MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 8:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr paź 07, 2009 9:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
To jest dopiero prowokacjia :D miec 200D wsadzic silnik 300D licznik do 160 km i nakrecac baranów ze 200D tyle potrafi w co watpie :D chyba ze zaadoptowali turbo od 300TD :D

http://www.youtube.com/watch?v=R59sBLNHPio

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"
MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"
Plastiki :)
Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"
Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 07, 2009 10:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Ogólnie nie pasuje:
- za szybko to przyspieszenie idzie
- za cicho w kabinie - różnica w hałasie pomiędzy 100 a 150km/h - dość niewielka więc jak na diesla mało prawdopodobna - radio słychać tak samo przez cały czas.
Poza tym mi się udało swoją W115 200D jechać 145km/h (wg. wskazania licznika :lol:) więc 150km/h W123 200D z gazem w podłogę i z jakiejś dobrej górki na prostej drodze jest moim zdaniem jak najbardziej prawdopodobne
[zlosnik]

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 07, 2009 10:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
ja jak swoja zpierniczam na maxa na IV biegu tak do 150km/h potem daje V i jest cicho ale tuu watpie musial by byc naprawdę dobra górka, ale za cicho u mnie na V jest nawet głosno a mam 300D

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"

MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"

Plastiki :)

Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"

Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 07, 2009 10:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 05, 2007 9:18 am
Posty: 207
Lokalizacja: Zielona Góra
Możliwe, kiedyś też tak grzałem moją 200D ale z konkretnej górki i miałem ciut większe koła niż powinny być. Odrazu zaznaczam , że to był pierwszy i ostatni raz jak tak gazowałem, teraz na trasie jest max 100

_________________
W123 200D '82 "Puchacz"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 07, 2009 10:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:50 am
Posty: 79
Lokalizacja: Łódź
Ja moim jechalem max 140 z górki ,ale w kabinie to było jak na lotnisku przy starcie samolotu ^^

_________________
W123 200D 78'
W124 300D kombi automat 91'


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 08, 2009 4:07 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
a ja znanym forumowym Misiem w czasie drogi na zlot do Szczecina zamknąłem licznik i było to bez żadnych górek i żagli [oczko] . Wiem że Miś ten wyczyn powtórzył poźniej niejednokrotnie i pewnie będzie mógl tego dokonać przez następne pare(naście) lat [zlosnik]. Co do filmu to zgadzam sie ze przyspieszenie nierealne jak na 200d.

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 08, 2009 8:32 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
pablo pisze:
Możliwe, kiedyś też tak grzałem moją 200D ale z konkretnej górki i miałem ciut większe koła niż powinny być.


Akurat prawa fizyki mówią, że im większe koło tym licznik pokaże mniej. ;) [zlosnik]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 08, 2009 10:35 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
georem pisze:
pablo pisze:
Możliwe, kiedyś też tak grzałem moją 200D ale z konkretnej górki i miałem ciut większe koła niż powinny być.


Akurat prawa fizyki mówią, że im większe koło tym licznik pokaże mniej. ;) [zlosnik]


No to spróbuj się Remik rozpędzić składakiem tak samo jak damką [zlosnik]

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 08, 2009 11:13 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
kubol pisze:
No to spróbuj się Remik rozpędzić składakiem tak samo jak damką [zlosnik]


No chciałbym się mylić, ale jak dla mnie wygląda to tak:

masz 5000 na obrotomierzu przy małych kołach licznik pokaże np. 160km/h
masz 5000 na obrotomierzu i duże koła to ten sam licznik pokaże na przykład 150km/h

jak myślisz? ;) oczywiście prędkość rzeczywista będzie większa, ale licznik pokaże odwrotnie (mniejszą wartość)

inaczej tez to tak widzę:

Jedziesz licznikowe 100km/h i masz na obrotomierzu:
- przy małych kółkach będzie np. 2700obr/min
- przy dużych kołach będzie to np. 2500obr/min

Oczywiście jeżeli mi to ktoś wyjaśni że jest inaczej niż myślę to zwrócę honor.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 08, 2009 3:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
Zmiany takie były by gdyby ktoś zmienił skrzynię lub most na taki z innym przełożeniem.

Licznik pokarze dokładnie taką samą prędkość przy danych obrotach niezależnie od wielkości kół jezdnych. Przy mniejszych kołach niż fabryczne będzie mniejsza prędkość rzeczywista od tej pokazywanej na zegarze. Napęd licznika jest pobierany ze skrzyni biegów, a ta ma stałe przełożenie niezależnie od wielkości kół ;)

Pokazana przez licznik prędkość maksymalna przy większych kołach będzie faktycznie niższa niż przy standardowych. Pojazd i tak się nie rozpędzi szybciej nim może rozpędzić go silnik. Przy większych kołach przy danej V obracają się one wolniej, a co za tym idzie wolniej obraca się też wał, koła zębate w skrzyni i linka prędkościomierza... Prędkości mniejsze też będą zaniżane w stosunku do rzeczywistej.

Czasami zastosowanie kół o większej średnicy spowodować może nawet zmniejszenie rzeczywistej prędkości maksymalnej, co spowodowane jest tym, iż konstruktor odpowiednio dobiera przełożenia skrzyni, mostu i wielkości kół do obrotów w jakich silnik osiąga maksymalną moc. Tłumaczy to choćby różne przełożenia mostów w różnych wersjach silnikowych tego samego modelu.

Ja to tak widzę ;)

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 08, 2009 5:46 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
NIEBIESKI pisze:
Licznik pokarze dokładnie taką samą prędkość przy danych obrotach niezależnie od wielkości kół jezdnych. Przy mniejszych kołach niż fabryczne będzie mniejsza prędkość rzeczywista od tej pokazywanej na zegarze. Napęd licznika jest pobierany ze skrzyni biegów, a ta ma stałe przełożenie niezależnie od wielkości kół ;)

Pokazana przez licznik prędkość maksymalna przy większych kołach będzie faktycznie niższa niż przy standardowych. Pojazd i tak się nie rozpędzi szybciej nim może rozpędzić go silnik. Przy większych kołach przy danej V obracają się one wolniej, a co za tym idzie wolniej obraca się też wał, koła zębate w skrzyni i linka prędkościomierza... Prędkości mniejsze też będą zaniżane w stosunku do rzeczywistej.


Faktycznie chyba przy tej samej prędkości obrotowej licznik będzie pokazywał to samo wskazanie, jedynie rzeczywista prędkość jest niższa przy małych kołach i wyższa przy wiekszych od standardowych. Ale to, że Kolega osiagnął liczkowe 160 km/h dzięki wiekszym kołom nie jest prawdą. Również ropędzanie (przyśpieszanie) jest wolniejsze dzięki większym kółkom.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl