MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 12:27 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lis 02, 2009 9:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
Witam.mam takie pytanko.
Jeżeli mam odalony silnik,włączone odbiorniki(światła,dmuchawa,radio)
na P lub na N to miernik pokazuje ładowanie ok 14,1V.Gdy wrzuce D to ładowanie spada do ok 12,8V i wszystko przygasa(światła,słychac jak dmuchawa słabiej kreci).Wiem że jak dam na D to obroty troszke spadaja i silnik dostaje obciążenia.Dzisiaj założony nowy regulator. na zdjeciu zaznaczono na czerwono Obroty na D a na żółto obroty na P lub N.
Alternator pada???Trzeba jakoś obroty podkręcic?

Obrazek

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 02, 2009 9:59 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
Ja w swoim 2.2 mam na P/N i D takie same wartosci obrotow

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 03, 2009 12:24 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Pi razy oko przyjmuje się, że alternator oddaje połowę mocy maksymalnej na obrotach jałowych. Może więcej może i mniej, to widzimisię konstruktora.
Im niższe obroty od zakładanych w fabryce jałowych tym wydajność alternatora drastycznie mniejsza i może dojść do braku ładowania jeśli w aucie jest wiele odbiorników.
Co ja bym zrobił?
Zmierzył faktyczną prędkość silnika na D. Sprawdził czy mieści się w specyfikacji.
Zmierzył prąd kleszczami DC jaki daje alternator przy właściwej prędkości jałowej.
Mniejszy niż pół - coś jest nie tak. Sprawdził bym też spadek napięcia pomiędzy klemą + aku a śrubą alternatora.
I w tym miejscu albo trzeba szukać problwmu z obrotami albo z altkiem.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 03, 2009 11:25 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
zanim zmienisz alternator, spróbuj inny regulator, mi sie trafił zepsuty nowy Bosha, a po wymianie na kolejny śmiga już rok ksiązkowo... 13,9-14,5V...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 03, 2009 1:32 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Trzeba tez sprawdzic ile pradu idze w obciazenia - moze masz cos bardzo pradozernego podlaczonego do instalacji?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 03, 2009 2:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
Janfocus pisze:
spróbuj inny regulator


były próbowane trzy różne i został za lożony ten który dawał najlepiej na wolnych.
TReneR pisze:
Trzeba tez sprawdzic ile pradu idze w obciazenia - moze masz cos bardzo pradozernego podlaczonego do instalacji?

włączam tylko światła,dmuchawe i radio,ew jak pada wycieraczke. na N wszystko dobrze działa.Na D światła słabiej swiecą,dmuchawa słabiej grzeje a wycieraczka wolniej chodzi...za to Radio gra bardzo dobrze [zlosnik]

dziwi mnie to że ładowanie tak spada na załączonym biegu.Silnik dostaje az takiego obciążenia ze alternator nie potrafi przy tych obrotach wytworzyc wiecej prądu???
A może to wina aku????

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 03, 2009 4:33 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Widac regulator nie moze juz zwiekszyc pradu magnesowania wirnika, stad tez spadek napiecia ladowania.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 03, 2009 9:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
Nowe wiadomości. Dzisiaj zauważyłem ze po postoju ok 8h odpaliłem auto to objawy były takie same. Po przejechaniu ok 5 min wszystko wraca do normy tzn przy załączaniu D i załączonych odbiornikach ładowanie na chwilke spada do 12.8 aby po chwili(ok 3 sekundy) wskakuje na 14,1.Czyli tak jak ma byc.

Mozliwe że zaraz po rozruchu oleje w skrzyni i silniku są jescze gęste i silnikowi po prostu jest ciężej obracac???
Aku juz nie trzyma tak jak powinien i altek na początku nie wyrabia sie z jego ładowaniem?

Jutro z rana przed wyjazdem do pracy zobacze jaki prąd bedzie dawał aku i zmierze po przyjezdzie do pracy.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 05, 2009 7:58 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
Aku po nocy daje 12.1,po przyjezdzie do pracy ok 13.
Bez załączonych odbiorników na D daje 14.3.
Wydaje sie żr chyba juz jest OK.
Wydaje mi sie że w początkowej fazie jazdy altek stara sie szybko ubytek pradu w aku i dlatego na początkusłabiej ładuje.
Zobacze co będzie sie działo w nastepnych dniach.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 05, 2009 10:00 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
12,1V to dramat, 12,5V bez obciążenia to rozładowany aku...

podmień baterię na jakąś inną i zmierz ładowanie, bo słaba bateria fałszuje wynik z racji dużej rezystancji wew.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl