają różne silniki z innych modeli do innego modelu.
Tak więc ja bym bez kłopotu szukał silnik takiej samej technologii budowany.

Mam nadzieję, że się nie mylę, akurat w Twoim wypadku:)

_________________
W202 250D '93


Ostatnio zmieniony czw wrz 10, 2009 11:03 pm przez michele, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 10, 2009 11:03 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
ja juz zladlem zeby na tdi 1.9
kupilem silnik o tym samym oznaczneiu
i jak sie okazalo to czujniki mial w innym miejscu cos tam z elektryka dodatkowo nie pasowalo duzo roboty a to niby ten sam silnik byl, niby....
wiec nie chce wtopic i kupic cos co mi bedzie lezec w garazu ;) stad moje pytania

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 11, 2009 12:28 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
blackmilk pisze:
jstad moje pytania


613 961 taki silnik powinieneś mieć i taki szukaj.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 11, 2009 8:21 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
michele pisze:
Nie spotkałem się, aby producent do każdego innego modelu robił inne silniki (lub zmieniał ich strukturę) opierając się o tą samą technologię technologię. Tak przynajmniej było z Fiatem Palio 1.2 oraz Fiatem Punto 1.2.
(...)
Myślę, że w Mercedesie jest dokładnie tak samo.
(...)


Nie jest.
Silnik dobiera się nie po pojemności tylko po numerze.
Na przykład silniki 5.0 V8 z lat 90-95 119.970 i 119.974, nie przypasują na swoje miejsca zamiennie bez większych przeróbek. To jest tylko pierwszy lepszy przykład.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 11, 2009 9:08 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
no wlasnie tak tez myslalem :)
dzieki chlopaki!

narazie szukam motoru :cry:

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 11, 2009 9:38 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
A czym się one różnią?

Faktycznie nie wysłowiłem się dokładnie. Jeśli jest grupa silników, które zaczęli produkować, to wsadzają też do innych modeli samochodów. Jednak zmiana konstrukcyjna silnika, może powodować inne odstępstwa. Tak może być np. od czujnika ciśnienia oleju, a kończąc na całkowitej zmianie architektonicznej. Jednak nie sądzę, aby silnik o konkretnym numerze miał dwa rodzaje rozwiązań.
Oto mi chodziło. Stąd jeśli 119.970 przykładowo pasuje do C klasy i również występuje w S klasie, to można z tego lub tamtego modelu wziąć. Dodatkowo jeśli chodzi o instalacje, to podobne silniki powinny pasować do konstrukcji samochodu, z tym, że może być jak już blackmilk napisał zmiennione położenie np. czujnika ciśnienia oleju (czyli różnica, jaka wydaje się przy zastosowaniu silnika 220 oraz 240) - o których to rzeczach nie do końca pomyślałem, zwłaszcza, że bardzo często na forum się spotyka MB 240D a ma silnik 200D, lub w drugą stronę.

Więc sorry, za zamieszanie. Chyba źle temat zrozumiałem.

_________________
W202 250D '93


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl