MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 4:41 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr wrz 30, 2009 12:36 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt wrz 11, 2009 12:02 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Wejherowo
Witam kolegów.
Kupiłem niedawno 450sl 1979r K-jetronic..Stan ogólny na 3+.Kilka elementów do lakieru i drobnej blacharki.Niestety mechanicznie tragedia.Auto stało pod plandeka cztery lata.Na domiar złego komora silnika bez maski,woda etc.Silnik krecił ale nie zapalał, paliwo w oleju itp niespodzianki.W lokalnej firmie(Bosch service)wymienili olej, rozdzielacz z przepływomierzem(stary był kaput) końcówki wtrysku, swiece i przewody.Silnik pali ciezko na zimno, jeszcze gorzej na ciepło, i po paru minutach gaśnie zalewany paliwem.W warsztacie twierdzili że musi sie ulożyć, cokolwiek to znaczy "a potem sie wyreguluje"??Zabrałem autko do domu bo dość mam jeżdzenia po tzw fachowcach.Od czego zacząć regulację?Czy moze regulator termiczny być odpowiedzialny za "kosmiczną" dawke paliwa?W seriwsie twierdzili ze wszystkie elementy sa ok.Pozdrawiam i czekam na rady.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 30, 2009 5:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
a jak kondycja układu zapłonowego, kopułka, przewody, swiece?

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 30, 2009 5:41 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt wrz 11, 2009 12:02 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Wejherowo
Przewody nowe ,swiece Boscha nowe,kopułka prawie nowa, palec?? moze do wymiany.Ja gonie zmieniałem.Wygladał ok.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 30, 2009 6:23 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
powrót paliwa zapchany prawdopodobnie....

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 30, 2009 6:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt wrz 11, 2009 12:02 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Wejherowo
marcin280e pisze:
powrót paliwa zapchany prawdopodobnie....

Czyli całe paliwo idzie w gary, to może by trop.Jutro sprawdze.Rozumiem ze masz na mysli przewód powrotny,od rozdzielacza do zbiornika?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 30, 2009 8:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
silverhed pisze:
marcin280e pisze:
powrót paliwa zapchany prawdopodobnie....

Czyli całe paliwo idzie w gary, to może by trop.Jutro sprawdze.Rozumiem ze masz na mysli przewód powrotny,od rozdzielacza do zbiornika?

najszybciej powrot podłacz do wiaderka i bedzie jasne czy to to!

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 01, 2009 12:00 am 
Offline
nowy

Rejestracja: sob lip 11, 2009 11:20 pm
Posty: 3
Lokalizacja: Warszawa
Brak maski to pikuś. W mojej 450 irackie wojsko (inwazja na Kuwejt w 1991r. a potem Pustynna Burza) urządziło namiot, a na silniku była kuchnia. Obecność benzyny jakos im nie przeszkadzała. :lol:
Rozejrzyj sie dokładnie po Forum, znajdziesz tu speców, którzy z pewnością polecą jakiegoś fachowca w Twojej okolicy.
Pozdro.
P.

_________________
W107 450SLC, 1977
HD FXSTS, 2001


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 01, 2009 9:33 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt wrz 11, 2009 12:02 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Wejherowo
Peter2009 pisze:
Brak maski to pikuś. W mojej 450 irackie wojsko (inwazja na Kuwejt w 1991r. a potem Pustynna Burza) urządziło namiot, a na silniku była kuchnia. Obecność benzyny jakos im nie przeszkadzała. :lol:
Rozejrzyj sie dokładnie po Forum, znajdziesz tu speców, którzy z pewnością polecą jakiegoś fachowca w Twojej okolicy.
Pozdro.
P.

Już to zrobiłem i skorzystałem z wymienianych na forum.Fachowcy radzili zmienić na nowe(inne) prawie wszystkie elementy układu wtryskowego(rozdzielacz,regulator,wtrysk rozruchowy itd.Bez dobrej diagnozy to droga do nikąd.Ostatni stwierdził ze tylko rozdzielacz i przepływomioerz jest kaput.Po wymianie na inny silnik zapalił ale strasznie sie zalewa.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 01, 2009 10:31 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
silverhed pisze:
Już to zrobiłem i skorzystałem z wymienianych na forum.Fachowcy radzili zmienić na nowe(inne) prawie wszystkie elementy układu wtryskowego(rozdzielacz,regulator,wtrysk rozruchowy itd.Bez dobrej diagnozy to droga do nikąd.Ostatni stwierdził ze tylko rozdzielacz i przepływomioerz jest kaput.Po wymianie na inny silnik zapalił ale strasznie sie zalewa.


Napewno warto wstawić auto do kogoś co ma doświadczenie z takimi modelami, na półce stare książki i przyrządy do sprawdzenia układu wtryskowego, jeżeli ktoś zabiera się za wymienianie bez diagnozowania to znaczy że powinien stęplować znaczki na poczcie co najwyżej. Napewno w Twojej okolicy jest ktoś kto się tym zajmuje, pod Poznaniem mogę polecić, ale diagnoza/naprawa trwa kilka dni no i kosztuje. Jest sporo rzeczy do sprawdzenia w tym układzie. Powodzenia.

P.S.

A gdzie w tych silnikach jest przepływomierz? ;) [szalone]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 01, 2009 3:50 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt wrz 11, 2009 12:02 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Wejherowo
Ostatni warsztat to licencjonowany Bosch Service.Szef twierdził ze k-jetronic nie ma dla niego tajemnic.Widać nie do końca...
PS.Wydawało mi sie ze tarcza spietrzajaca to rodzaj przepływomierza powietrza??? <br>Dodano po 4 godzinach. 39 minutach.:<br>
marcin280e pisze:
powrót paliwa zapchany prawdopodobnie....

Przewód powrotu paliwa drożny.Szukam dalej.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 01, 2009 4:51 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Może włącznik termiczny jest zwarty i wtryskiwacz rozruchowy cały czas leje paliwem.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 01, 2009 10:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt wrz 11, 2009 12:02 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Wejherowo
darus pisze:
Może włącznik termiczny jest zwarty i wtryskiwacz rozruchowy cały czas leje paliwem.
Odłaczyłem od napiecia wtryskiwacz rozruchowy podczas pracy silnika .Sytuacja bez zmian.Główny podejrzany to regulator termiczny,musze go sprawdzic, a wtedy to już nie wiem co??


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 02, 2009 2:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
silverhed pisze:
Odłaczyłem od napiecia wtryskiwacz rozruchowy podczas pracy silnika

a jeśli zablokował się w pozycji otwarte? -nie wiem czy to możliwe, ale lepiej go wyjąć i zobaczyć czy faktycznie nie leje.

też bym stawiał na regulator termiczny składu mieszanki... W końcu coś w tym K-jecie musi to regulować :)

Inna sprawa że same wtryski mogą lać deszczem [zlosnikz]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 02, 2009 8:02 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt wrz 11, 2009 12:02 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Wejherowo
Janfocus pisze:
silverhed pisze:
Odłaczyłem od napiecia wtryskiwacz rozruchowy podczas pracy silnika

a jeśli zablokował się w pozycji otwarte? -nie wiem czy to możliwe, ale lepiej go wyjąć i zobaczyć czy faktycznie nie leje.

też bym stawiał na regulator termiczny składu mieszanki... W końcu coś w tym K-jecie musi to regulować :)

Inna sprawa że same wtryski mogą lać deszczem [zlosnikz]


Nie wiem czy sie moze tak zaciąc???Sprawdzimy ;) Tez stawiam na regulator termiczny.Sprawdziłem obwód elektryczny i wydaje sie byc ok.Jest opornosc na uzwojeniu grzejnym.Pozostało sprawdzenie cisnienia sterowania.Ale do tego musze zrobic przyrząd,manometr z koncówkami.Wtryski tak jak pisałem nowe.Jutro odpuszczam mechanikę i biore sie za polerke lakieru.Troche "odpoczynku"nie zawadzi może potem przyjdzie do bani coś madrego :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 02, 2009 9:20 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Bardzo prawdopodobne, że regulator, ale bez sprawdzenia nie wiadomo.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl