MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 12:59 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lis 12, 2009 7:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
Witam. Ostatnio zauwązyłem że moje M102 chyba zaczęło palic olej.
jak robiłem przegląd to po wjechaniu na hale czuc było bardzo wyraznie swąd spalonego oleju w spalinach. Zauwazyłem tez że jak sie bardziej rozgrzeje to widac lekko niebieskawy dym. Olej zawsze podpijał zwłaszcza przy predkosciach powyżej 140-150 km/h.
Zdecydowałem sie że trzeba cos z tym zrobic zwłaszcza ze juz wszystko po za silnikiem jest cacy.
We wtorek zostawiam autko na warsztacie.Bedzie prowadzony pomiar cisnienia i próba olejowa, aby stwierdzic czy to pierscienie czy głowica.
Nie wiem jak sie beda kształtowały koszty tego wszystkiego.
Może ktos z szanownych kolegów wie cos na ten temat??
na razie mam przewidziany budzet w wysokosci 2000PLN....mało???
Co trzeba zrobic żeby było dobrze i nie zrujnowac sie przy tym finansowo??

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Ostatnio zmieniony sob lis 21, 2009 9:29 pm przez escort923, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 12, 2009 7:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
boze :o jaki remont? taki prawdziwy remont zeby zrobić szlif,nowe pierscienie,tłoki itp to jest 2-4 tys zł. Kup za 1000-1500 uzywany silnik i po sprawie....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 12, 2009 8:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
MERCEDES 4 EVER pisze:
Kup za 1000-1500 uzywany silnik i po sprawie....
maz jakis do sprzedania??? Da sie wsadzic m103 2.6 jakos wmiare bezinwazyjnie?? Troche wiecej tego widac np na Alledrogo.
EW.swap na diesla np 2.5 który kolega Waciak sprzedaje jest mozliwy??

Też o tym myślałem i wrzuciłem post do działu kupię.
Mam jescze pytanie jezeli mam pompe do ASD na zaworach to nie bedzie problemu jak kupie silnik bez tejze pompy to da sie ja bez problemu przełozyc? Ile Mechanik może tak mniej wiecej krzyknąc za przełożenie silnika??

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 13, 2009 9:42 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
MERCEDES 4 EVER pisze:
boze jaki remont? taki prawdziwy remont zeby zrobić szlif,nowe pierscienie,tłoki itp to jest 2-4 tys zł. Kup za 1000-1500 uzywany silnik i po sprawie....


Ja właśnie robię prawdziwy remont m103 3,0 na NOWYCH tłokach, panewkach, cała głowica też robiona, szlify, itd ... bo juz się nakupowałem trochę za życia tych wspaniałych używanych silników - nigdy więcej, to się po prostu nie opłaca, bo za pół roku trzeba szukać kolejnego parcha który nie wiadomo ile pojeździ.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 13, 2009 9:57 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
oress pisze:
MERCEDES 4 EVER pisze:
boze jaki remont? taki prawdziwy remont zeby zrobić szlif,nowe pierscienie,tłoki itp to jest 2-4 tys zł. Kup za 1000-1500 uzywany silnik i po sprawie....


Ja właśnie robię prawdziwy remont m103 3,0 na NOWYCH tłokach, panewkach, cała głowica też robiona, szlify, itd ... bo juz się nakupowałem trochę za życia tych wspaniałych używanych silników - nigdy więcej, to się po prostu nie opłaca, bo za pół roku trzeba szukać kolejnego parcha który nie wiadomo ile pojeździ.


A nie pisałeś niedawno, że kupiłeś drugi silnik?

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 13, 2009 10:40 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
zegarek pisze:
A nie pisałeś niedawno, że kupiłeś drugi silnik?


tak własnie, i robię mu kapitalkę, miałem m103 2,6 ale za cholerę nie mogłem do niego dostać tłoków, to kupiłem 3,0 i robię mu kapitalkę, mam tez farta, bo ASB mam 722.3xx , czyli taka jak powinna być spięta z 3,0
Ten 3,0 miał być rzekomo b.dobry stan - jak w kazdym ogłoszeniu z alle-gro!

a wyszło tak:
tłoki przytarte i progi na gładziach
Obrazek

więc się wk*****em i będzie git :)

Obrazek

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 13, 2009 10:48 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Oo jaki jest +/- koszt takiej operacji? Tak sobie myślę, że po wakacjach moze by machnąć sobie generalke ;) .. i bym odmalował ten lewy bok pojazdu .. i będzie jak nowy :)
Chodzi mi o koszt robocizny, wszystkich części (dobrych części nie badziewia :P ) itd fakt, że ja mam M104 no ale pytam teoretycznie na razie.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 13, 2009 11:05 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
BrunoGiamatti pisze:
Oo jaki jest +/- koszt takiej operacji?

to zależy gdzie kupisz tłoki, bo ceny sa b.różne , ja dostałem tłok ze sworzniem na pierwszy nadwymiar NURAL, z pierścionkami GOETZE za 202zł ! (słownie : dwieście dwa) to praktycznie jak za darmo. Nominalne było za 170zł :). Do tego dochodzi kupa uszczelek, łańcuch rozrządu, prowadnice. No i najważniejsze robota szlifierza i poprawny montaż. Ja zawiozłem silnik do warsztatu gdzie robią silniki od 3 pokoleń i mają doskonałą opinię ... za rozebranie , mycie, szlify i poskładanie dołu i głowicy i wszystkiego do kupy - 2200zł + ewentualnie niespodzianki

Z remontem m103 3,0 mieszczę się w 5kpln , no i sporo załatwiłem po dużych znajomościach. Dół mam już poskładany, czekam jeszcze na parę części do głowicy / rozrządu i dostawca potrzebuje na to 4 tygodni, a szlifierz jest zawalony robotą, stąd wszystko cholernie się wlecze, ale wiem że warto. Gdy juz to zostanie zrobione, będe doprowadzał KE do ładu, albo skusze się na megasquirt. I tym sposobem mam spokój na najbliższe 500tys km ;-)

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 13, 2009 11:11 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
O kurcze.. wyliczyłem części z katalogu inter cars - tłoki z pierścieniami, panewki wału, zawory ... wałki rozrządu i takie tam pierdoły i wyszło 12 tys zł za same części do 300-24 :o
Kurcze .. 5 a 15 to różnica spora [zlosnik]

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 13, 2009 11:18 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Robiłem remont M102 2.3 Jakiś niecały rok temu. Oto rachunek ze szlifierni:

KOSZT MATERIAŁU:
1/1 Tłoki kpl. zachodnie-------------------------------900,00
1/1 Panewki korbowodowe---------------------------120,00
4/1 Prowadnica ssąca----------------------------------30,40
4/1 Prowadnica wydechowa---------------------------30,40
RAZEM KOSZT MATERIAŁÓW:----------------------1080,80

KOSZT ROBOCIZNY:
1/1 Szlif cylindrów-------------------------------------200,00
1/1 Szlif płaszczyzny bloku-----------------------------70,00
1/1 Pasowanie panewek korbów-----------------------40,00
1/1 Pasowanie pierścieni--------------------------------40,00
4/1 Kątowanie korbowodu------------------------------20,00
4/1 Naprawa stopy korbowodu-------------------------80,00
1/1 Szlif płaszczyzny głowicy---------------------------41,00
1/1 Wymiana prowadnic zaworów----------------------40,00
1/1 Frezowanie gniazd zaworów------------------------48,00
1/1 Szlif zaworów----------------------------------------36,00
1/1 Dotarcie zaworów-----------------------------------24,00
1/1 Rozebranie i złożenie głowicy----------------------60,00
1/1 Głowica szczelna------------------------------------50,00
RAZEM KOSZT ROBOCIZNY:--------------------------749,00
CENA WYKONANIA REMONTU SILNIKA (netto):----1829,80
KOSZT REMONTU Z VAT-em (22%):----------------2232,36

Pozdrawiam.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 13, 2009 11:27 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
Prezeslaw pisze:


Robiłem remont M102 2.3 Jakiś niecały rok temu. Oto rachunek ze szlifierni:

KOSZT MATERIAŁU:
1/1 Tłoki kpl. zachodnie-------------------------------900,00
1/1 Panewki korbowodowe---------------------------120,00
4/1 Prowadnica ssąca----------------------------------30,40
4/1 Prowadnica wydechowa---------------------------30,40
RAZEM KOSZT MATERIAŁÓW:----------------------1080,80

KOSZT ROBOCIZNY:
1/1 Szlif cylindrów-------------------------------------200,00
1/1 Szlif płaszczyzny bloku-----------------------------70,00
1/1 Pasowanie panewek korbów-----------------------40,00
1/1 Pasowanie pierścieni--------------------------------40,00
4/1 Kątowanie korbowodu------------------------------20,00
4/1 Naprawa stopy korbowodu-------------------------80,00
1/1 Szlif płaszczyzny głowicy---------------------------41,00
1/1 Wymiana prowadnic zaworów----------------------40,00
1/1 Frezowanie gniazd zaworów------------------------48,00
1/1 Szlif zaworów----------------------------------------36,00
1/1 Dotarcie zaworów-----------------------------------24,00
1/1 Rozebranie i złożenie głowicy----------------------60,00
1/1 Głowica szczelna------------------------------------50,00
RAZEM KOSZT ROBOCIZNY:--------------------------749,00
CENA WYKONANIA REMONTU SILNIKA (netto):----1829,80
KOSZT REMONTU Z VAT-em (22%):----------------2232,36


Takie koszty jesten wstanie zakceptować.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 13, 2009 12:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Do tego trzeba doliczyć jeszcze mechanika, który wyjmie Ci silnik z auta i przygotuje go dla szlifierza, a po wszystkim wsadzi go z powrotem.

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 13, 2009 1:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
W moim wypadku takie ceny są nie możliwe :roll: bo to koszt wymiany uszczelniaczy zaworowych w M104 [zlosnik]
Mógł by mi ktoś wyliczyć ile by to wyszło w 300-24 ? Bo od tygodnia chodzi mi po głowie zrobienia go na nowo.. (sam nie wiem czemu.. ale mam różne zachcianki .. jest jeszcze w opcji wciśnięcie silnika 34AMG .. ale nigdzie się nie da go kupić :roll: )

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 13, 2009 1:51 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Poprostu kupujecie u niesprawdzonych dilerów :lol: Chce ktoś M102 2,3 o przebiegu 98902km? słownie (prawie sto tysiecy) :lol: Wszystko rozumiem ze ktos sie wyłozył na zakupie silnika na allegro,ale jak ktoś bierze pod uwage takie po 600-800zł to.....Dobry silnik jak ktos sprzedaje to wie co ma i kosztuje 1500-2000.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 18, 2009 8:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
dzieki koledze M4E silnik bede miał [zlosnik]
aby obnizyc koszta bede chyba robił przekładke sam do pomocy z kolegą.
Na co zwrócic szczególna uwage przy przekładce??
Czy musze stary silnik wyciagac razem ze skrzynia?
Wszelkie sugestie i porady mile widziane.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl