MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 5:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Półosie c.d.
Post: czw paź 29, 2009 6:26 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
Ciągnie się za mną jak smród temat stukających półosi. Nikt mi nie potrafi odpowiedzieć na dręczące mnie od 3 lat pytanie :)

Co może psuć mi półosie?

Temat wygląda tak że na przestrzeni 3 lat wymieniałem 4 albo 5 razy półosie. Pierwsza była używana, druga regenerowana i kolejne też używki, wszystkie poleciały. Ja wiem, że półośki lecą, ale nie z taką częstotliwością!

Czy winne mogą być sprężyny? Mój samochód jest na niższych sprężynach (taki już kupiłem) czy przez to że mają inny kąt pracy mogą się psuć?
Czy może dyfer jakoś je psuć, a może piasta????

Mam możliwość kupna ośki firmy C.V. Joint zna ktoś ich produkty? szukałem w sieci ale krucho z informacjami.

Oczywiście nasze archiwum przejrzałem i nie znalazłem odpowiedzi na swoje rozterki

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 29, 2009 6:59 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
A nie masz czasem automata, ktory szarpie choc troche przy zmianie biegow??

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 29, 2009 7:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Mi półosie tez dość często padały, na ogol działo się to po jakimś dłuższym kursie z dużym obciążeniem jak np. przyczepa do koni, itp.
Mi mechanik tłumaczył, ze jeśli kolejna używana półoś pada to znaczy ze kiedyś popracowała trochę z uszkodzoną manszetą, dostał się piasek no i wiadomo co dalej... Naprawa osłony pomogła na jakiś czas, a potem to musiało w końcu wyleźć i na ogol wyłaziło u mnie.
Na razie mam już ze dwa lata spokój, i mam nadzieje ze tak będzie jak najdłużej, choć kiedyś to co pól roku stukała, najczęściej lewa...

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 29, 2009 8:07 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
Stomek pisze:
A nie masz czasem automata, ktory szarpie choc troche przy zmianie biegow??
manual V

2 lata temu, zrobiłem jeszcze kilka rzeczy: wymiana obydwu przegubów na wale, tulejki centrującej, podpory wału

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 29, 2009 8:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
może odpowiedzią na Twoje pytanie by było odkręcenie pół osi śrubą centralną przy kole/kołach i sprawdzenie czy mają luz osiowy i czy jak zapakujesz 100kg do bagażnika auta dalej mają ten luz... tak mi przyszło do głowy...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 29, 2009 11:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Półosie obok dyferencjału to jeden z najbardziej drażliwych tematów...

Generalnie, aby być w 100% pewnym pozostaje zakup fabrycznie nowych oryginałów za dość porażającą cenę [zlosnikz].
Są dostępne zamienniki włoskie i węgierskie. Często pojawiały się kiedyś na ebay.de, ale ja osobiście nie zdecydowałem się na zakup.

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 30, 2009 9:01 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Sam odpowiedziałeś sobie na zadane pytanie .Zmień kąt pracy półosi i będziesz miał spokój.Zapewne ustawiona jest w pracy w złych kątach natarcia przegubów.Jeśli to nie pomoże kup 200D tam wciśnięcie gazu do dechy nie pourywa Ci półosiek [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 03, 2009 5:34 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
Hruścik dzięki

Ale, czy ma ktoś jeszcze jakieś inne teorie?


Jeżeli jednak postanowię zmienić te sprężyny, to jakie kupić? co warte są sprężyny po około 100zl/szt. Ktoś ma jakieś doświadczenia z takimi. Czy sedany i coupe mają takie same?

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 03, 2009 6:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
http://www.sklepmoto.pl/szuk.php

Tu masz z Lesjoforsa. Zwykłe 108zł, wzmacniane 110zł.
Moim zdaniem tanio.
Kupowałem u nich tarcze i klocki ATE.

Wysokość regulujesz też częściowo poprzez grubość podkładki gumowej.

_________________
w123 240D
s124 300D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 03, 2009 7:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Widziałem Twoje auto nie raz i nie sądzę, że to wina sprężyn. Jest niższy, ale bez przesady...
Nie było przypadkiem tak, że w wymienianych półosiach wymieniałeś prewencyjnie osłony gumowe?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 03, 2009 9:33 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
bary123ce pisze:
Nie było przypadkiem tak, że w wymienianych półosiach wymieniałeś prewencyjnie osłony gumowe?
nie zawsze wymieniane calościowo, nic nie rozbierane


tak siedzi mój samochód, na różnych fotkach ze spotów/ zlotów widać że jest niższy, sporo
Obrazek

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 05, 2009 8:52 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Hej!
To napiszę coś z mojego doświadczenia:
1. półośka padła z powodu zmiany kąta pracy (wymiana sprężyn) - wymiana na używkę bez sprawdzania co siedzi w manszetach
2. półośka padła z powodu jw (wymontowałem wnętrze do remontu auta) wymiana na używki 2 sztuki bez sprawdzania co siedzi w manszetach
3. wymieniłem półoś bo w starej rozleciała się gumowa osłona(wymiana na używkę bez sprawdzania co siedzi w manszetach
4. stukanie przegubów spowodowane brakiem smaru (manszety całe, ale w środku było sucho!!!)- wymiana 2 półosi na używki z nowymi manszetami napełnionymi smarem
od 2 lat jest spokój, poza tym w piwnicy czeka jeszcze kilkanaście kompletów :)
Wymiana manszet to koszt 50 zł za gumy + 50 zł za robotę u Borowskiego + jedna stara półośka z której trzeba pobrać połówkę jednej metalowej osłony lub kupno zestawu febiego za nie pamiętam ile ale dużo.
Pozdrawiam i żyję jak by kto pytał :)

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 22, 2010 5:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 11, 2009 8:09 pm
Posty: 322
Czesc.

Podnioslem stary temat o polosiach bo jest ich wystarczajaco duzo na forum.
Otóż w niedalekiej przyszłości planuje wymienić przynajmniej jedną no i tak sie zastanawiam i rozglądam.
Na szrocie/uzywki to szczerze watpie w stosownosc takiego rozwiazania - no chyba ze naprawde pewniak. Wiec zostaje jeszcze temat nowych:
Przerabial ktos takie rozwiazanie ? Jakas firma godna polecenia ?
4Max/Spidan +/- 700/800 pln w intercars. Tylko co to za firmy ? :)

Oryginał z cennika z mercmania.pl to tak 1400 pln, ale z tego co zdążyłem zauważyć, ceny są wyższe - tak o 20%. Czyli wyszloby ponad 1700 za sztuke. <- Troche masakra przyznam. :]

No i jak już tu jestem - to pytanie o sprężyny do sedana 85' 300d (na tył).
Czy jakas firma oferuje wyrób który by spełniałby moje oczekiwania co do wysokości tyłu ?
Pytam bo kupiłem kiedyś jakieś "polecone" na przód "utwardzone" i efekt taki, że od 3 miesięcy beczka stoi wyprostowana - bardzo. Sprężyny są aż wygięte.

Pozdrawiam!

_________________
w123 300D 85' sedan Astralsilber


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 22, 2010 5:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Proponuje pogadać z tymi Panami : http://www.motomax.pl i podzielić sięrezultatami rozmowy na łamach forum, żeby potomni wiedzieli gdzie szukać pomocy.

Pzdr!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 23, 2010 6:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 12, 2008 10:45 pm
Posty: 243
Lokalizacja: [EZG] Smardzew k. zgierza
tito pisze:
Czesc.

Podnioslem stary temat o polosiach bo jest ich wystarczajaco duzo na forum.
Otóż w niedalekiej przyszłości planuje wymienić przynajmniej jedną no i tak sie zastanawiam i rozglądam.
Na szrocie/uzywki to szczerze watpie w stosownosc takiego rozwiazania - no chyba ze naprawde pewniak. Wiec zostaje jeszcze temat nowych:
Przerabial ktos takie rozwiazanie ? Jakas firma godna polecenia ?
4Max/Spidan +/- 700/800 pln w intercars. Tylko co to za firmy ? :)

Oryginał z cennika z mercmania.pl to tak 1400 pln, ale z tego co zdążyłem zauważyć, ceny są wyższe - tak o 20%. Czyli wyszloby ponad 1700 za sztuke. <- Troche masakra przyznam. :]

No i jak już tu jestem - to pytanie o sprężyny do sedana 85' 300d (na tył).
Czy jakas firma oferuje wyrób który by spełniałby moje oczekiwania co do wysokości tyłu ?
Pytam bo kupiłem kiedyś jakieś "polecone" na przód "utwardzone" i efekt taki, że od 3 miesięcy beczka stoi wyprostowana - bardzo. Sprężyny są aż wygięte.

Pozdrawiam!



jak masz gdzies polosie za 1400 oryginalne to bierz bo to okazja [zlosnik] w aso jedna polos kosztuje 2600zl (łódź) regeneracja obydwu przegubow homokinetycznych tak jak Coyu napisal w toruniu w motomaxie 300zl, natomiast jest jeszcze polska firma, www.przeguby.pl gdzie rowniez posiadaja polosie do w123 w cenie 295zl za sztuke, co to i jak sie sprawuje nie wiem, ale zanalazlem jak ostatnio szukalem do siebie, ale nie maja tych polosi w cenniku, napisalem do nich meila i tak mi odpisali.

_________________
w123 300D '83


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl