MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 5:07 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sie 12, 2009 10:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
załączam filmik który wszystko opisuje:

http://www.youtube.com/watch?v=of31CFfGNx4

Ciśnienie jest mierzone bezpośrednio na zawór turbiny westgate(ten pod turbiną)
Wszystko jest podłączone tak jak być powinno czyli przez przetwornik ciśnienia ARF i elektrozawor zamontowany pod zespolonymi przekłądnikami ciśnienia ARF.

Ciśnienie w układzie jest -0,75, na skrzynie idzie 0,4.
Nie wiem czy pompa vacum daje dobre ciśnienie, bo zaledwie -0,75.
Ile powina dawac vacum?

_________________
W140 S350TD '96
W201 200D '88
W123 240D '79-84

Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Ostatnio zmieniony pt kwie 09, 2010 11:37 pm przez karolkarol, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 13, 2009 9:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Witam ponownie
Mój problem jest już raczej rozwiązany podłączyłem turbine do drugiego przekłądnika ciśnienia ARF, który niegdyś służył i był podłączony do zaworu EGR.
EGR wyłączyłem ze wszystkiego a jego przekładnikami ciśnienia ARF wykorzystałem do turbiny.

Po podłączeniu turbina startuje i się ładnie wkreca, wydaje mi się że chodzi o wiele lepiej, nie cały czas na pełnej mocy jak to było przy podłączeniu tylko przez elektrozawór.
Z dodatkowych plusów naprawy turbiny mogę wymienić polepszenie się wspomagania hamulców i płynniejszą zmiane biegów przez automat. [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]

Troche ciężko to wytułmaczyc,ale w takim wypadku winowajcą chyba jest przekłądnikami ciśnienia ARF prawy(orginalnie od turbiny)Niby działał,ale może jednak nie do końca.

Pozdrawiam [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 15, 2009 11:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Moja radość się skończyła, turbinka przestała działać tzn. Chodzi tuż po włączeniu silnika, ale po chwili zawór ARF odcina podciśnienie z Turbo.

Wygląda jakby komputer łapał błąd i odłączał, możę te ARF-y się uszkadzają i nie działają prawidłowo.Wyciągnąć i przeczyścić się da?

Albo inne sugestie, możę przepływka albo inny czujnik(np. w kanale dolotowym)powoduje wyłączanie podciśnienia z Turbo???

Przez to żę turbo nie działą skrzynia zaczeła gorzej zmieniać biegi:P

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 16, 2009 8:12 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Przepływka zaolejona. Wymyj w nitro(opłucz) nie dotykając palcami i wiksa. Ja tak zrobiłem i kurde no lata do dzisiaj :)

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob wrz 19, 2009 10:07 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Hmmm... przepływke wyczyściłem założyłem, pojechałem i był szok, auto jeździło jak burza, ale turbina się nadal wyłącza.
Z tą różnicą, że wcześniej wyłączała się prawie odrazu po starcie, a teraz moge pośmigać troche potworem.

Jak się wyłączy turbina to auto nie przyśpiesza prawie wcale powyżej 2000 obr, tzn wkręca się do 2 tys jak zredukuje albo bede dłużej go bujał do podejdzie trochę na obrotach, ale dalej nie chce przyśpieszać.

Wyprzedzenie czegokolwiek przy 80 km/h graniczy z cudem.

A z turbiną był moment i miałem 110km/h

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 20, 2009 9:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Witam zamontowałem w autku wakuometr i w czasie jazdy obserwuje czy działa turbina, znaczy mierze podciśnienie podawane na zawór weastgate turbiny.

I tu się coś dziwnego okazuje turbina na zimnym silniku pochodzi dużej, jak zgasze i odpale to po chwili się wyłącza.
A co ciekawego zauważyłem podczas manewrów, że się nagle włącza turbina po przełączeniu biegów przy cofaniu.Nie wiem czy od wstecznego,neutralu, czy wszystkich.

Czy to może mieć jakiś związek,aż się zdziwiłem.

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 21, 2009 12:27 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Kurde ja nie pamiętam, ale miałem ten sam problem. Wiem że przepływka też nie dała takiego rezultatu jak sie spodziewałem, i wymieniłem jeszcze oring uszczelniający turbine z kolektorem ssącym. I każdą wtyczke czyściłem :) W sumie tak. Nie wiem co zrobiłem ale zadziałało i działa do dzisiaj :) Więc auto bez turbiny wyciągało max 130(pierwsze biegi wiksa a ostatni muł totalny) a po zrobieniu(sam nie wiem czego) 200 nie stanowiło najmniejszego problemu. Tak więc.. Nie wiem :)

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 21, 2009 11:08 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Właśnie też podejrzewam uszczelnienie dolotu, albo kolektor dolotowy zapchany syfem.

Bo tam w kolektorze dolotowym jest pomiar ciśnienia i może pomiar z tego i z przepływki powoduje błąd i wyłączanie turbiny.

Przygotowuje się do pomiaru ciśnienia w kolektorze dolotowym, tylko nie mam danych fabrycznych jak to powinno wyglądać, przy określonych obrotach silnika.Może to dać jakiś obraz na temat wydajnośći turbiny i dolotu.

Jednak nadal nikt nie wie na czym polega tryb awaryjny w tym silniku i czy wogóle coś takiego istnieje?

A napisz mi jeszcze jak wygląda uszczelnienie prze i za turbiną, widać je z zewnątrz, bo u mnie nic nie widać, możę faktycznie go nie mam.

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 21, 2009 10:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Rura łącząca intercooler z kolektorem połączona jest oringiem. Koszt w ASO 19zł. I uszczelka pod kolektor 35zł.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 22, 2009 12:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Nie mam interculera,z filtra powietrza leci na turbine i na silnik.
Chodzi mi o uszczelnienie turbina kolektor, przed i za turbiną.

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 23, 2009 6:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Odpiąłem przepływke i turbinka chodzi cały czas i się nie wyłącza.Po podłączeniu wszystko wraca.
Gdzie szukać problemu w przepływomierzu, czy raczej w dolocie?

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 23, 2009 6:36 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
Widocznie przepływomierz do wymiany, czasem samo czyszczenie nie pomaga, najlepiej kupić nowy Boscha żadnych podróbek z allegro.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 23, 2009 7:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
A może to nie jest wina samego przepływomierza tylko rzeczywistych nieprawidłowych informacji odbieranych przez czujnik.

Przez jakiś czas było dobrze, później źle i później znowu dobrze i teraz źle.

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 09, 2010 11:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2008 5:56 pm
Posty: 351
Numer GG: 10018978
Lokalizacja: Legnica
Przyczyna wyłączającej się turbina była głupia i prozaiczna.
Odłączony zawór EGR.Przez co komputer dostawał jakieś nieprawidłowe dane i wchodził w tryb awaryjny wyłączając turbinę.
Po zgaszeniu i odpaleniu procedura się powtarza.Pochodzi trochę turbo i się wyłącza.

Inżynierowie wymyślili i tak ma być:))
Powodzenia

_________________
W140 S350TD '96

W201 200D '88

W123 240D '79-84



Bez gwiazdy nie ma jazdy:)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl