MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 11, 2025 5:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lip 03, 2009 8:02 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Na początek - Cześć wszystkim ;-)

Jestem w posiadaniu samochodu jak w temacie. Aktualnie auto przechodzi kompleksowy remont blach, będzie świeży silnik i wiele innych. A dokładniej:

Informacje wg. VIN.:

VIN WDB1260201A377873
Model 260 SE
Chassis 1260201A377873
Engine 103941 12 009806
Transmission 722412 02 560961
Order 0 8 362 00331
Approx. year 1988
Lights BOSCH
Cab 03977
Dealer fahrzeug-werke Lueg, Bochum (362)
Interior fabric black+anthracite (071)
Paint
735 astral silver metallic (с 01.01.1972 по 31.12.1990, с 1994)
Options
240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)
412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)
420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)
430 headrests in the rear (с 01.01.1977)
506 outside rear view mirror, left and right, heated (electrically adjustable on the right) (l.h.d.) (с 01.10.1983 по 31.03.1989)
outside rear view mirror, right, convex, taxi export version
513 Becker radio Grand Prix cassette electronicLW/MW/USW (с 01.11.1982 по 31.01.1990)
radio MB Special, without traffic news decoder, with RDS and longwave
531 automatic antenna (с 01.01.1963)
543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right (с 01.11.1978)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
590 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), Germany
green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - Germany (с 01.01.1972)
620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
812 rear-mounted loudspeaker (с 01.11.1974)

Fotki sprzed remontu:

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
ObrazekObrazek Obrazek

I fotki remontowe:

W aucie będzie zmieniany silnik na m103 3,0 , remont blach techniką lutowania-cynowania, czyli szpalchexowi mówię NIE :) Ponadto drewienko i skóry do renowacji, oraz wymiana lub regeneracja wszystkiego co tego wymaga - to tak w wielkim skrócie.

Obrazek Obrazek ObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 03, 2009 9:29 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 3:20 pm
Posty: 189
No nic tylko pogratulować :)
Dodaj zdjęcia po :)

_________________
_________________________
W123 200D 84 ex
W124 250D 92 ex
W140 300SE 91 ex wielkość ma znaczenie :) W140 RULEZZZ :)
W126 500sec - w trakcie odbudowy
W124 2.5TD `91 ciapek na dojazdy do pracy

nie MB: HONDA VFR 800 V-TEC `03


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 03, 2009 10:26 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Mój ulubiony lakier w W126 :D
Kurcze ... w sumie muszę Ci pogratulować :) Miło, że zająłeś się nim należycie. A opłaca się silnik zmieniać? Zwłaszcza na 3.0 ?
Pzdr

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 03, 2009 10:51 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Czy mi sie wydaje czy bedziesz montował głosniki sinus line?
Wesz moze jak to gra? Tez sie nad takimi zastanawiam ale szczerze to watpie czy mozna wykrzesac jakikolwiek ciekawy dziwek z elipsy 4x6.[/list]

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 03, 2009 11:03 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Cytuj:
A opłaca się silnik zmieniać? Zwłaszcza na 3.0 ?

Tak, bo obecny 2,6 niby rześki ale mocno zastany i trzeba by go kompletnie rozebrać i wszystkie usczelnienia wymienić, a mam już zamówionego i zapłaconego fajnego 3,0 ze Szwajcarii ;-)

diablos25 pisze:
Czy mi sie wydaje czy bedziesz montował głosniki sinus line?
Wesz moze jak to gra? Tez sie nad takimi zastanawiam ale szczerze to watpie czy mozna wykrzesac jakikolwiek ciekawy dziwek z elipsy 4x6

Te głośniki zachwalane na innych forach MB i chyba nic lepszego w rozsądnej cenie nie wciśnie się w te malutkie otworki. Ponoć nawet żadnego sub-a nie ma potrzeby montować, ale ja techno nie słucham to i tak mi nie potrzeba [zlosnik]

dobra ... lece bo mi zaraz PKP do Gdyni na Opener'a odjedzie a przedemną 550km podróży tym cudem

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 03, 2009 11:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 17, 2007 12:41 pm
Posty: 168
Lokalizacja: Swietokrzyskie
oress pisze:
sub-a nie ma potrzeby montować, ale ja techno nie słucham to i tak mi nie potrzeba


Sub nie tylko do techno jest potrzebny ;)

_________________
w201 2.0D '87
Szukam Pracy. Fizyk techniczny


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 17, 2009 7:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
kupiony m103 3,0 okazał się prawie dobry. Pojechał do zakładu szlifierskiego.
Przyjechały też nowe tłoczki z pierścionkami i sworzniami oraz paneweczki. Wszystko na pierwszy nadwymiar pod szlif 8)

Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 17, 2009 9:38 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wypoleruj denka tłoków, będą znacznie bardziej odporne na odkładanie nagarów i poprawi się do tego jeszcze kilka parametrów związanych z przepływem i trwałoscią.
Idź do sklepu i zważ tłoki, sprawdź czy nie różnią się ciężarem, włacznie ze sworzniami itd.
Panewki pasuj na plastigauge.
Wymień na nowe śruby mocujące stopy korbowodów!

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 17, 2009 10:29 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
o kurde!!! jestem pod wrażeniem :) o koszty nawet nie pytam!

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 17, 2009 10:37 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
ukaniu pisze:
Wypoleruj denka tłoków, będą znacznie bardziej odporne na odkładanie nagarów i poprawi się do tego jeszcze kilka parametrów związanych z przepływem i trwałoscią.
Idź do sklepu i zważ tłoki, sprawdź czy nie różnią się ciężarem, włacznie ze sworzniami itd.
Panewki pasuj na plastigauge.
Wymień na nowe śruby mocujące stopy korbowodów!


myślałem o polerowaniu denek tłoków, ale wygląda na to że musiałbym sporo zebrać bo powierzchnia po odlewie jest mocno porowata.

Całosć będzie montowana w zakładzie szlifierskim - co to jest "plastigauge" ?

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 17, 2009 11:18 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Znalazłem _taką_ firmę co pokrywa powłokami ceramicznymi. Będę u nich prawdopodobnie robił powłokę na kolektor wydechowy, ale reszta oferty też jest ciekawa.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 17, 2009 12:09 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nie musi być idealne lustro byle było lepiej niż to co widać. To naprawdę poprawia parametry pracy - włącznie z temperaturą tłoka. Potem korekcja wagi jak najlepiej się da. Ja zwykle szlifuję też sworznie w stożkowy deseń w środku >=< czyli zwężam ścianki na końcowym odcinku np 5-10 mm aby ich odchudzić.
http://www.plastigaugeusa.com/how.html

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 17, 2009 12:21 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
ukaniu czy nie pomyliles sie z rysunkiem ? >=< i opisem? bo z rys wynika ze zwezasz srodek swoznia ktory jest w tulei korby, czyli bedize latal swozen w tulei a nie bedize spasowany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 17, 2009 1:20 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
No tak wyraziłem sie nieprecyzyjnie - chodzi o obróbkę wewnętrznych ścianek. Delikatnie zwężam je przy obu końcach frezem stożkowym. Tam gdzie powoli zanikają przenoszone obciążenia.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 17, 2009 2:42 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Teraz kumam ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl