MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 4:44 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lis 07, 2009 5:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
z tego co mi wiadomo przy silniku m103 są dwa katalizatory zaraz za kolektorami wydechowymi,a sonda jest bodajże za nimi (ale nie jestem do końca pewien) więc jeśli była by za nimi to usunięcie katalizatora wpłyneło by na większe zużycie paliwa, a za akumulatorem odnalazłem nastwnik katalizatora jest on jeszcze zaplombowany jestem ciekaw co się nim reguluję, moja wersja to 3.0 180KM ale były też wersję 188KM to właśnie te bez katalizatora ,czy ktoś wie jak to wygląda ztymi katalizatorami i tą sondą???


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 07, 2009 5:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
hmm właśnie zmieniłeś moje spojrzenie na świat i ogólne nastawienie do niego :o
Ja byłem pewien, że one mają jednego kata za sondą .. czyli, ze w teorii wywalenie go nie ma wpływu na sondę itd co jednak nie oznacza poprawienia osiągów itd po pozbyciu się katalizatora...

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 07, 2009 7:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
To są chyba komory rozprężeniowe (czy jakoś tak), a nie katalizatory. Prawdopodobnie zastosowanie katalizatora zmieniło charakterystykę pracy układu wydechowego i wymusiło ich zastosowanie.

Jaki nastawnik katalizatora? :o

Chyba korektor oktanowy, taki z zielonym napisem EZL-KAT i dookola N, S i cyferkami? Nie ruszaj tego, nim się reguluje ustawienie zapłonu.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 07, 2009 7:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
Szumek pisze:

Chyba korektor oktanowy, taki z zielonym napisem EZL-KAT i dookola N, S i cyferkami? Nie ruszaj tego, nim się reguluje ustawienie zapłonu.


ten korektor oktanowy również go mam ale mam coś takiego też za akumulatorem na ścianie grodzeniowej


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 07, 2009 7:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Akurat mam W126, a nie W124, u mnie jest korektor oktanowy przy grodzi i druga taka gwiazdka (chyba z białymi napisami) jest na komputerze silnika, ale komputer w W126 jest ukryty przy nogach pasażera. Tak więc niestety nie wiem, o czym mówisz. Jeśli o tej na komputerze, to też nie powinno się jej dotykać.

W 300SE są dwie komory na kolektorach wydechowych, po jednej na każdy, oraz katalizator za sondą. U mnie katalizator jest zastąpiony przez tłumik przelotowy (można kupić na alledrogo) i wszystko dobrze śmiga. Wycięcie katalizatora powoduje zwiększenie głośności i może ogłupiać sondę lambda, gdyż spaliny będą przepływać przy niej szybciej, itp. Dlatego radzę go zastąpić takim tłumikiem.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 07, 2009 8:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 am
Posty: 291
Obrazek

teraz to już zgupiałem bo u mnie jest taki wydech jak na foto iteraz co jest katalizatorem??? bo ja cały czas myśle że te dwie puchy przy kolektorze to katalizatory a jeśli nie to po co one są??? z tego co widzę w katalogach nie wszystkie 3.0 je miały???


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 07, 2009 9:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Myślę, że gdybyś poczytał książki o mechanice płynów, to byś wiedział, po co te puszki. ;) Ale po co to analizować? ;)

To nie są katalizatory, można je zostawić. To duże to katalizator, a przed nim masz sondę. Z punktu widzenia mechaniki płynów lepiej go zastąpić tłumikiem, np. jakimś uniwersalnym do silników 3l pojemności. W fazie projektowania auta wszystko jest liczone, łącznie z układem wydechowym i lepiej nie zmieniać znacznie jego parametrów.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 07, 2009 9:35 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wg MB - dwie małe puszki to:
- Pre catalytic converter - czyli pierwszy katalizator w układach z katami.
- Resonator w układach bez kata.
I faktycznie w układach z katami w tych puszkach znajduje się wkład katalizujący.
Spadek mocy wnika ze zwiększenia oporów przepływu.
Przepływ i zasada działania rezonatorów trzeba by rozpatrywać raczej z punktu widzenia dynamiki gazów (ciecze są dla nas nieściśliwe).
Rezonatory helmholtza, falowody, impedancja akustyczna i akustyczne (w rozumieniu propagazji dźwięku) filtry dolnoprzepustowe. Matko, taka puszka to odpowiednik indukcyjności... eeeee dobra dawno miałem wykłady z akustyki ;-)

Co do gwizadki koło sterownika - to faktycznie zmienia ona tryb pracy sterownika KE i w pewnym może on pomijać sygnał z lambdy.
Trzeba poszukać - były zdjęcia linki i opisy, ale jest to dość słabo wydrążony temat.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 07, 2009 9:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Można zamienić gwiazdki na komputerze i korektorze na wersję ECE zamiast KAT ponoć i będzie chodził jak wersja bez katalizatora.

Z tego co pamiętam, to ktoś kiedyś rozciął te puszki i ponoć w środku było coś w stylu siatki. W każdym razie nijak nie szkodziło pracy silnika...

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl