MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 12:25 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 25, 2009 10:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 18, 2009 2:44 pm
Posty: 200
Lokalizacja: W-wa
Koledzy, podczas dzisiejszego wymieniania świec żarowych stało się coś strasznego!!! kolejna przypadłość - w sumie - przecież nie może autko pojeździć trochę bez usterek :/ Do rzeczy. Auto stało na wjeździe do garażu. Troszkę z górki. Przodem w dół... pod kontem ja wiem... może 30 stopni. Nic nie walnęło niczym nie przytarłem itp... Patrzę z bratem pod autko a tu olej... ze skrzyni.... w sporej ilości... lookamy lookamy i nic w sumie konktretnego... dalej... jedziemy (zrobilismy jakeis 15 km) i zaczelo napierdzielac cos w prawym tylnim kole... dokładnie... wciskam gaz puk -puszczam - puk... jade na opor gaz zero pukania... jade na leciutko wcisnienym puk puk puk puk.... jade ok 90 kmh łuk na drodze w prawo... puk puk puk puk, czasem potrafi tez pukac na wybojach... skret w lewo bez pukania... po postoju ok. 40 minut patrze pod moje kochane autko... i widze kapiący olej do utworzonej przez siebie kałuż juz o średnicy ok. 30 cm kaluzy... dodam, że kapie mniej wiecej na wysokosci poduszki pod skrzynia. Apeluje o pomoc... co moze byc przyczyna? Pukania? WYcieku? Czy pukanie moze miec jakikolwiek zwiazek z wyciekiem. Stuki zaczely sie doslownie w tym samym momecie co pokazal sie wyciek... czy to przypadek? Czy jest na forum, ktoś kto zna odpowiedź na moje pytania? Z góry dziękuje za podpowiedzi.

_________________
Nie jedź szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...

_________________
W126 250D, 81'
W 126 250D, 86' - dawca
W 124 E-klasse, '93 - ex
W 124 250D, '87 - ex
W 123 240D '81 - ex


Ostatnio zmieniony pn paź 26, 2009 9:33 am przez skuter_66, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 25, 2009 11:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 23, 2008 10:43 pm
Posty: 411
Lokalizacja: Koło
skuter_66 pisze:
Patrzę z bratem pod autko a tu olej... ze skrzyni.... w sporej ilości... lookamy lookamy i nic w sumie konktretnego... dalej... jedziemy
Zaczęliście jeździć autem po zobaczeniu plamy oleju? Myśleliście, że się nieszczelność naprawi?

_________________
Sprzedam:
--------------------
Termometr KOMPLETNY W124 LINK
Radio Alpine CDE 111 R - stan perfekcyjnie idealny :]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 25, 2009 11:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 18, 2009 2:44 pm
Posty: 200
Lokalizacja: W-wa
Nie, poczatkowo stwierdzilismy ze wyciek byl wynikiem pozycji w jakiej sie znalazl... mylnie.

_________________
Nie jedź szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...



_________________

W126 250D, 81'

W 126 250D, 86' - dawca

W 124 E-klasse, '93 - ex

W 124 250D, '87 - ex

W 123 240D '81 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 25, 2009 11:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
Witam aby zlokalizować wyciek najlepiej umyć "ciśnieniówką" od kanału skrzynie a następnie odpalić silnik i obserwować skąd sie pojawi olej. Jest duże prawdopodobieństwo że będzie to uszkodzona uszczelka miski olejowej skrzyni. Bo jak rozumiem jest to automat. Ale może też cieknąć w innym miejscu. Co do stuków to objawy wskazywały by na przegub półosi. Można to sprawdzić unosząc koło od strony która stuka i poruszanie rękami za oba przeguby tej półosi. Wtedy można poczuć czy jest luz. Jeśli tak to posiadam taką półoś. Jak by co można dzwonić 601 401 430.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 26, 2009 8:53 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 18, 2009 2:44 pm
Posty: 200
Lokalizacja: W-wa
Czyli nie doszukiwac sie zadnych wspolnych okolicznosci tych zdarzen? Uniesc kolo i... poruszac rekami za przeguby? tzn??

_________________
Nie jedź szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...



_________________

W126 250D, 81'

W 126 250D, 86' - dawca

W 124 E-klasse, '93 - ex

W 124 250D, '87 - ex

W 123 240D '81 - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 26, 2009 11:27 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
skuter_66 pisze:
Uniesc kolo i... poruszac rekami za przeguby? tzn??

Złapać jedną ręką "główkę" przegubu półosi przy łożysku koła, drugą ręką "główkę" przy dyferencjale i ruchem "wykręcania szmaty" raz w jedną, raz w drugą. Jeśli półoś nie drgnie to jest ok. Jeśli jednak będzie wyczuwalny luz to półoś jest do wymiany. Bo jeśli pod rękami się "poddaje" to przy takich siłach jakie są przenoszone przez nią w czasie jazdy będzie słychać stukot który nie występuje przy jednostajnej jeżdzie ale przy np.dodaniu i puszczaniu gazu.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 26, 2009 11:35 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 18, 2009 2:44 pm
Posty: 200
Lokalizacja: W-wa
Wielkie dzięki, sprawdzę temat, a ty trzymaj półośkę dla mnie! koniecznie ;)

_________________
Nie jedź szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...



_________________

W126 250D, 81'

W 126 250D, 86' - dawca

W 124 E-klasse, '93 - ex

W 124 250D, '87 - ex

W 123 240D '81 - ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl