MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 12:23 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 11, 2009 12:02 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
Witam

Po kradzieży 124, musiałem się przerzucić na W201 z 92 roku. Auto zostało ściągnięte z Rzeszy, gdzie o ile wiem stało parę miesięcy. Brak grzania pojawił się dopiero jak zaczęło się robić zimniej ostatnio, przy okazji zauważyłem też, że temp. silnika jest za niska. Była to sprawka termostatu, który wymieniłem na firmowy.

Teraz strona pasażera grzeje tak jak powinna, a kierowcy bardzo delikatnie, nazwałbym to powietrzem "neutralnym temperaturowo". Wcześniej, w lato grzała ta strona, dodam, że układ odpowietrzyłem po wymianie termostatu. Czytałem, że może to być wina zaworka, ktory w tym modelu znajduje się, no właśnie? Przypuszczam, że pod kratkami okalającymi wycieraczkę. Przy okazji maska w 190-tce nie otwiera się już pionowo do góry?

Kolejny problem mam z ABSem. Kontrolka praktycznie nie gaśnie po rozruchu. Zdarza się to jej rzadko, przeważnie na dłuższej trasie. Początkowo nie gasła rzadziej, teraz rzadko to gaśnie. ABS oczywiście nie działa jak kontrolka się świeci. Zbliża się zima więc sprawa coraz bardziej pilna. Jak poszukiwać powodu? Ile taka diagnoza może kosztować w ASO lub u mechanika?

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 11, 2009 6:53 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
brak grzania lub grzanie "słabe" to raczej bym obstawiał przy potencjometrze... bo zaworki mają to do siebie (sprawdzone na własnym przykładzie) że jak już to sie wieszają w pozycji "otwarte" czyli grzeje cały czas na maxa...
być może u ciebie są zatarte ale wystarczy je rozebrać żeby zobaczyć co sie dzieje... ale jeśli grzeją tylko lekko to może potencjometr nie ustawia takiej temp jak powinna być?

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 11, 2009 10:26 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Chuck Norris pisze:
brak grzania lub grzanie "słabe" to raczej bym obstawiał przy potencjometrze... bo zaworki mają to do siebie (sprawdzone na własnym przykładzie) że jak już to sie wieszają w pozycji "otwarte" czyli grzeje cały czas na maxa...


To jest 201! Nie ma żadnych potencjometrów i elektrozaworków!
Jest wspólny dla obu stron zawór odcinający sterowany podciśnieniem (faktycznie - w okolicy wycieraczki) jednak nie może być powodem tego uszkodzenia. Nie grzebałeś ostatnio w okolicy radia? Jakieś żaróweczki czy inne roboty związane z demontażem konsoli?
Odnośnie ABS-u: wszystko wskazuje na zimne luty (popękane) w "srebrnym przekaźniku" - rozebrać, obejrzeć i przelutować
Odnośnie maski: otwiera się jak najbardziej. Do samego końca produkcji. Może ktoś założył nieoryginalny teleskop - wtedy wystarczy zdjąć zapinkę w dolnym mocowaniu i odłączyć w tym miejscu teleskop.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 11, 2009 1:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
Gerri pisze:
Chuck Norris pisze:
brak grzania lub grzanie "słabe" to raczej bym obstawiał przy potencjometrze... bo zaworki mają to do siebie (sprawdzone na własnym przykładzie) że jak już to sie wieszają w pozycji "otwarte" czyli grzeje cały czas na maxa...


To jest 201! Nie ma żadnych potencjometrów i elektrozaworków!
Jest wspólny dla obu stron zawór odcinający sterowany podciśnieniem (faktycznie - w okolicy wycieraczki) jednak nie może być powodem tego uszkodzenia. Nie grzebałeś ostatnio w okolicy radia? Jakieś żaróweczki czy inne roboty związane z demontażem konsoli?
Odnośnie ABS-u: wszystko wskazuje na zimne luty (popękane) w "srebrnym przekaźniku" - rozebrać, obejrzeć i przelutować
Odnośnie maski: otwiera się jak najbardziej. Do samego końca produkcji. Może ktoś założył nieoryginalny teleskop - wtedy wystarczy zdjąć zapinkę w dolnym mocowaniu i odłączyć w tym miejscu teleskop.


Ano grzebał, montowali mi Bear Locka, ale to maskownicę tunelu środkowego zdejmowano...

Maskę i ABS zaraz obadam, ewentualnie wrzucę zdjęcia. <br>Dodano po 2 godzinach. 2 minutach.:<br> Maska się otwiera 8) aż wstyd nie zauważyłem ogranicznika teleskopu, który można wygiąć [wstyd]

Czy sterownik ABS to ten zaznaczony zieloną strzałką? Z ciekawości co to jest zaznaczone pomarańczową strzałką?

Obrazek

Próbowałem upewnić się ze dobrze odpowietrzyłem układ, bawiłem się trochę pokrętłami i obecnie nie do końca mam pewność, że to lewe działa poprawnie. Wieczorem będę jechał dłuższą trasę to potestuję i napiszę jak sprawa wygląda.

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 11, 2009 2:32 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Sterownik ABS to ten największy, ale nie chodzi o niego, tylko o srebrny przekaźnik za sterownikiem. Sprawdź jeszcze czujniki predkości, czy sa sprawne.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 11, 2009 2:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
To srebrne maleństwo to zabezpieczenie przed przepięciem o ile dobrze znalazłem, jest firmy Siemens o nr 72UD402.

W jaki sposób zdiagnozować czujniki ?

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 11, 2009 4:37 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Marv pisze:
W jaki sposób zdiagnozować czujniki ?


Zostaw na razie czujniki w spokoju. Przy usterkach czujników kontrolka po zapaleniu się zgaśnie dopiero po wyłączeniu zapłonu. Tutaj sytuacja jest inna - kontrolka zapala się i gaśnie w czasie jazdy, co świadczy jednoznacznie o zaniku napięcia zasilającego lub jego spadku poniżej 10,5 volta

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 11, 2009 5:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
Gerri pisze:
Marv pisze:
W jaki sposób zdiagnozować czujniki ?


Zostaw na razie czujniki w spokoju. Przy usterkach czujników kontrolka po zapaleniu się zgaśnie dopiero po wyłączeniu zapłonu. Tutaj sytuacja jest inna - kontrolka zapala się i gaśnie w czasie jazdy, co świadczy jednoznacznie o zaniku napięcia zasilającego lub jego spadku poniżej 10,5 volta


Jak robiłem zdjęcia to ten srebrny element trochę poruszałem, żeby zobaczyć co to jest (numery podałem w poście wyżej). Po tym działaniu jak i po dotykaniu reszty elementów ABS działał od razu przez dwa rozruchy i jazdy po mieście ~5-10km. Za 3-cim razem juz nie zgasła kontrolka w ogóle. Przypuszczam że od stania może coś nie styka zbyt dobrze. Prosiłbym o wyjaśnienie co z komponentów na zdjęciu jest odpowiedzialne za ABS, ewentualnie na co uważać.


Odnośnie ogrzewanie, po trasie mogę stwierdzić takie rzeczy:

-niezależna regulacja w ogóle nie działa,
-jak tylko jedno z pokręteł jest w pozycji innej niż min, idzie gorące powietrze z prawej, a neutralne z lewej strony,
-potrzeba długiego czasu na reakcję zmiany z ciepłego na zimne (w porównaniu ze 124 lub 123).
(-ABS znowu działał.)

Co z tym można zrobić?

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 13, 2009 10:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
Zimno w aucie jak się tylko z jednego nawiewu ogrzewa. Dalej pokornie oczekuję pomocy, sprawa ABSu też aktualna.

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 14, 2009 1:19 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Marv pisze:
sprawa ABSu też aktualna.


Nie umiesz czytać ze zrozumieniem?

Gerri pisze:
Odnośnie ABS-u: wszystko wskazuje na zimne luty (popękane) w "srebrnym przekaźniku" - rozebrać, obejrzeć i przelutować


Sam stwierdziłeś, że po poruszeniu przekaźnika ABS działał.
I nie czekaj aż ktoś Ci poda cudowne zaklęcie na "bezdotykowe" rozwiązanie tego problemu - bo się nie doczekasz. Trzeba zakasać rękawy i wziąść się do roboty!

Jeżeli chodzi o ogrzewanie, to pokrętła sterują w sposób mechaniczny klapami w układzie nagrzewnicy za pośrednictwem takich obrotowych bolców o przekroju kwadratowym.

Obrazek

Na rysunku są to numery 17.
Jeżeli z jakichś powodów konsola została odsunięta od nagrzewnicy i przy ponownym montażu nie zostało sprawdzone osadzenie wspomnianych bolców w odpowiednich otworach skrzynki grzewczej - to regulacja nie będzie działać. Można to sprawdzić wyciągając radio i wsadzając rękę w otwór - bolce można łatwo wymacać i sprawdzić, czy są dobrze osadzone, czy sobie tylko "dyndają"

To, co pokazuje zielona strzałka to sterownik układu recyrkulacji spalin.
Pomarańczowa strzałka pokazuje opornik regulacyjny dmuchawy nagrzewnicy.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 26, 2009 4:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
O taką odpowiedź mi chodziło [zlosnik] W zeszły weekend ogarnąłem przynajmniej kwestię ogrzewania, tak jak pisałeś bolce nie były włożone. Przez otwór po radiu niewiele można było zdziałać, więc rozebrałem konsolę, wsadziłem je we właściwe miejsce i zrobiłem fotę o czym mowa dla potomnych. Strzałki pokazują nieszczęsne bolce.

Obrazek

W przyszły weekend zabiorę się za ABS, póki co leczyłem skutki włamania :/

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 26, 2009 6:11 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Za udzieloną pomoc zgłaszam chęć możliwości zacytowania zdjęcia w celach edukacyjnych poza naszym forum. [oczko]

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 26, 2009 8:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
Smiało, przyjemność po mojej stronie samemu coś naprawić :)

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 27, 2009 10:47 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 25, 2008 6:38 am
Posty: 26
witam

podłączę się pod temat.
Po wymianie pompy podcisnieniowej ogrzewanie zwariowało - grzeje jak w piekle. Czy podciśnienie steruje ogrzewaniem w W124? Czy może to tylko zbieg okoliczności i wspomniane wczesniej zaworki wymagają pielęgnacji?
Wcześniej, tj przed wymianą pompy podciśnienia ogrzewanie bywało kapryśne, tj potrafiło się przyblokować i nie ogrzewać przez kilka minut. Tak samo z klimą, potrafiła sie przyblokować i nie chłodzić. Czy te wszystkie zdarzenia można jakoś połączyć we wspólną usterkę?

_________________
W124 250TD '91 "Mieczysław Foch"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 27, 2009 11:07 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 17, 2007 12:41 pm
Posty: 168
Lokalizacja: Swietokrzyskie
beraphael pisze:
Czy podciśnienie steruje ogrzewaniem w W124? Czy może to tylko zbieg okoliczności i wspomniane wczesniej zaworki wymagają pielęgnacji?



W 124 nie ma podcisnieniowej regualcji ogrzewania. Mamy dwa potencjometry ktore w polaczeniu z czujnikiem steruja zaworami. Ja bym szukał przyczyny w zawieszonych zaworach.

_________________
w201 2.0D '87
Szukam Pracy. Fizyk techniczny


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl