MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 12:36 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 21, 2009 8:47 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Witam

Panowie potrzebuje pomocy, a opcja szukaj nie zwróciła pożądanych rezultatów.

Od dwóch dni słyszę pod nogami rytmiczne pukanie, na wzór chodzącego zegara. Na początku pukanie było słychać powyżej 80 km/h i 2000 obrotów.
Obecnie przy każdym ciśnięciu pedału gazu. Im mocniej wciskam to puka dalej w tym samym tempie.

Patrząc z kanału pod siedzenie pasażera wyczułem owe pukanie na 3 stalowych wężach, które tamtędy idą. Wychodzą one z urządzenia mi nie znanego, któremu zrobiłem zdjęcie. Znajduje się ono obok pompy paliwowej.

Czy to pukanie może być sygnałem że to urządzenie kończy swój żywot?

Parę dni wcześniej wymieniałem filtr paliwa i pompę, o ile to może mieć związek.

Wszelkie wskazówki mile widziane, dziękuje!

P.S. Auto to 220 CE 94 ASB tylko benzyna
Obrazek

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Ostatnio zmieniony śr wrz 23, 2009 7:39 am przez grzesiekwie, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 21, 2009 9:58 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 07, 2009 3:29 pm
Posty: 87
Lokalizacja: Warszawa
Coś tu nie gra, na zdjęciu jest zawór ASD (blokada dyfra) z zasobnikiem
ciśnienia (czarna gruszka).Te zawory zostały wycofane w 92roku.U Ciebie
powinien być zawór bez (czarnej gruszki).Drgania które czujesz to upuszczanie nadmiaru ciśnienia z układu przez zawór redukcyjny.Możliwe,
że przy pracy koło pompy paliwowej coś uszkodziłeś w mocowaniach zaworu
lub źle założyłeś osłonę.Na razie wykluczyłem możliwość uszkodzenia układu
ASD ze względu na zbyt dużą zbieżność z Twoimi czynnościami w tej okolicy.
Pozdrawiam.

_________________
W168 1,6

Naprawiam MB 41 lat.
13 certyfikatów MB-Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus. 662-68-90

Zwykle tu: http://www.w210.pl/
i tu http://www.w203.pl/index.php
i wszędzie gdzie MB.
.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 21, 2009 10:09 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
noc pisze:
Coś tu nie gra, na zdjęciu jest zawór ASD (blokada dyfra) z zasobnikiem
ciśnienia (czarna gruszka).Te zawory zostały wycofane w 92roku.


Auto zostało zarejestrowane w Niemczech w 94, modelowo jest 93,pierwszy wypust E Classe.
Być może poprzedni właściciele coś kombinowali.

Z ASD nie notowałem żadnych problemów. Działa cały czas, pojeżdżę i poobserwuje co będzie się dziać.

Montaż pompy i filtra odbył się w zaufanym warsztacie, ponad tydzień przed wystąpieniem objawów.

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 21, 2009 11:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 07, 2009 3:29 pm
Posty: 87
Lokalizacja: Warszawa
Niech zajrzą tam jeszcze raz.To nie żarty około 100atm.i obok benzyna.

_________________
W168 1,6

Naprawiam MB 41 lat.
13 certyfikatów MB-Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus. 662-68-90

Zwykle tu: http://www.w210.pl/
i tu http://www.w203.pl/index.php
i wszędzie gdzie MB.
.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 23, 2009 7:42 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
noc pisze:
Drgania które czujesz to upuszczanie nadmiaru ciśnienia z układu przez zawór redukcyjny.


Czy któryś z szanownych forumowiczów spotkał się z takimi przypadłościami?

Gdzie szukać przyczyn? Nie widać nigdzie ubywania płynu.
Wąż gumowego od pompy do zbiornika wyrównawczego zostanie dziś profilaktycznie wymieniony.

Czy zużycie akumulatora ciśnienia może się objawiać upuszczaniem ciśnienia?

Jaki kolor powinien mieć płyn w zbiorniku?

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 23, 2009 9:23 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 07, 2009 3:29 pm
Posty: 87
Lokalizacja: Warszawa
Płyn powinien być klarowny kolor zależy od producenta.Ciśnienie musi być
cały czas upuszczane bo pompa ma duży zapas.Upuszczanie powinno być
niesłyszalne.Może to być zasobnik ciśnienia (grucha).

_________________
W168 1,6

Naprawiam MB 41 lat.
13 certyfikatów MB-Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus. 662-68-90

Zwykle tu: http://www.w210.pl/
i tu http://www.w203.pl/index.php
i wszędzie gdzie MB.
.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 23, 2009 10:53 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Dokładnie, albo słobo odpowietrzone - jeśli ruszane - albo gruszka zepsuta - to jest właśnie tłumik i akumulator ciśnienia w układzie.
Trzeba zobaczyć po odkręceniu czy w środku jest cała, sprężynująca przepona - wkłądając jakiś tępy pręcik.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw wrz 24, 2009 2:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
ukaniu pisze:
albo słabo odpowietrzone


Czy mogę liczyć na wskazówki jak odpowietrzyć układ?
Mam jedynie ASD, niva brak.
Ile ZH-M powinien mieścić taki układ?

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
 Tytuł: asd
Post: pt paź 30, 2009 4:17 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr mar 11, 2009 4:34 pm
Posty: 4
Lokalizacja: Łódź
mogę poprosić o przepis jak odpowietrzyć układ ASD ?
po wymianie węża elastycznego zasobnik ciśnienia wydaje z siebie rytmiczne i głuche uderzenia ( wcześniej tego nie było )

_________________
pozdrawiam
124 300 CE 24V-1992
sportline


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 30, 2009 7:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 07, 2009 3:29 pm
Posty: 87
Lokalizacja: Warszawa
Olej ZHM 2.0 litry.Blat MB.343
Odpowietrznik na dyfrze z prawej strony nad półośką.Uwaga ciśnienie do 220
bar.Należy na kanale, na odpalonym silniku uruchomić zawór dopływu oleju
i jednocześnie odpowietrzyć układ.Uruchomienie zaworu z podstawki przekaźnika za akumulatorem.
Procedura. Na wyjętym kluczyku wyjąć przekaźnik ASD.Uruchomić silnik
jedna osoba będzie odpowietrzać układ druga uruchamiać zawór dopływowy.
Połączyć w podstawce pole 8 i 10 i możemy odpowietrzyć układ.Uwaga bardzo wysokie ciśnienie.Przekaźnik włożyć przy wyjętym kluczyku.

_________________
W168 1,6

Naprawiam MB 41 lat.
13 certyfikatów MB-Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus. 662-68-90

Zwykle tu: http://www.w210.pl/
i tu http://www.w203.pl/index.php
i wszędzie gdzie MB.
.


Na górę
 Tytuł: asd
Post: sob paź 31, 2009 10:00 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr mar 11, 2009 4:34 pm
Posty: 4
Lokalizacja: Łódź
NOC !
dziękuję bardzo, pomogło

_________________
pozdrawiam

124 300 CE 24V-1992

sportline


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 14, 2009 3:22 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw cze 18, 2009 8:30 pm
Posty: 37
Witam

Mam ten sam problem co w opisach wyżej próbowalem odpowietrzyć uklad na początku nic nie lecialo póżniej lecial syf przegonilem 1 litr oleju i w końcu byl czysty ale stuka dalej czy mam trochę pojedzić i spróbować ponownie czy szukać przyczyny gdzie indziej i ile kosztuje nowy akumulator ciśnienia czy ktoś wymienial .
Pozdrawiam

_________________
124 300 CE-24V 1991
WDB1240511B430878


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 19, 2009 9:56 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
ucho pisze:
Witam

Mam ten sam problem co w opisach wyżej próbowalem odpowietrzyć uklad na początku nic nie lecialo póżniej lecial syf przegonilem 1 litr oleju i w końcu byl czysty ale stuka dalej czy mam trochę pojedzić i spróbować ponownie czy szukać przyczyny gdzie indziej i ile kosztuje nowy akumulator ciśnienia czy ktoś wymienial .
Pozdrawiam



Ja według wskazówek wymieniłem olej i gruszkę, stukanie ustało.
Wcześniej wymieniłem węża, odpowietrzałem i nic. <br>Dodano po 15 minutach.:<br>
ucho pisze:
ile kosztuje nowy akumulator ciśnienia czy ktoś wymienial .


Z tego co się zorientowałem to są dwa rodzaje akumulatorów ciśnienia. Jedne są do aut z nivem oraz a drugie do aut bez niva. Do tych 2, gruszki są mniejsze i nie występują w zamiennikach, pozostaje jedynie orginał. Za swoją zapłaciłem 340 zł, olej to wydatek rzędu 25zł / 1l febi. Weszły 2 litry.

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl