MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 11, 2025 9:49 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt wrz 22, 2009 11:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Niestety, a jak dla mnie, to wygląda nieciekawie, trochę remontem mi zalatuje. :-?

Jednak diagnoza na odległość to takie wróżenie z fusów...

Nie wykluczyłeś jeszcze podciekania oleju uszczelką głowicy do cylindrów, wtedy test na układzie chłodzenia nic nie powie.
Nie wykonałeś też ważnego testu, tzn. pomiaru kompresji na ciepłym silniku.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 22, 2009 11:45 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw wrz 17, 2009 12:59 am
Posty: 12
Lokalizacja: londyn
najdziwniejsze jest to,ze jak go kupilem to autko nie kopcilo (chyba ,ze nie zauwazalnie z pozycji kierowcy podczas jazdy -bo na postoju nie kopcil). Przejechalem nim moze 80 kilometrow i odwiedzilem znajomego mechanika. Podeszlismy do auta serwisowo . Lalo sie z dwoch pokryw , swiece byly przyczarnawe , filtry brudnawe i hamulce zapowietrzone. Wszystkie rzeczy dalo sie zamowic u dealera. Klopot pojawil sie po zmianie oleju, auto przez kilka minut chodzilo i nie kopcilo. Nastepnie po dodaniu gazu ujawil sie bialo-niebieskawy kolor, ktory nie daje mi spokoju. ehhhh , a mialo byc tak fajnie. Wydaje mi sie ,ze nie mam nic do stracenia . Zaleje go gesciejszym olejem i dodam jakiegos moto doktora - zobaczymy czy beda jakies zmiany.

_________________
Transport samochodow ANGLIA - POLSKA


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 23, 2009 12:03 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Jeździj delikatnie i kontroluj poziom oleju i zmierz ew. zużycie. Wtedy będzie można coś dalej myśleć.

I zmierz tą kompresję do cholery! [zlosnik]

Jeszcze nic nie wiadomo, a Ty już chcesz zarżnąć silnik (możliwe że z drobną usterką) laniem gęstego oleju i doktorków, co jest metodą pana Heńka z garażu, a nie profesjonalnego mechanika. :evil:

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 23, 2009 12:12 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw wrz 17, 2009 12:59 am
Posty: 12
Lokalizacja: londyn
cisnienie na zimnym mial od 10 do 12.
Bylem go teraz odpalic -na zimnym silniku nie kopci na wolnych obrotach. Natomiast przy strzelaniu pedalem gazu az na czerwone pole , w gornych obrotach wyskakiwaly z rur niebieskie chmurki . Sam dzwiek silnika mi sie podobal .

_________________
Transport samochodow ANGLIA - POLSKA


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 23, 2009 12:21 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 02, 2005 9:45 pm
Posty: 261
Nie chce byc zlym prorokiem, podejrzewam zreszta ze w Anglii kultura techniczna troche wyzsza jak u nas, ale..

Moglo byc, ze poprzedni wlasciciel zalal motor jakims siuwaksem (moto-doktor). Nowy olej pozbawiony szlamu momentalnie wyplukal resztki ceramizera i efekt gotowy. Sam pisales, ze miales problem z odessaniem starego oleju. Zdejmij pokrywy zaworow (robota latwa i szybka, a dowiesz sie przy okazji w jakim stanie masz walki rozrzadu) i obejrzyj gniazda imbusow, czy nie zalega w nich jakas podejrzana maz...

_________________
Ex:
'88 W126 420SE 5.0
'83 W126 280SE
'72 /8 230.6 -> 280


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 23, 2009 12:36 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Też się obawiam tego, co kolega Spychal, ale narazie nie wpadajmy w panikę. :-?

Kompresję się mierzy na ciepłym silniku. ;)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 23, 2009 12:40 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw wrz 17, 2009 12:59 am
Posty: 12
Lokalizacja: londyn
to ,ze jezdzil wczesniej na jakims doktorku to jest juz pewne. I tak jak pisalem zorientowalem sie przy wyciaganiu oleju . Przy wymianie uszczelek na pokrywach ogladalem walki i wszystkie sruby .Jedna ze srub od glowicy (imbusowa) dosyc ciezko pewnie szla przy wykrecaniu - slady powiekszenia imbusa z przemieszczeniem . Poza tym walki, krzywki wygladaly normalnie. Nasunelo mi sie odrazu pytanie ,co reperowali : albo czego nie zreperowali tylko sprzedali.

_________________
Transport samochodow ANGLIA - POLSKA


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 23, 2009 12:42 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Cytuj:
Natomiast przy strzelaniu pedalem gazu az na czerwone pole , w gornych obrotach wyskakiwaly z rur niebieskie chmurki . Sam dzwiek silnika mi sie podobal.


Mam nadzieję, że nie robiłeś tego na zimnym lub jeszcze chłodnym silniku? ;)

Jakie ciśnienie oleju na mocno rozgrzanym silniku pokazywał wskaźnik? I jakie pokazuje w tych samych warunkach na nowym oleju?

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 23, 2009 12:46 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw wrz 17, 2009 12:59 am
Posty: 12
Lokalizacja: londyn
Szumek pisze:
Cytuj:
Natomiast przy strzelaniu pedalem gazu az na czerwone pole , w gornych obrotach wyskakiwaly z rur niebieskie chmurki . Sam dzwiek silnika mi sie podobal.


Mam nadzieję, że nie robiłeś tego na zimnym lub jeszcze chłodnym silniku? ;)

Robilem na zimnym , odpalilem go - pare sekund i ciekawosc sprawdzilem noga

Jakie ciśnienie oleju na mocno rozgrzanym silniku pokazywał wskaźnik?
Pokazuje 1,5
I jakie pokazuje w tych samych warunkach na nowym oleju?

takie samo

_________________
Transport samochodow ANGLIA - POLSKA


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 23, 2009 3:30 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
12-6 sel pisze:
Robilem na zimnym , odpalilem go - pare sekund i ciekawosc sprawdzilem noga


Po takiej zabawie możesz już mieć pozacierane tłoki...

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 23, 2009 8:47 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Szumek pisze:
12-6 sel pisze:
Robilem na zimnym , odpalilem go - pare sekund i ciekawosc sprawdzilem noga


Po takiej zabawie możesz już mieć pozacierane tłoki...


albo jak moj kolega z pracy w piereszym silniku ukrecil sie wal :D w drugim ten obstawiam ze byl nowszy i mial zabezpieczenie w postaci - wydmuchania uszcelki spod glowicy na 2 cylindrach by nie zrobic wiekszych uszkodzen hahah :D

PS to awo na zdjeciach to Twoje??
ps2 piekne te firanki sa na tyle :]
ps3 co tam za telefon masz w tym autku , pokaz zdjecie lepsze ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 25, 2009 8:22 am 
12-6 sel pisze:
Nabylem kilka dni temu 500 sel z 1985 roku (pierwsza rejestracja)

I co, kolego, już się pozbywasz "problemu"?

http://moto.allegro.pl/item752268657_me ... iciel.html


Na górę
   
 Tytuł:
Post: pt wrz 25, 2009 9:27 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 27, 2006 12:23 am
Posty: 330
Lokalizacja: Warszawa
Szymon. pisze:
12-6 sel pisze:
I co, kolego, już się pozbywasz "problemu"?

http://moto.allegro.pl/item752268657_me ... iciel.html


To, ze ostatni serwis przekroczyl kwote 300 funtow to raczej nie jest powod do reklamowania. Mozna jedynie wywnioskowac, ze niewiele zostalo zrobione... [oczko]

_________________
126.037 126.024 140.050 124.079 210.265 205.242 639.813
However much the Fatherland’s finest might appear to be the best in the world, you can’t help but wonder if the engineers lost themselves in a haze of technological overkill.
WhatCar? o W140 IX.1992


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 25, 2009 10:27 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw wrz 17, 2009 12:59 am
Posty: 12
Lokalizacja: londyn
Dalem mojemu koledze wolna reke , a on wystawil go na allegro jak widac. Moje konto to http://www.allegro.pl/item748633218_tra ... olska.html . Ale nie o to chodzi ,zebym sie tlumaczyl. Aktualnie dzisiaj kolega bedzie sciagal walki i sprobujemy wymienic uszczelniacze zaworow. Z rozmow jakie przeprowadzilem z kilkoma osobami i pare z nich zdazylo sie przyjrzec silnikowi. Jednoznacznie stwierdzili ,,ze uszczelniacze , ewentualnie prowadnice zaworow tez moga byc juz zmeczone. Nie sprobujesz to sie nie dowiesz .


Poza tym naprawa aut w uk jest znacznie drozsza . W polsce za 300 funtow da sie zrobic troche wiecej. Kolejna rzecz , to nie kazdy mechanik naprawi te auto (w uk)- nie obrazajac nikogo.

_________________
Transport samochodow ANGLIA - POLSKA


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 25, 2009 3:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Pomijając stan tego auta, zastanawia mnie fakt umieszczenia go w kategorii "zabytkowe".

To by sugerowało potencjalnemu nabywcy możliwość rejestracji na żółte tablice.
Niestety biorąc pod uwagę fakt daty produkcji (1986) i ustawowego okresu min. 25 lat które muszą upłynąć, jeszcze przez 2 lata nie będzie to możliwe...

_________________
W123 200 '82


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl