MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 12:22 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr paź 14, 2009 9:50 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lis 05, 2006 7:03 pm
Posty: 39
witam,jak na razie problem ssania zostawiam na bok...otóż mam mb 280s na gaźniku i już mam go dosyć...czy przyczyną zalewania jednej i tej samej świecy może być mieszanka?dodam jeszcze że remont był robiony niedawno silnika,kopułka,kable i świece,tylko palec stary...jak wyczyszczę świece to odpala normalnie i pracuje super...pomocy


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 15, 2009 5:48 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Przy bogatej mieszance zalewane by byłyt wszystkie świece. Sprawdź jeszcze raz wszystkie elementy układu zapłonowego. A po odpaleniu silnik chodzi równo?

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 15, 2009 6:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Nie do końca by zalewało wszystkie świece.4A1 to taka sprytna bestia że może zalewać 3 gary a 3 nie :) U kolegi problem leży zatem nie w gaźniku a w zapłonie lub kompresji na danym garku.Wypadało by zacząć od ustawienia zaworów i teście kompresji.A zamieniał kolega świeczki miejscami ? może akurat padnięta jedna i nie daje iskry.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 15, 2009 8:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
tez proponuje zamiane swiecy a najlepiej z calym przewodem WN i fajka, a dopiero potem uscislac gdzie lezy problem... A swieca ta ktora nie pracuje nie jest czasem zaolejona?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 17, 2009 9:31 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lis 05, 2006 7:03 pm
Posty: 39
no witam serdecznie życzliwych pomocników...ten moment dzieje się tylko na dokładnie wyziębionym silniku czyli rano i to nie zawsze...czasem jest to trzecia czasem trzecia i czwarta.Słyszałem gdzieś że zapłon może robić swoje i za bogata mieszanka bo jak wyczyszczę tą lub te świece to pracuje równiutko i odpala od strzału bez jęknięcia i nie zalewa jej już.Z kablami nie eksperymentowałem bo przebicia nie mają... ;) to jedno a następne pytanko dotyczące już innej kwestii to czy dobry olej mam wlany czyli castrol 10w40 bo jak się zagrzeje to minimalnie słychać klawiaturkę,więc czy jakbym wlał mu 15w40 to byłoby lepiej?auto data podaje że na umiarkowanym klimacie 10w30 a na alternatywnym zmiennym 20w50...czy zmienić firmę?czy wlać tej samej firmy ale mineralny...jaki olej polecacie?czy półsyntetyk jest za rzadki?na zimnym cisza ale potem już troszkę słychać...zawory wyregulowane według fabryki...dzięki z góry za pomoc :-) <br>Dodano po 9 minutach.:<br> aha,świeczki zamieniałem,cała głowica nówka,pierścienie,tłoki i gładzie super,kable nowe,regulacja na zimnym 0,10 i 0,25....


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 18, 2009 12:16 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
1. nowym kablom, świeczkom itd nie do końca można ufać. Czasami trafi się jakiś shit
2. A jesteś pewien czym to zalewa? U nas w Toyocie po roku doszliśmy do tego, że głowica pękła w tym jednym miejscu i po nocy jedna świeca była zalana płynem chłodniczym
3. Olej .. 10W40 jak najbardziej OK wg. mnie...

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 18, 2009 2:46 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Jeżeli nie bierze oleju, to 10W40 jest ok. No właśnie tak sobie dyskutujemy, a czy napewno ta świeca zalana jest paliwem?

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 18, 2009 10:39 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lis 05, 2006 7:03 pm
Posty: 39
właśnie że bierze sobie olej,bo jest na dotarciu,dużo przejechane nie ma od remontu bo zaledwie jakieś 500 km ale czy olej gęściejszy zredukuje spalanie oleju?a drugie to powiem tyle że przestawiłem zapłon,wyregulowałem urządzenie rozruchowe,przestawiłem mieszankę i zapalił od strzału na wszystkie garki,ale zobaczymy jutro...a co do tego oleju proszę o opinie...co myślicie nad 15w40 lub 20w50,czy uciszy mi któryś z nich klawiaturę i czy nie będzie go paliło...pozdrawiam..


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 18, 2009 10:49 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jaki zakres remontu?
Zalanie oleju 15W w naszym regionie to morderstwo na silniku. Zalewany pownien być olej możliwie 5W lub, jeśli remont dotyczył szlifowania cylindrów i nowych pierścieni - to mineralny olej o jak najniższj cyfrze przed W (np. 10W).
Jeśli remont tyczył się samej wymiany pierścieni to zużycie oleju może już nie spaść bo nic się raczej nie dotrze.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 19, 2009 6:34 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Własnie mnie sie zdaje, że po kompleksowym remoncie motor jest jak nowy, nie powinien brać oleju, ew. jakieś minimalne ilości.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 19, 2009 9:12 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lis 05, 2006 7:03 pm
Posty: 39
a widzicie,mimo wszystko producent proponuje olej od 10w30 po...20w50!!!!!!!!!więc po coś to chyba jest a nasz klimat to nie skandynawia żeby wlewać rzadszy olej...jak myślicie?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 19, 2009 9:45 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
sato0 pisze:
więc po coś to chyba jest a nasz klimat to nie skandynawia żeby wlewać rzadszy olej...jak myślicie?

jak produkowano 126 nie było syntetyków 0W40, ja taki leję i nic mi nie tłuką zawory ani nie zjada oleju... :)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 19, 2009 10:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
sato0 pisze:
mam wlany czyli castrol 10w40 bo jak się zagrzeje to minimalnie słychać klawiaturkę,więc czy jakbym wlał mu 15w40 to byłoby lepiej?


Cześć, to nie tak.
Jak zmienisz 10w40 na 15w40 to tylko pogorszysz rozruch na zimnym. Na rozgrzanym nic się nie zmieni.

Musisz zalać olej z większą liczbą PO W np. 5W50, wtedy na rozgrzanym silniku będzie gęstszy od W40.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 19, 2009 11:05 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
sato0 pisze:
a widzicie,mimo wszystko producent proponuje olej od 10w30 po...20w50!!!!!!!!!więc po coś to chyba jest a nasz klimat to nie skandynawia żeby wlewać rzadszy olej...jak myślicie?


Producent proponuje olej właściwy do danej strefy klimatycznej.
Obrazek
W Polsce w zimę temperatura sięga -25 i to nie wyjątkowo rzadko.
Jak widać krańcowe zastosowanie ma olej 10W a dla spokoju sumienia należy stosować olej 5W.
Aby przekonać się dlaczego wystarczy wyciągnąć bagnet z silnika przy -25 stopniach z olejem 15W, masło. Bywa, że taki olej - nie zostanie zassany - szczególnie problematyczne w silnikach M102.
A jak kolega chce leczyć silnik niewłaściwym olejem to co my sobie tutaj jęszyk strżepimy - najlepsza jest margaryna "Stołowa"

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 20, 2009 10:52 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz lis 05, 2006 7:03 pm
Posty: 39
macie rację,teraz z wykresu rozumiem...z mineralem dać spokój a lepiej półsyntetyk czy pełny i jakie oznaczenia?5w50naprzykład?czy coś innego?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl