MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 11, 2025 7:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 29, 2009 9:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Ktoś ogarnia temat różnic?

Ogólnie chodzi mi o różnice w mocowaniu do mostu.

Załóżmy, że mam most z 300-24v bez ASD i ASR.
Chciałbym wiedzieć czy podejdą do niego półosie od 400e lub 500e?
Mają inne numery części. Domyślam się, że są grubsze/mocniejsze, ale czy mają takie samo mocowanie?

Drugie pytanie jest takie - dlaczego do wersji z ASD i ASR są inne półosie niż do wersji bez? Jaka jest różnica? Czy z wersji ASD lub ASR będą pasować do mostu bez?

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 29, 2009 9:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 20, 2005 6:51 pm
Posty: 67
Lokalizacja: k/Radomia
Nie wiem jak z asr ale most z asd jest szerszy od tego bez dlatego półoś jest krótsza

_________________
W140 CL 5.0 & w210 2.7CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 29, 2009 10:33 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
320, 400, 500 mają mosty jak W140 czyli największe.
Próbowałem znaleźć szerokość takiego mostu aby porównać do wersji średniego mostu (duża gruszka) ale nie znalazłem a nie dotarłem na złomowisko jeszcze aby zmierzyć.
Półosie różnią się długością, średnicą pręta, średnicą flanszy 100 i 110mm.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 30, 2009 12:04 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
300 24v też jest duży (210mm) 1.3 litra oleju. Tu jest dobry tekst o dyfrach, ale niestety nie ma nic o flanszach.
A że przełożenie 3.27 mi bardzo odpowiada, to taki właśnie chcę zakupić.
Do tego chciałbym wsadzić najmocniejsze półosie, które domyślam się, że były w 400/500, ale pytanie jest czy podejdą do flansz tego dyfra?

Numery flansz w dyfrze jak i półosi są inne dla 400/500 i reszty.
Ale ciekawi mnie na czym ta inność polega? 110mm dla 400/500 i 100mm dla m104?

btw słyszałeś coś na temat wzmacniania półosi? <br>Dodano po 1 godzinach. 6 minutach.:<br> Już wiadomo na 100%, że półosie z 400/500 nie podejdą do mostu z m104. Trzebaby wymienić flansze w moście, a to już moim zdaniem nie jest hop siup.

Dowiedziałem się, że też flansza do wału w 400/500 jest na 4 mocowania, a w reszcie na 3.

Czyli do mostu 3.27 zostawie oryginalne półosie.
Pojeździmy i zobaczymy co się najpierw ukręci :)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl