MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 3:19 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lis 04, 2009 7:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 30, 2007 11:32 pm
Posty: 70
Witam

Mam taki problem z ogrzewaniem. Teoretycznie dziala ale to powietrze nie leci tak gorące jak w mercu powinno leciec wrecz letnie. Kiedy przelacze na 2 lub 3 zaczyna leciec letnie i coraz zimniejsze pomimo pokretel ciepla otwartych na maksa. Temperatura silnika oczywiscie 80 stopni.

Ktoś pomoże ?

_________________
Cars, Bars and Piano this is life for me


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 04, 2009 8:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
masz niesprawny zawór ogrzewania. W W126 z wersji bez klimy po wymontowaniu i rozkręceniu wygląda tak :

Obrazek

w W126 znajduje się obok akumulatora w tej przestrzeniu grodziowej. Jest strasznie przesrany dost ęp aby to wyjąc, - trzeba rozebrac tą ściankę grodziową i odkręcić paski od węży umowych oraz odkręcić dwie mocujace srubki.

zostaje albo kupić używkę, albo nówkę w Aso za około 1000zł !! lub mając możliwości zreanimowac jak ja:

Obrazek

szkic techniczny:

Obrazek

Typowe usterki to :
1) uszkodzone błony / membrany trzonka grzybka zaworu:

Obrazek

2) przepalone cewki elektromagnesów - zwykle przepala się na poczatku uzwojenia, wówczas wystarczy odwinac trochę drucika i przylutować. U mnie przepaliło sie na koncu uzwojenia, ... odwijanie wszystkich zwojów jest bez sensu, ja wystrugałem tą plastikową szpulę tak aby dostac się do zwojów, odwinałem drucik, przylutowalem i później skleiłem plastikową szpulę.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 05, 2009 1:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 30, 2007 11:32 pm
Posty: 70
Bardzo dziękuje za wykład :) szukam zaworu.
Pozdrawiam

_________________
Cars, Bars and Piano this is life for me


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 05, 2009 3:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Stray Cat pisze:
szukam zaworu.

najpierw wymontuj ten który masz i sprawdź czy działa, czy elektromagnesy sprawne, czy grzybki zaworowe się ruszają , czy jest szczelny. Nieraz wystarczy rozebrac , bo jakiś syf coś zapycha

AHA - jest jeszce pompka obiegu płynu nagrzewnicy - niesprawna skutecznie blokuje przepływ. Trafisz do niej po wężach z zaworu, jest mniej wiecej na środku ściany grodziowej. podłącz do niej na króto 12V i sprawdź czy ddziała, jak nie działa to albo uzywka / nówka, albo ją wywal i wstaw kawałek rurki / węźa - też wszystko bedzie działać tylko ciepło będzie troszke później

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 08, 2009 5:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
Widzę temat ogrzewania to się przyłącze.
U mnie daje gorące powietrze i jest (prawie) OK, ale jak gwałtownie przyspieszę to leci zimne. Wygląda to tak że jak silnik przekroczy odpowiednią ilość obrotów to wyłącza zawór i wali zimne. Wystarczy się zatrzymać (wieje dalej zimne) wyłączyć silnik na sekundę i znów otwiera na maksa i jest upał.
Na postoju jest to samo tylko wyłącza przy wyższym zakresie obrotów, ponowny reset załatwia sprawę.
Obróciłem wtyczkę na zaworze i jest lepiej wyłącza dopiero przy bardzo dużych obrotach. Ponieważ nie jeżdżę agresywnie to mi to nie przeszkadza ale... Ma ktoś pomysł?
Ma ktoś schemat pełnej elektryki ogrzewania?
Auto z podpisu.

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)

Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 24, 2010 1:03 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 20, 2003 10:31 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Malbork
Mam identyczny problem jak powyżej, czy ktoś podpowie jak to naprawić.
Auto też takie samo W126 300SE (86r.)

_________________
W115, 240D 3.0 ** W123, 250 ** W126, 300SE ** W124 250TD ** Zetor 50 Super 62r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 24, 2010 1:28 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
oress pisze:
albo ją wywal i wstaw kawałek rurki / węźa - też wszystko bedzie działać tylko ciepło będzie troszke później

To nie tak: ta pompka głównie wspomaga przepływ jeżeli silnik pracuje na biegu jałowym (np. stoimy w korku)
To jest pierwsza, dobrze wyczuwalna cecha tego uszkodzenia: jedziemy - jest OK. Stajemy, silnik pracuje "na wolnych" - za chwilę w aucie robi się zimno. Dodajemy gazu - jest znowu ciepło.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 24, 2010 4:35 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Ja wlasnie ta pompke wymienilem ostatnio. Jest tak jak pisze Gerri, ale ogrzewanie w w126 to zerowe ogrzewanie w porownaniu z w201. zeby u mnie w szejku byla sauna to musze jechac w trase i tak po 10 minutach ciaglej jazdy na obrotach jest juz ok. Ja mam klime automat i niestety przy mocno ujemnych temp. np -10 jazda przez 10 minut po miescie w korkach nie jest w stanie nagrzac tego auta superowo ;/ - 20 minut juz lepiej ale to nie to co w201 ktore nagrzewalo sie blyskawicznie.

Zawor mam sprawny... ale w automatycznej klimie dopóki w aucie nie osiagnieta jest zadana temp to nadmuch jest intensywniejszy i mimo sprawnej pompki nadmuch nie jest tak "cieply" jak podczas jazdy (dodania gazu). Dla jasnosci - przy pompce niesprawnej nadmuch w korku jest zimny, przy sprawnej cieply, ale i tak cieplejszy jest przy gazowaniu- do czasu az w aucie zapanuje temp. zadana - wtedy dmuchawa zmniejsza oborty i juz w korku nadmuch jest przyjemniejszy. Dlatego zwykla klima jest wg mnie lepsza bo mozna wiatrak odpowiednio ustawiac.
Dodam jeszcze ze faktycznie np po wylaczeniu auta jak wlaczy sie zaplon to przy sprawnej pompce dmucha sobie cieplo :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 24, 2010 8:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Cytuj:
Mam identyczny problem jak powyżej, czy ktoś podpowie jak to naprawić

A przeczytałeś, co jest wyżej napisane?
I nie trzeba wyciągać całego zaworu, by dostać się do membran. Wystarczy odkręcić cztery śrubki trzymające cewkę i wychodzi całość.
Do klimatyzacji automatycznej zespół cewka membrana występuje jako część zamienna. Niestety tylko na rynku amerykańskim (znalazłem tam w ofercie, w Europie nie).


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 24, 2010 9:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
u mnie przyczyna słabego grzania była niesprawna pompka wymuszajaca obieg. Objawem była słaba wydajnosc(nie leciało gorace powietrze tylko lekko ciepłe). Po wymianie jest ok.
Z tego co poamietam co cena w ASO owej pompki to cos koło 1000PLN [szok] <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
Stray Cat pisze:
Kiedy przelacze na 2 lub 3 zaczyna leciec letnie i coraz zimniejsze pomimo pokretel ciepla otwartych na maksa. Temperatura silnika oczywiscie 80 stopni.


miałem takie same objawy <br>Dodano po 4 minutach.:<br> tyle że mój to M102 [zlosnikz]

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl