MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 11, 2025 9:48 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lis 04, 2009 9:09 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob cze 06, 2009 5:51 pm
Posty: 18
Znalazlem na allegro taka oto grzałke montowana w blok silnika:
http://www.allegro.pl/item801641231_mer ... lnika.html
Czy silnik 2,8 czyli M103 ma w bloku miejsce na grzałkę?
Po stronie kolektorów jest seria otwórów zaślepiona blaszkami.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 04, 2009 9:21 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
A po co Ci w benzyniaku grzałka??

_________________
w123 240D
s124 300D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 04, 2009 9:33 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
behemot pisze:
2,8 czyli M103

Coś chyba pomieszaliśmy z tymi oznaczeniami, co?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 04, 2009 9:39 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Przy mrozach super sprawa - oszczędza silnik redukując niekorzystne efektu rozruchu na zimno, skraca niemal do zera pracę silnika na zimno i okres pracy o znikomym smarowaniu. Do tego poprawia komfort, bo zaraz po uruchomieniu silnika mamy ciepło wewnątrz. Koszt zakupu minimalny. Prąd? Pewnie sporo weźmie, ale to się zniweluje niższym zużyciem paliwa.

A odpowiadając na pytanie "A po co Ci w benzyniaku grzałka??" - ztego samego powodu dla którego montuje się webasto, ale za 3% ceny :)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 04, 2009 9:44 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
Bukol pisze:
.A odpowiadając na pytanie "A po co Ci w benzyniaku grzałka??" - ztego samego powodu dla którego montuje się webasto, ale za 3% ceny :)


A po co Ci webasto?? :lol:

No dobra...częściowo mnie przekonałeś, ale jak nie mam garażu??

_________________
w123 240D

s124 300D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 04, 2009 10:09 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Kierowca bombowca pisze:
Bukol pisze:
.A odpowiadając na pytanie "A po co Ci w benzyniaku grzałka??" - ztego samego powodu dla którego montuje się webasto, ale za 3% ceny :)


A po co Ci webasto?? :lol:

No dobra...częściowo mnie przekonałeś, ale jak nie mam garażu??


Ale to właśnie jest wtedy potrzebne jak się nie ma garażu :) Używanie tego w PL pod blokiem pewnie się nie sprawdzi, ale pod domkiem już tak. Ja zamierzam kupić do Land Rovera - te ich diesle są super, ale rozgrzać to, zwłaszcza w korkach, to jest makabra :)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 04, 2009 10:30 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
Witam z tego co pamiętam to ani motor M 103 ani 280-ka czyli jak rozumiem M110 nie ma w przeciwieństwie do diesli gwintowanego gniazda w bloku z które można by wkręcić ten typ grzałki. Po za tym aby uzyskać efekt "ciepłej wody" grzałka musiała by być włączona przez całą noc co przy jej mocy 500 W daje jakieś 5 kW przez noc. A to już w skali miesiąca wydatek za energie ok. 100 zł. (zależnie od posiadanej taryfy za prąd)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 04, 2009 11:53 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Mi wystarczyły 4 godzinki i temp. wody taka że auto odpalało na strzał i odrazu ciepełko z nadmuchu. Polecam naprawde fajna sprawa, ale awaryjna(niektóre grzałki są trefne. pogrzeją tydzień i przestają.)

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 05, 2009 12:22 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 04, 2008 5:11 pm
Posty: 205
to już lepiej chyba moduł zeby autko zapaliło np 7:50 gdy ktoś ma zamiar jechac o 8 , niż takie kombinacje przeciez jak autko nie zapala na "strzał" to prawdopodobnie jest do remontu wiec i grzałka nie wiele pomoże.

_________________
W140-500SE-LPG sekwencja
W126-500SE-LPG blos

Gdybym chciał walczyć z każdym idiotą na forum brakło by mi życia.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 05, 2009 10:05 am 
w-126 pisze:
to już lepiej chyba moduł zeby autko zapaliło np 7:50 gdy ktoś ma zamiar jechac o 8 , niż takie kombinacje przeciez jak autko nie zapala na "strzał" to prawdopodobnie jest do remontu wiec i grzałka nie wiele pomoże.

Ale tutaj chodzi właśnie o to, żeby oszczędzić silnikowi pracy na zimno... A takie odpalanie na postoju też nie jest najlepszym pomysłem, lepiej od razu ruszyć (nie przesadzając z obrotami) i silnik się szybko nagrzeje.


Na górę
   
 Tytuł:
Post: czw lis 05, 2009 12:06 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 21, 2003 11:34 am
Posty: 71
Lokalizacja: Toruń
Az zapytam, masz silnik po remoncie ze chcesz go tak oszczędzać? Wg mnie nie ma sensu grzałka w benzyniaku, owszem w Skandynawii w beczkach to było pewnie przydatne...

_________________
120 Ponton 1961r. sprzedam benzyna 1.8
126SE M104 3.2 87r
126 300SE+LPG sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 05, 2009 1:11 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Ej no, mówimy o groszowym wydatku. Można za klikanaście PLNów kupić gniazdo z programatorem i mieć "webasto dla ubogich" :)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 05, 2009 2:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Myślę, że koszty prądu zwrócą się w zaoszczędzonej benzynie. Bo chyba wszyscy wiemy ile paliwa leje się w zimny silnik.
Ja już w zeszłym roku pisałem, że u mnie webasto grzejące w zimę silnik (przed odpaleniem i tak do 60 stopni - potem wyłączałem) nie specjalnie zwiększyło zużycie paliwa - z racji tego, że silnik krócej pracuje z dużym wzbogaceniem mieszanki.
Bezpieczeństwo jazdy też się poprawia bo można w początkowym okresie jazdy gwałtowniej przyspieszyć i szyby szybciej sie rozmrażają.
Nie przekonuje mnie argument, że mam stary silnik i nie opłaca mi się o niego dbać - to jakieś takie... ble

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 05, 2009 3:39 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 21, 2003 11:34 am
Posty: 71
Lokalizacja: Toruń
Czyli oszczędzasz silnik a "katujesz"* resztę. ;) Ja trzymam auto w ciepłym garażu wiec dbam o całość.
Ja dodam że grzałki to bym się bał, zawsze jest to jakieś niebezpieczeństwo spalenia auta [smiech] , tak samo nie zostawiłbym podłączonego aku pod prostownik na noc. Pamiętam jak sąsiadowi spłonęło auto bo chciał wysuszyć farelka dywaniki. :lol:


* układ napędowy powinien rozgrzewać się cały podczas jazdy

_________________
120 Ponton 1961r. sprzedam benzyna 1.8
126SE M104 3.2 87r
126 300SE+LPG sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 05, 2009 5:40 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ee tam katowanie :-P w napędzie oprócz silnika nie występują elementy łożyskowane ślizgowo przenoszące moment obrotowy (pomijam ASB, choć to pewnego rodzaju nietypowe ślizganie).
Ogrzewanie dodatkowe głównie znacznie zwiększa bezpieczeństwo, i to dopiero docenia się jak jest. Nie wszyscy maja garaże, a nawet jakby nie wszystkie samochody się w garażach mieszczą. Ja pod wiatą w zimne ranki odpalałem pod farelkę w samochodzie i nic się nie spaliło :-)
I jak w lecie darem boskim jest klima tak w zime na tym samym poziomie jest grzanie siedzeń i webasto czy choć dogrzewanie elektryczne silnika.
Ja w "docieplanie" samochodu zainwestowałem znacznie ponad 1500zł (graty) i ogrom roboty i nie żałuję ani grosza oraz ani minuty i wszystkim polecam w koło.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl