MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 8:56 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 22, 2009 1:23 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 12, 2005 3:24 pm
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa
Panowie przeszukiwałem forum w celu ustalenia jak wymienić oraz gdzie znaleźć żarówkę podświetlającą konsole środkową i z tego co znalazłem że to jest jakaś masakra wymagająca albo demontażu całej konsoli środkowej albo zrywania bocznego dywanika od strony pedału gazu. Czy naprawdę nie da się tego jakoś sprawnie i w miarę prosto zrobić? Czy naprawdę konstruktorzy tak utrudnili by dostęp do bądź co bądź elementu który co jakiś czas trzeba wymieniać ? Nie bardzo chce mi się w to wierzyć biorąc pod uwagę inne elementy mercedesa więc może ktoś z forumowiczów zna temat i podpowie mi jak najprościej to zrobić i się zbytnio nie narobić bo wciąż wierzę w nieomylność konstruktorów Mercedesa.

Pozdrawiam

_________________
W123 230CE Listopad 1982r. Lapisblau


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 22, 2009 2:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 07, 2009 3:29 pm
Posty: 87
Lokalizacja: Warszawa
Jeżeli Ci chodzi o żarówkę światłowodów to niestety taka robota.
Ja wyjmuję dywaniki od strony pasażera zdejmuję "niebo" nad nogami
i wyciągam materiałowy bok konsoli (jest na spinkach zatrzaskowych) lub na wcisk.Z boku długimi peanami można ją wtedy wymienić.

_________________
W168 1,6

Naprawiam MB 41 lat.
13 certyfikatów MB-Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus. 662-68-90

Zwykle tu: http://www.w210.pl/
i tu http://www.w203.pl/index.php
i wszędzie gdzie MB.
.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 22, 2009 2:19 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 12, 2005 3:24 pm
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa
Próbowałem zdjąć ten materiałowy bok konsoli ale siedzi strasznie mocno choć śrubek żadnych nie widać. Myślę że nigdy nie była zdejmowana i dlatego tak mocno siedzi .Nie chcę niczego połamać. Straszna masakra - i to żeby dostać się do żarówki !!!

_________________
W123 230CE Listopad 1982r. Lapisblau


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 22, 2009 2:31 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Zdejmujesz panel na regulacją nawiewów, ten z przyciskiem do rozmrażania tylnej szyby. W głębi po lewej stronie , dojdziesz po światłowodach, z wspomnianego włącznika jest żarówka.
Na nią nałożony jest rozgałęźnik , z niego rozchodza sie światłowody pod konsolę.

Jeśli stwierdzisz , że nie dojdziesz do niej palcami , przez otwór po panelu, wtedy zdejmij panel z pokrętłami.

Klucz chyba 24 do odkręcenia nakrętek trzymających pokrętła, same pokrętła zdejmiesz ręką. Zdejmujesz nakładki suwaków, i panel schodzi.
Teraz już nie może być łatwiej , żarówka jest dostępna.

Zdejmowanie bocznej osłony, nie jest potrzebne,ale jak masz ochotę to w okolicy pedału gazu, około 5cm nad podłoga i 10cm przed pedałem jest śrubka , ukryta w wykładzinie.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 22, 2009 5:16 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 12, 2005 3:24 pm
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa
Po przeanalizowaniu i wypróbowaniu wszystkich opcji stwierdzam że -

- zdejmowanie bocznych okładzin faktycznie nie wiele daje i jest męczące ( trzeba mieć super orientację żeby natrafić tą żaróweczkę w takiej przestrzeni po ciemku i jedną ręką )

- demontaż całego kokpitu jest skuteczny ale czasochłonny i niepotrzebny

- najprościej zrobić to w ten sposób : zdjąć drewienko na którym zamontowane są przełączniki ( np. ogrzewanie tylnej szyby , szyberdach, poziom świateł czy oświetlenie tylnych siedzeń ) ja pomogłem sobie podważając przełączniki i wyjmując je z ich miejsc lekko podważyłem drewienko i zeszło. Żaróweczka znajduje się mniej więcej na wysokości pokrętła ogrzewanie od strony kierowcy. Jest to mała żaróweczka tego typu co oświetlająca np. pokrętła ogrzewania. Żaróweczka jest nasunięta na takie mocowanie do którego podłączone są światłowody które transportują to światło do wszystkich części kokpitu które mają się świecić. Natężenie tego światła można regulować za pomocą potencjometru przy zegarach.

To tyle w tym temacie i dziękuje koledze THC za pomoc

_________________
W123 230CE Listopad 1982r. Lapisblau


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 23, 2009 8:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Ja co prawda nie miałem problemów z wymianą tych śmiesznych żarówek (bo mam książkę H.R. Etzolda... :lol: ), ale mam inne pytanie:
jak je wymieniłem to po dłuższej chwili świecenia, te pokrętła są strasznie nagrzane, zwłaszcza jak się lata na światłach cały dzień w lecie.

Czy tak ma być, nie grozi to czasem nadtopieniem tych plastików?
Żarówki są orginalne (chyba...), z Beczki z demontażu, w 200D mojego brata jest tak samo, grzeją się jak cholera...

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 23, 2009 8:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 07, 2009 3:29 pm
Posty: 87
Lokalizacja: Warszawa
Żarówki oryginalne są matowe o mocy 0.5 wata jak włożysz 1.2 wata, a takie są na stacjach benzynowych, to pokrętła się grzeją z czasem
"wyblekną" oznaczenia.

_________________
W168 1,6

Naprawiam MB 41 lat.
13 certyfikatów MB-Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus. 662-68-90

Zwykle tu: http://www.w210.pl/
i tu http://www.w203.pl/index.php
i wszędzie gdzie MB.
.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 23, 2009 9:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Cytuj:
jak je wymieniłem to po dłuższej chwili świecenia, te pokrętła są strasznie nagrzane,

kup te i będie ok.
http://www.allegro.pl/item736102583_zar ... retla.html

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 23, 2009 11:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
noc pisze:
Żarówki oryginalne są matowe o mocy 0.5 wata

0,4 W [zlosnik] :P

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 24, 2009 10:19 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 07, 2009 3:29 pm
Posty: 87
Lokalizacja: Warszawa
Możliwe, nigdy na ten szczegół nie zwróciłem uwagi.Zastępczo wkładam
Siemensa 0.5 wata.

_________________
W168 1,6

Naprawiam MB 41 lat.
13 certyfikatów MB-Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus. 662-68-90

Zwykle tu: http://www.w210.pl/
i tu http://www.w203.pl/index.php
i wszędzie gdzie MB.
.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 24, 2009 5:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
bary123ce pisze:
noc pisze:
Żarówki oryginalne są matowe o mocy 0.5 wata

0,4 W [zlosnik] :P

Nie ma w tym nic śmiesznego,takie światło dają żarówki 0,4W
Obrazek
Obrazek

_________________
ex

VW Garbus 1300 1961r

VW Garbus 1300 1968r

VW Bus 1600 1975r

W123 240D 1977r

obecnie

W124 230E Automatic 1985r


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl