MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn sie 11, 2025 9:49 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt paź 20, 2009 2:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
Witam,
Temat szeroki i głęboki, ale nie znalazłem w szukajkach rozwiązania mojego problemu. A mianowicie mam OM605 w swoim W202 (2.5l diesel z 93 roku) i rano chcę go zapalić i na tym skończyłem. Filtry wymieniłem i teraz czas na pompę. Jednak coś mi nie pasuje. A mianowicie. Parę dni przed tymi problemami zauważyłem, że przy przekręceniu zapłonu nie świeci mi się kontrolka z EPC - myślałem, że to żarówka, ale później mi się świeciła. Ogólnie to też jak chciałem go zapalić dziwne dźwieki mi wydawał, ale przy drugiej próbie zapalił od ręki.

Dziś jest tak, że jak podłącze akumulator i przy zapłonie będzie świecić EPC to samochód próbuję zapalić, jednak nie chce palić na wszystkie gary, jakby miał układ miał powietrze. Natomiast już druga, trzecia próba, gdy okazuje się, że przy przekręceniu klucza EPC się nie zapala, to można kręcić i kręcić a on nic, tak jakby paliwa nie miał.

Zanim zabiorę się na naprawę zastanawiam się jak to jest z uszkodzeniem pompy. Czy wtedy przy zapłonie ma świecić EDC, czy też nie? Mam dwie teorię - jedna, że EDC nie świeci - pompa uszkodzona oraz drugą: EDC nie świeci - pompa nie dostaje napięcia np. z powodu uszkodzenia immobilaisera.

Stąd ten mój post. Wolałbym nie rozkręcać silnika, jeśli nie jest to konieczne.

_________________
W202 250D '93


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 20, 2009 5:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
EDC ma sie swiecic na zaplonie a po odpaleniu auta zgasnac, u ciebie stawiam na pompe lub... nie pamietam jak sie to fachowo nazywa... "elektroniczny pedal przypieszenia"? Mysle ze wiesz o co chodzi, najlepiej podjechac na kompa podpiac i spisac bledy

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 20, 2009 8:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
Właśnie wiem, zawsze tak było. Stąd stawiam na pompę (chodź przebieg 115tys dopiero), albo po prostu ten immobilizer odcina napięcia - coś mu zimno przeszkodziło i padł, dlatego zastanawiam się, czy przy uszkodzonej pompie EDC ma świecić na zapłonie, czy też nie.

Zna ktoś kogoś w Gliwicach, aby można było się wpiąć do komputera? W ASO za samo podłączenie chcą wziąść 250złotych, a po drugie mam trochę km do niego, a holować, bez silnika, bez wspomagania - nie wyobrażam sobie przez całe dwa miasta.

_________________
W202 250D '93


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 20, 2009 9:01 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
115kkm w dieslu z 93 roku? Jesli to prawda to chce kupic ta celinkę, jaka cena? Bo moja C250D z '94 ma 400kkm i chodzi rewelacja, jeszcze nie bylo z nia problemow...
Ja za podlaczenie do kompa i spisanie/skasowanie bledow placilem 50zl "nie w ASO".
W ASO 150zl.

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 20, 2009 9:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
Zgadza się. Auto przez ostatnie 7 lat zrobiło nie całe 100km. Autko mam od osoby starszej - inwalidy, który od 7 lat nie wychodził z domu i jedynie auto na TUV jeździło. Stąd trochę są problemy, a Celinka nie na sprzedaż, pomimo, że mnie teraz załamała. Właśnie 50-100zł to jestem w stanie dać za komputer, ale nie wiem jeszcze gdzie. Noi muszę jeszcze prosić studenta o holowanie, który znowu wrzuci fotę na forum.

_________________
W202 250D '93


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 21, 2009 9:21 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
trocin pisze:
115kkm w dieslu z 93 roku? Jesli to prawda

Prawda, prawda....
michele pisze:
Noi muszę jeszcze prosić studenta o holowanie, który znowu wrzuci fotę na forum.

[zlosnik]

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 06, 2009 10:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
Ech i auto trafiło do mechanika... Okazało się, że poszedł sterownik pompy wtryskowej (jakiś moduł) oraz urządzenie przeciwprzepięciowe, które przepuściło przepięcie. Teraz myślę jak to możliwe i co to mogło spowodować. Teraz to jeżdżę bez zabezpieczenia, bo ten przeciwprzepięciowy, to przeszło 8 stów. <br>Dodano po 45 minutach.:<br> No to sobie pojeździłem. Auto znów do mechanika trafi. Znów to samo.

_________________
W202 250D '93


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl