MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 11, 2025 7:01 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt paź 06, 2009 9:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 27, 2004 10:04 am
Posty: 110
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
jak w temacie, wpadł mi w łapki taki potencjometr, ale jest wytarty, da się to jakoś naprawić, czy jest do wyrzucenia?
Obrazek
Obrazek

_________________
S124 300TE 4MATIC `90


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 06, 2009 11:17 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Trzeba by zblizenie na sciezke zrobic bo niewiele widac... ale pewnie i tak juz dlugo nie pozyje po przesunieciu slizgacza - ja bym sie rozgladnal za nowym.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 06, 2009 11:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Przerabialem podobny problem z przeplywka w Audi 80B4 mojej zony. Tam jest przeplywomierz klapowy z taka sama sciezka potencjometryczna. Jak sciezka jest uwalona to uwierz mi, czlowiek moze wiele naprawic ale tego nie [szalone]

Ile kosztuje uzywka??? ja naprawde dlugo z tym kombinowalem bo uzywka kosztuje 300zl a nowy 1000zl :evil: ale jak mawiali rosyjcy uczeni: ch.jem morja nie zabałtajesz [zlosnik]

Wniosek - szukaj uzywki ale z gwarancja rozruchowa.

Moze do kupienia jest sama plytka. W przeplywce od Audi tez podobno mozna kupic sama plytke ale nie slyszalem, zeby ktokolwiek ja kupil [zlosnik]

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 06, 2009 11:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 27, 2004 10:04 am
Posty: 110
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Obrazek
Obrazek

_________________
S124 300TE 4MATIC `90


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 07, 2009 12:01 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Przerabialem rozpilowywanie otworow mocujacych plytke i przesuwanie jej calej o 1-2mm w gore lun w dol aby slizgacz jezdzil po niewyjechanej czesci sciezki, psikanie contact-spreyem i inne cudowne czynnosci renimacyjne ale uwierz mi - nie bangla :cry:

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 07, 2009 7:26 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
Mialem podobny problem w coupe. Szukałem sposobow regeneracji, ale nic madrego nie znalazlem.
Kupilem uzywke na allegro. Po zamontowaniu jedna przypadlosc ustapila pojawila sie inna.
W koncu pojechalem do warsztatu mercedesa, gdzie dobrano mi (z jakis warsztatowych zapasów) uzywany ale poprawnie dzialajacy potencjometr.

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 07, 2009 7:56 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
TReneR pisze:
pewnie i tak juz dlugo nie pozyje po przesunieciu slizgacza


Ja bym przesunął. Sporo wartościowego "mięsa" widać ;)

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 07, 2009 9:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 27, 2004 10:04 am
Posty: 110
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Gerri pisze:
Ja bym przesunął. Sporo wartościowego "mięsa" widać ;)


w wolnej chwili pobawię się, podmienię ten na którym teraz śmiga moja M, a wtedy podzielę się spostrzeżeniami.
Dzięki za cenne uwagi Panowie

_________________
S124 300TE 4MATIC `90


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 08, 2009 10:03 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 30, 2009 9:39 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Sopot/Gdynia
Zerknij tutaj:

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=43763

Problem ten sam, u Ciebie tylko zdjęcie w lepszej jakości. Obecnie molestujemy BOSCHA o odpowiedź na pytanie w temacie dostępności nowego potencjometru, ten z ich katalogu różni się jedną cyfrą od naszego z 420SEC. Koszt ok 500 zł.

Pozdrawiam
Adam

_________________
żona :-* 80'
W126 300 SE 86'
W126 420 SEC 88'

ex: W123 200D, W110 200D, W115 200D, W115 220D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 08, 2009 10:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 20, 2003 11:14 am
Posty: 95
Lokalizacja: Pruszcz Gdański / Gdańsk
Co do potencjometru ,to ja też miałem w podobnym stanie jak na Waszych zdjęciach i niestety musiałem wymienić(W126 2,6 ). Pasuje do KE-Jet'a na pewno potencjometr o numerze F 026 T03 021 (bosch) Kupiłem za około 540 zł z przesyłką w firmie LEJA. Z tego co wiem, ten sam potencjometr jest używany również w niektórych audi VW... Może poszukać na jakimś złomie ?

_________________
Pozdrawiam
Kiler

W126 260SE '87 manual - EX
W123 240D '84 automat - EX


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 09, 2009 9:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 27, 2004 10:04 am
Posty: 110
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kiler pisze:
.... Może poszukać na jakimś złomie ?
ufff, dobrze że sie nie pali, moja M śmiga na innym, tak jak pisałem ten wpadł mi w ręce, rozebrałem i stąd ten temat. A może jest jakiś chętny na zakup tego potencjometru? oddam niedrogo.

_________________
S124 300TE 4MATIC `90


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 10, 2009 11:13 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
OT Ja mam pewien szatański plan i go zrealizuję jak zanabędę obudowę klapy (bez pota, bez rozdzielacza). Myślę aby zamiast tego cudu techniki wstawić ruchomą przegrodę modulującą natężenie światła przechodzącego w zależności od wychylenia klapy, czujniczki LED-fotodioda, do tego układ kompensacji od temepratury i jeszcze mały uC z zaprogramowaną charakterystyką udającą oryginalnego potka aby wszystko z punktu widzenia KE było jak należy. Rozwiązanie wieczne :-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 10, 2009 12:01 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Wszystko fajnie - tylko weź pod uwagę, że charakterystyka tego potencjometru jest dosyć nieliniowa....

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 10, 2009 12:56 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
To nie problem
- zdejmuję charakterystykę sprawnego potencjometru w zależności od wychylenia klapy
- zdejmuję charakterystykę nowego układu na światło
- zapodaję to na wejście A/D uC
- wpisuję korekcję w mikrokontroler, a ten na wyjściu D/A daje napięcie takie dawał by normalny pot.
Problem jest tylko z sensowną malutką mechaniką.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 10, 2009 3:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
ukaniu pisze:
ruchomą przegrodę modulującą natężenie światła przechodzącego w zależności od wychylenia klapy, czujniczki LED-fotodioda, do tego układ kompensacji od temepratury i jeszcze mały uC z zaprogramowaną charakterystyką udającą oryginalnego potka aby wszystko z punktu widzenia KE było jak należy


I tak to widze!! :)

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl