MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 11, 2025 2:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob wrz 19, 2009 9:20 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 16, 2008 5:42 pm
Posty: 99
Lokalizacja: Pszczyna
Witam
Wiec chce kupić do mojego 124 przednie zaciski z 320 benzyny. Tylko nie wiem czy piasty sa takie same. Czy da sie je włożyć bez wymiany piast?

_________________
124 250 - 86 r.
124 300 turbo -89 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 19, 2009 9:58 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Piasta jest taka sama ,musisz oprócz zacisków,tarcz i klocków wymienić także osłony tarcz hamulcowych bo są inne.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 19, 2009 1:12 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Oslony mozna delikatnie przerobic zapodajac im mala wycinke flexem by wieksza tarcza o rozmiarze 294x25 nie obcierala.
Zalezy jeszcze jakie masz felgi? Bo w tym przypadku tez bedziesz potrzebowal z innym ET by nie zawadzalo o wiekszy czterotloczkowy zacisk.

pozdr

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 19, 2009 2:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 16, 2008 5:42 pm
Posty: 99
Lokalizacja: Pszczyna
Na lato mam 17 ale na zime stalówki, wiec o jakie ET chodzi.
Może orientujecie sie jaka jest różnica w drodze hamowania bo szukam i nie umiem tego znalezc

_________________
124 250 - 86 r.

124 300 turbo -89 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 19, 2009 11:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Raczej zapomnij o stalówkach przy zaciskach od 320 ,bo Ci nie wejdą .Oryginalnie 320 nie wychodziło ze stalówkami.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO

MB artykuły prasowe cz1

MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 20, 2009 5:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 16, 2008 5:42 pm
Posty: 99
Lokalizacja: Pszczyna
Felgi to nie jest wielki problem bo mam tez jakieś 16. Tylko najbardziej interesuje mnie różnica w drodze hamowania

_________________
124 250 - 86 r.

124 300 turbo -89 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 20, 2009 5:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nie będzie albo będzie nieznaczna. Standardowe pozwalają zablokować koła i znoszą nawet dość dynamiczny styl jazdy bez faddingu.
Większe średnice pozwalają odprowadzić więcej ciepła podczas agresywnej albo bardzo szybkiej jazdy - kiedy moc silnika idzie praktycznie w hamulce.
Z wad zastosowania większych średnic z małymi silnikami to niedogrzanie szczególnie tylnych hamulców i szybkie ich rdzewienie.
Jeśli masz wątpliwosci co do działania to może warto go przeglądnąć?
Hamulce od 320 zdaje sie, też nie wchodzą w stalowe 16.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 20, 2009 6:06 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
tomek_p pisze:
Tylko najbardziej interesuje mnie różnica w drodze hamowania


Dokladnych parametrow jednych i drugich hamulcow nie znam,ale nie jest sie chyba trudno domysles, ze 4ro tloczkowe zaciski sa o niebo lepsze od zwyklych dwutloczkowych "plywajacych". Poza tym srednica tarczy i co za tym idzie chyba najwazniejsze grubosc sprawia, ze uklad jest bardziej odporny na wyzsze temperatury i tym samym droga hamowanie bedzie nawet po wielu mocnych "przyhamowaniach" krotsza/skuteczniejsza.
Do jakiegio auta chcesz w ogole taki uklad zamontowac?! Bo do zwyklej jazdy na codzen seryjny uklad hamulcowy w zupelnosci wystarcza!
Jesli masz mocne auto i preferujesz sportowy styl jazdy lacznie z jazda po torze to oprocz wiekszych tarcz i zaciskow wystarczy zmienic przewody hamulcowe na stalowe i plyn hamulcowy o wyzszej temperaturze wrzenia,np.ATE Super Bleuracing. Sportowe okladziny hamulcowe,np.Ferdo Racing 2500 taz duzo dadza,ale cena jest dosc wysoka.

pozdr

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 20, 2009 6:22 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jeśli ja wcisnę pedał do podłogi i ABS pracuje na osi przedniej i tylnej to co może zmienić typ klocków, ilosć tłoczków czy średnica tarczy w samej drodze hamowania?
Pomijam wspomnianą odporność na przegrzanie.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 20, 2009 6:32 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
ukaniu pisze:
Jeśli ja wcisnę pedał do podłogi i ABS pracuje na osi przedniej i tylnej to co może zmienić typ klocków, ilosć tłoczków czy średnica tarczy w samej drodze hamowania?


Juz ci odpisuje [usmiech]
To ze masz 4 tloczki!I chyba jest oczywsite, ze 4 tloczki lepiej "chwytaja" niz tylko 2.Poza tym wieksze sa klocki bo i tarcza ma wieksza srednice. Wiem cos o tym bo przerabialem temat nieraz, gdyz jestem aktywny w sportach motorowych i na torze wlasnie hamulce i opony to wiecej niz ilosc KM pod maska [cool]

pozdr <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
Cytuj:
Pomijam wspomnianą odporność na przegrzanie.


A to jest wlasnie najwieksza problematyka jesli chodzi o uklad hamulcowy i wlasnie mozna ja uminac lub zminimalizowac poprzez wieksze i grubsze tarcze i klocki.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 20, 2009 6:38 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
No dobra ja się zgadzam z tym, że im większe średnice tym wiecej mocy można nimi upuścić bez faddingu wynikającego z przegrzania ale nadal nie rozumiem skąd biorą się różnice w drodze hamowania, to nie jest dla mnie oczywiste.
Zakładam, że oba typy są w stanie zablokować koła podczas jazdy.
Wduszam pedał, w obu przypadkach (6tłoczków czy 1) ABS będzie kontrolował poślizg koła, w obu przypadkach koła kontrolowane ABSem będą się obrcałały identycznie - bo to zależy od ABSu a nie od hamulców.
Dla mnie jedyna wyczuwalna różnica to subiektywna zmiana w możliwościach dozowania ale bez fajerwerków.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 20, 2009 6:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
to ze przy zacisku zwyklym 2tloczkowym ABS aktywuje sie ralatywnie szybko, a przy 4ro zdecydowanie pozniej przy 6sciu jeszcze pozniej itd.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 20, 2009 6:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Hmm, a to już całkiem dziwne dla mnie.
ABS aktywuje się bo ślizga się koło o asfalt a to chyba nie wynika z ilości tłoczków tylko z siły hamowania?
Zakładam, że siłę hamowania 1000N czy ileś produkuje hamulec 1 tłoczkowy i 6 tłoczkowy, potem 1500 aż do poślizgu koła.
Zakładamy że koło ślizga sie przy jakiejś sile hamowania XXXX N - czy ona będzie różna dla 1 tłoczkowego i 6 ? - z jakiego powodu? przeca zależy ona od tarcia asfalt-opona.
Drążę bo nadal nie jest to dla mnie jasne.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 20, 2009 6:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Skoro chcesz cokolwiek kombinować z hamulcami, to zmieniaj tarcze i zaciski ale na 4 kołach, inaczej możesz się nie miło zaskoczyć przy ostrym hamowaniu w zakręcie (gdy jedna z osi pojazdu odjedzie)...

A tak w ogóle to zobacz ile kosztują tarcze do 320 bo do 300CE są droższe niż do mojej 500ki... [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 20, 2009 6:59 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Teoria a praktyka to zazwyczaj dwe rozne rzeczy. Doswiadczylem to juz nie raz w wielu dziedzinach i dlatego matematyki i fizyki nigdy nie lubilem :-) Ja ci pisze z wieloletniego doswiadczenia i nie wyssalem sobie tego co napisalem z palca.

pozdr <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
Janfocus pisze:
zaskoczyć przy ostrym hamowaniu w zakręcie


W zakrecie sie nie hamuje a juz na pewno nie ostro
[totalszok]

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl