MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 4:41 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt paź 27, 2009 10:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 7:00 am
Posty: 187
Lokalizacja: Kęty
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... &&start=15

panowie znacie moze ten temat troche dawno to bylo ale teraz dostalem takiego kopa w glowe ..... kiedys pytalem o tym aucie i kojarze ze przciesz on mial sekwencje pomozecie mi namierzyc tego pana zeby powiedzial cos wiecej z gory dzieki za pomoc

_________________
MB 124 300CE +LPG 89r.
Opel Corsa +LPG 93r.

http://www.youtube.com/watch?v=DrsJusis ... re=related


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 28, 2009 12:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
na forum w201w124 już jest jeżdżące m102 z elektronicznym wtryskiem z Forda, może warto pójść tymi śladami;

http://www.w201w124.bytom.eu.org/forum/ ... sc&start=0

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 28, 2009 1:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 27, 2007 7:00 am
Posty: 187
Lokalizacja: Kęty
wiem czytalem ten post ale wlasnie jestem ciekaw czy kolega od w126 byl z tej instalacji zadowolony no i jak to zrobil

_________________
MB 124 300CE +LPG 89r.
Opel Corsa +LPG 93r.

http://www.youtube.com/watch?v=DrsJusis ... re=related


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 28, 2009 3:32 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Swietny pomysl! Tylko dawce znalesc + kilka likendow...

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 28, 2009 6:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Dawca do M103 według mnie to bmw e32 lub e34.Planuje zaadoptować cały wtrysk od M30B30 do M103. Jest to oparte o kompa MOTRONIC DME 1.1 z przepływomierzem klapowym (najdroższa część układanki).I tu pojawia się prośba czy ktoś posiada schemat-rozpiskę wyprowadzeń od kompa KE-JETRONIK silnik M103 ? Wstępnie mam już wszystkie części zaklepane koszta około 1000pln. Aby do wiosny bo teraz mi się nie chce grzebać tym bardziej ,że mam jedno auto ,a muszę czymś się poruszać.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 29, 2009 11:10 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
lepiej na gratach Forda 2,9 EFI 12V - nie ma przepływomierza i dużo łatwiej i taniej . A motronic wcale nie taki niezawodny

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 29, 2009 11:31 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Nie miałem w bmw żadnych kłopotów z motronic.A akurat ten system pasuje mocą typem silnika R6 12v i z tym mam już jakieś doświadczenie.A o EFI FORDA chętnie bym poczytał i zobaczył jakieś schematy.Jak coś masz kolego o EFI to podeślij linka bo czemu by nie efi...jestem otwarty na różne rozwiązania.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 29, 2009 12:52 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Zamienil stryjek siekierke na kijek - i tu klapa i tam klapa, tu wtrysk jednopunktowy i tam... moim zdaniem bez sensu!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 29, 2009 1:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
bmw pisze:
A o EFI FORDA chętnie bym poczytał i zobaczył jakieś schematy.Jak coś masz kolego o EFI to podeślij linka bo czemu by nie efi...jestem otwarty na różne rozwiązania.


Poszukaj w googlu informacji o sterowniku "EEC IV" są wersje do 4, 6 jak i 8 cylindrów. Sterowniki łatwo dostępne na alle-gro.
Kompendium wiedzy tu http://www.kvitek.com/ford/
ale znajdzie się pewnie lepsze

wygląda na to że ten sterownik posiada funkcję autoadaptacji:
http://www.fordclubpolska.org/porady.ph ... ne&type=21

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Ostatnio zmieniony czw paź 29, 2009 1:25 pm przez oress, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 29, 2009 1:25 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
TReneR tu chodzi o wtrysk wsolpracujacy z LPG a nie zeby miec odrazu wielopunkta... :lol: :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 29, 2009 1:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
"TReneR tu chodzi o wtrysk wsolpracujacy z LPG a nie zeby miec odrazu wielopunkta... " - dokładnie.
"tu wtrysk jednopunktowy i tam... moim zdaniem bez sensu!" - nie całkiem masz rację motronic 1.1 to pół sekwencyjny wtrysk ,a nie ciągły jak ke.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 29, 2009 1:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
sterownik ECC IV z 2,9EFI + potrzebne czujniki to idealny gotowiec, wypadało by tylko wydajniejsze wtryski dać od 2,0 DOHC. Wszystkie potrzebne schematy są na forum capri.pl i na ich serwerze FTP ftp://ftp.capri.pl/user/obi/cosy/

nic tylko skompletowac graty i brać sie do roboty i mamy pełny sekwencyjny wtrysk w m103

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 29, 2009 2:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Jak robicie, że ta listwa paliwowa od Forda pasuje do m103? Ma identyczny rozstaw wtryskiwaczy?

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 29, 2009 6:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
ORESS Ford nie ma pełnej sekwencji co wynika ze schematu,wtryski są połączone po 3 szt. czyli identycznie jak w bmw.To jest pół sekwencja.Zaletą i dodatkowym kłopotem jest układ zapłonowy zrezygnowali w nim z elementów ruchomych.Listwę paliwową do M103 trzeba "wystrugać" (za dobrze by było tak plug&play).
Ja jednak zostanę przy motronicu,bardziej mi się przejrzysty wydaje.
Zalety motronica z bmw M30B30:
-ta sama pojemność 3l
-prawie identyczna moc M103 ma 186 koni a M30 188 koni oraz moment,
-R6 podobny przebieg momentu i mocy,V6 zapewne inny przebieg i w związku z tym konieczność programowania nowych map,
-wtryski mają odpowiednią wydajność,
-tak samo rozwiązana kwestia zapłonu i budowy głowic,
-dużo dawców organów :) <br>Dodano po 2 godzinach. 45 minutach.:<br> Mała prośba szukam kolektora dolotowego od M103 stan obojętny potrzebuję dorobić listwę wtryskową ,odległości między wtryskami itp.Może kto ma w garażu niepotrzebny,chętnie przygarnę :)

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 29, 2009 9:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
bmw pisze:
Listwę paliwową do M103 trzeba "wystrugać" (za dobrze by było tak plug&play).

Na forum MegaSquirt-a kilka osób twierdzi że pasuje od M104. Podobna plotka dotyczy M102 i listwy od M111. Nikt tego nie potwierdził, ale skoro już masz mierzyć to może sam sprawdzisz ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl