MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 5:04 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt lis 03, 2009 11:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 07, 2009 3:29 pm
Posty: 87
Lokalizacja: Warszawa
Na przewodach 35 i 4 kości sterownika.

_________________
W168 1,6

Naprawiam MB 41 lat.
13 certyfikatów MB-Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus. 662-68-90

Zwykle tu: http://www.w210.pl/
i tu http://www.w203.pl/index.php
i wszędzie gdzie MB.
.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 04, 2009 10:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 02, 2009 10:57 am
Posty: 138
Lokalizacja: gorzów wlkp
czyli w praktyce jak to robisz noc?
w serwisie chcieli mi rozkręcić kierownice by dostać sie do tego czujnika, ale tam idzie tylko jeden z wymienionych przez ciebie przewodów (nr 4) gdzie Ty byś sprawdzał to napięcie pod sterownikiem ads? heh tam ciężko by się dostać jest jakiś na to sposób? <br>Dodano po 11 minutach.:<br> tak patrze na te Twoje tabelki z poprzedniej strony, i zrozumiałem to tak:
wyciągam moduł ads i na pinie nr 4 podłanczam + a na pinie 35 - i sprawdzam napiecie przy włączonym zapłonie, dobrze zrozumiałem?
jeśli tak , to dlaczego kazali mi przyjechac drugi raz by rozkarecić kierownice by sprawdzic czujnik kata skretu? przeciez test wg tego co zrozumialem trwał by 5 min ??? <br>Dodano po 11 minutach.:<br> heh ,jak tak dalej pojdzie zostanę specem od merców:)
juz wiem, popraw mnie jak sie mylę,
po to chcą się dostac do czujnika by sprawdzić napiecie na pinie 2 i 4 czujnika i pinie 2 i 3 ,zrozumiałem ,ze są 3 mozliwości awarii u mnie
1- to zepsuty czujnik test na wtyku od modułu ads
2 przewody uszkodzone na drodze do czujnika kata skretu pin 2 , 3 ,4
3 uszkodzony moduł ads

czekam na opinie:) i pozdrawiam:)

_________________
C 140 4.2 rok 1995


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 04, 2009 10:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 07, 2009 3:29 pm
Posty: 87
Lokalizacja: Warszawa
Niestety należy rozmontować całą kasetę sterowników i pomiary robić na włożonym sterowniku, lub pod kierownicą, wpinając się w podłączone kable.
Większe serwisy mają przystawkę do tych pomiarów.

_________________
W168 1,6

Naprawiam MB 41 lat.
13 certyfikatów MB-Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus. 662-68-90

Zwykle tu: http://www.w210.pl/
i tu http://www.w203.pl/index.php
i wszędzie gdzie MB.
.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 05, 2009 9:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 02, 2009 10:57 am
Posty: 138
Lokalizacja: gorzów wlkp
dzięki kolego noc, dużo mi pomogłeś zaczynam rozumeć elektrykę w samochodzie,
mam jeszcze tylko jedno pytanie, schemat elektryczny adsc jaki wkleiłeś na forum jest mało czytelny ze względu na małą rozdzielczość, nie będę rozkręcał skrzynki z modułami sterującymi, za duzo pracy i mogę coś popsuć , dobiore sie do czujnika skretu, i tam wszystko sprawdzę jak tylko mi sie zapali lampka ads, co teraz w mokre dni nie jest takie proste ze wzgledu ,ze wszystko działa ok, ale jak sie tylko zapali dokonam pomiaru , tylko...
przewód idacy z pinu 35 od modułu, gdzie on idzie? na schemacie nie moge znaleźć, od czego on jest?czy jest on zwykłą masą?
potrzebne mi to jest do sprawdzenia czujnika n49. to chyba ostatnie moje pytanie. temat uwazam za wyczerpany i moja wiedza jest juz przy moim problemie chyba kompletna:):):)jeszcze raz dziękuje za pomoc

_________________
C 140 4.2 rok 1995


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 05, 2009 9:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 07, 2009 3:29 pm
Posty: 87
Lokalizacja: Warszawa
Tak 35 to masa całej karoserii.

_________________
W168 1,6

Naprawiam MB 41 lat.
13 certyfikatów MB-Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus. 662-68-90

Zwykle tu: http://www.w210.pl/
i tu http://www.w203.pl/index.php
i wszędzie gdzie MB.
.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 06, 2009 7:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 02, 2009 10:57 am
Posty: 138
Lokalizacja: gorzów wlkp
:):):)
a już myślałem ,ze wszystko wiem:)
test czujnika kąta skrętu kierownicy,
tabelka z poprzedniej strony poz. 1.0 i 1.1 miernik podpiety dod pin 35 i 4 , wartość żądana powyzej 3v i jest tam dalej kwadracik , co to za jednostka ? czy jest to zwykły prąd zmienny?pomożesz noc?:)

_________________
C 140 4.2 rok 1995


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 06, 2009 8:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 07, 2009 3:29 pm
Posty: 87
Lokalizacja: Warszawa
Zawsze patrz na znak na mierniku (miniaturowy rysunek przy pomiarze)jak go nastawić.W tym wypadku napięcie zmienne.

_________________
W168 1,6

Naprawiam MB 41 lat.
13 certyfikatów MB-Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus. 662-68-90

Zwykle tu: http://www.w210.pl/
i tu http://www.w203.pl/index.php
i wszędzie gdzie MB.
.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 06, 2009 9:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 02, 2009 10:57 am
Posty: 138
Lokalizacja: gorzów wlkp
:)
co Ty sobie myślisz o takich jak ja:)
oczywiście rozróżniam prąd od napięcia:)

_________________
C 140 4.2 rok 1995


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 06, 2009 9:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 07, 2009 3:29 pm
Posty: 87
Lokalizacja: Warszawa
Co ja myślę? Lepiej żebyś był tego nieświadomy. [zlosnik]

_________________
W168 1,6

Naprawiam MB 41 lat.
13 certyfikatów MB-Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus. 662-68-90

Zwykle tu: http://www.w210.pl/
i tu http://www.w203.pl/index.php
i wszędzie gdzie MB.
.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 06, 2009 10:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sty 02, 2009 10:57 am
Posty: 138
Lokalizacja: gorzów wlkp
domyslam się:) ok, postaram sie nic nie spalić i spartolić:)

_________________
C 140 4.2 rok 1995


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 13, 2009 9:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
u mnie wykazało błędy 017 oraz 018

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 14, 2009 11:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 07, 2009 3:29 pm
Posty: 87
Lokalizacja: Warszawa
Wszystko do naprawy masz już rozpisane.Multimetr w dłoń, potwierdzenie
błędu i do roboty.Twoja "dama" znów będzie w formie.

_________________
W168 1,6

Naprawiam MB 41 lat.
13 certyfikatów MB-Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus. 662-68-90

Zwykle tu: http://www.w210.pl/
i tu http://www.w203.pl/index.php
i wszędzie gdzie MB.
.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 14, 2009 11:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Bez diagnozy wiedziałem już wcześniej, że szwankuje mi czujnik koła skrętu stąd ten cały temat.
Niestety dołączył bład nr 018 czyli czujnik z prawego przedniego koła, którym to ostatnio uderzyłem w wystającą i nieoznaczoną studzienkę kanalizacyjną na drodze wojewódzkiej. Firma ubezpieczeniowa HESTIA, która wypłaca odszkodowania za zaniedbania Zarządu Dróg w tym wypadku się nie popisała. Kwota jaką mi wypłacili nie wystarcza nawet na zakup opony, a do tego mam jeszcze pękniętą 19" felgę, która nie jest dostępna na rynku. Do tego doszedł błąd 018, którego wcześniej nie było. Co to może być? Czy czujnik mógł uszkodzić się od uderzenia? Fakt jest taki, że uderzenie było potężne [szalone]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 14, 2009 11:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 07, 2009 3:29 pm
Posty: 87
Lokalizacja: Warszawa
Raczej to zerwana wiązka, ale czujnika nie wykluczam.Bądź optymistą,nie wszystko wali się na głowę.

_________________
W168 1,6

Naprawiam MB 41 lat.
13 certyfikatów MB-Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus. 662-68-90

Zwykle tu: http://www.w210.pl/
i tu http://www.w203.pl/index.php
i wszędzie gdzie MB.
.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 15, 2009 12:00 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Po uniesieniu auta i kręceniu kołem czujnik działa poprawnie. Natomiast niekiedy mu odwala i zapisuje błąd 018. W potencjalnych przyczynach jest wiązka, czujnik lub moduł ADS. Jak dla mnie to wsio ryba co padło, teraz im muszę udowodnić, że od uderzenia i sprawę skieruję na drogę sądową. Tym bardziej, że Zarząd Dróg się przyznał i wypłacił jakieś marne grosze.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl