MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 9:30 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Alternator
Post: sob lis 14, 2009 1:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 24, 2006 8:02 pm
Posty: 72
Lokalizacja: Krasnystaw
Witam
Mam malutki problemik z alternatorem(chyba). Ładowanie ok 12,2-13(w porywach). Szczotki zmieniane, diody całe, pasek ok. Co dziwne, na starych lepiej na nowych gorzej.
Zanim coś dalej nastąpi to ciekawią mnie ew. ceny. Jakoś nie mogę znaleźć konkretów używane -regenerowane-nowe. Jakby ktoś coś wiedział to by było fajnie.
Co dziwne, na starych lepiej na nowych gorzej.
Dzieki za ewentualny oddzew.

_________________
w123 240D "skrzynka na gwoździe"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 14, 2009 1:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 17, 2007 12:41 pm
Posty: 168
Lokalizacja: Swietokrzyskie
A co z regulatorem ?

Byc moze nowe szczotki musza sie podetrzec :roll:

_________________
w201 2.0D '87
Szukam Pracy. Fizyk techniczny


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 14, 2009 1:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Zerknij w jakim stanie masz komutator. I jeszcze sprawdź,czy regulator jest OK ( kup nowy - bosch ok 35/40 pln )

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 14, 2009 5:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 01, 2009 7:28 pm
Posty: 202
Lokalizacja: prawie Łódź
Ładowanie masz za małe, sprawdzałeś na światłach, dmuchawie itp.? Powinno być coś około 14V a nie 12,2-13V.

_________________
puch 2.2cdi
w639 2.2cdi
ex w638 2.0
ex S124 300 24V
ex 300sel 6.3
ex 300sel 3.5 (dawca)
ex s123 300tutbo
ex s123 300
ex s123 300turbo
ex 280se 3.5
trzech braci 3 kombi....


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 14, 2009 5:57 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn paź 06, 2008 9:13 pm
Posty: 502
Numer GG: 9682008
Lokalizacja: Krosno
M100 pisze:
owinno być coś około 14V


14,4 V

_________________
" W życiu piękne są tylko chwile "

W poszukiwaniu pierwszego Mercedesa ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 14, 2009 6:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
M100 pisze:
Powinno być coś około 14V a nie 12,2-13V.

dokładnie 13,9-14,5V (w zależności od obciążenia na wolnych) i nie może być więcej, pod obciążeniem jak Ci spadnie do 13,6 to tez nie tragedia... Szczotki docierają się kilkadziesiąt sekund... <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
hubert73 pisze:
Ładowanie ok 12,2-13(w porywach)

to znaczy brak ładowania... Bo takie to ma napięcie aku pod obciążeniem bez ładowania...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 14, 2009 7:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
wiem żle to znowu ujołem,
Witam, niechcac zakąldac nowego watku, zadam pytanie tutaj.
dzis konserwojac gwiazdke postanowilem sprawdzic naszego Kolege Artiego :D.
Wuiedzac ze silnik diesla jest silnikiem, o zaplonie samoczynnym czyli nie powinien zgasnac, gdy zabiore mu biegun dodatni z akumulatora:) i tak tez sie stalo.
właczając , bez klemy dodatniej, Radio, swiatła: mijania, drogowe,dlugie, przeciwmglowe, dmuchawe(bieg3) podgrzewanie tylnej szyby, wszystko dzialalo płynnie, radio lekko szeleszczało, miernikiem miezylem samą kleme od artiego bez kontakut z akumulatorem i pod obiciazeniem wyszlo mi 9.45V a bez obciazenia wyszlo mi 14.5V i moje zapytanie brzmi??

Musze zweryfikowac alternator???

Pozdrawiam Dawid :)

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"
MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"
Plastiki :)
Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"
Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Ostatnio zmieniony sob lis 14, 2009 8:29 pm przez Diablo991, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 14, 2009 8:23 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
i lozyska tez trzeba wymienic itd.
wiec, najlepiej dac do fachowca, ktory takze sprawdzi czy nie ma przebicia w stojanach, czy innych pierdolach, a naprawa to koszt okolo 100 zl

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 14, 2009 8:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Sprawdzanie ładowania poprzez ściąganie klemy z akumulatora przy pracującym silniku - jeden z największych debilizmów, jakie można wyrządzić autu! Przy gwałtownym odłączeniu obciążenia od pracującego alternatora strzelić może regulator, diody, a także wszystko to, co elektroniczne w aucie. Akumulator spełnia rolę obciążenia i STABILIZATORA w układzie elektrycznym i NIE WOLNO go odłączać w czasie pracy silnika. Radio ci szeleściło? Ciesz się, że nie spłonęło jak suche siano. Bo podłączony akumulator pochłania całą nadwyżkę prądu wyprodukowanego przez alternator, a jak go zabraknie, to gdzieś ten prąd musi się podziać. W autach z mechanicznym regulatorem, po takim idiotycznym działaniu napięcie potrafiło skoczyć nawet do 30 - 40 V. Metoda odłączania klemy, to metoda jaskiniowców i głupków.
:Hubert - sprawdź pierścienie ślizgowe w alternatorze, a także stan styków regulatora - masowego i tego wewnątrz. Nowe szczotki powinno się dotrzeć do wirnika papierem ściernym, ale jak im przelecisz czoła i założysz, to też będzie działać. Ważne, by nie było głębokich progów na pierścieniach, bo szczotki mogą się na nich wieszać. Najlepiej zdejmij regulator, przeczyść papierem miejsca styku. Sprawdź też okablowanie samego alternatora: główny przewód zasilający, przewód od kontrolki - po włączeniu zapłonu, powinno pojawić się tam 12V idące z kontrolki (jak kontrolka jest spalona, to ładowania nie będzie), a także umasowienie alternatora. Wbrew pozorom, potrafi się zgubić, jak sobie tam ładnie pokoroduje. W czasie pracy silnika zmierz napięcie w dwóch miejscach - na klemie i bezpośrednio na wyjściu alternatora. Znacząca różnica wskazuje na korozję złącz. Można zrobić bypass i połączyć alternator bezpośrednio z akumulatorem, bez żadnych łączeń.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 14, 2009 10:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
to jutro ide podziekowac mechanikowi, ktory mi poradzil, o tym, ze jak nie zgasnie mam to zmiezyc, z klemy, ehhh Ci ludzie to maja nasrane w bani, jutro sprawdze czy mi kondensator od wzmacniacza nie sidal bo jaks iadł to ubije, bo wlasnie puźniej juz nie bylo takiej jakosci dzwieku jak wczesniej :(

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"

MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"

Plastiki :)

Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"

Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 14, 2009 10:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Tą metodę stosują jeszcze jakieś niedobitki uczące się na prądnicach. Nie robi się tak, bo można zrobić na prawdę krzywdę autu i portfelowi, jak trzeba będzie kupić nowe podzespoły. To tak, jak z silnikiem pod dużym obciążeniem, któremu nagle się to obciążenie odejmie. Momentalnie się rozkręci. Z prądem to się dzieje dużo szybciej.
A do pomiarów należy użyć woltomierza i mierzyć w kilku punktach, bo w wiekowych autach są często spadki napięć. I amperomierza z zakresem do kilkudziesięciu A wpinanego w obwód alternatora (byle nie w rozrusznika, bo tam jest kilkaset A przy rozruchu). Albo stosować nowoczesną metodę pomiaru bezkontaktowego (mierniki kleszczowe).
No i zawsze trzeba sprawdzić stan masy, bo z racji wieku też mogą być cyrki.
PS. Pamiętaj, żeby uważać na radio, szczególnie jakieś w miarę nowe, przy zabawach z prądem. Bo takie załączane funkcyjnie (przez przyciśnięcie klawisza, a załączenie wyłącznikiem, mają procesor cały czas zasilany, a ich końcówki mocy są na stałe podłączone do zasilania, a budzone tylko sygnałem REMOTE z procesora radia. Więc przy skokach napięcia, też je można ubić.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 18, 2009 3:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 24, 2006 8:02 pm
Posty: 72
Lokalizacja: Krasnystaw
A ja jeszcze co do ceny jak w zapytaniu bo to mnie troszku interesi.
A i jeszcze jedno - 1,2,3 seria czy są różnice czy te same?

_________________
w123 240D "skrzynka na gwoździe"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 18, 2009 5:18 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 19, 2008 10:44 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Łódź
hubert73 pisze:
Zanim coś dalej nastąpi to ciekawią mnie ew. ceny. Jakoś nie mogę znaleźć konkretów używane -regenerowane-nowe.

Witam,
na dniach wymieniałem regulator napięcia do alternatora 55A - koszt 30zł
oraz kostka podłączeniowa wraz z kompletem konektorów - koszt 10zł
pytałem też o mostek prostowniczy - koszt 50zł

Ps.u mnie objawy były podobne - wymieniłem na razie tylko to co wyżej - poprawa jest ale na niskich obrotach delikatnie żarzy się kontrolka ładowana, więc może zabiorę się za rozebranie alternatora i sprawdzenie diod na mostku prostowniczym i ewentualnych możliwych usterek.
Pozdrawiam.

_________________
w208 230 Kompressor - obecnie
w123 240D - nie tak dawno :)


Na górę
 Tytuł: Re: Alternator
Post: śr wrz 08, 2010 7:40 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn mar 24, 2008 10:45 am
Posty: 16
Co to za alternator?
Był zamontowany w SLC 350. Ale był za mały i nie dawał rady.
Od czego, jakie są jego parametry? W115?

Wg specjalisty od alternatorów to jakieś okolice 35A może trochę więcej. Uzwojenie miał rzeczywiście wąskie w stosunku do 55A który trafił do auta.


Załączniki:
images_IMG20100908_005_zmniejszacz-pl_3215.jpg
images_IMG20100908_005_zmniejszacz-pl_3215.jpg [ 45.95 KiB | Przejrzano 620 razy ]
images_IMG20100908_006_zmniejszacz-pl_4987.jpg
images_IMG20100908_006_zmniejszacz-pl_4987.jpg [ 47.19 KiB | Przejrzano 620 razy ]
images_IMG20100908_007_zmniejszacz-pl_1375.jpg
images_IMG20100908_007_zmniejszacz-pl_1375.jpg [ 47.63 KiB | Przejrzano 630 razy ]
images_IMG20100908_008_zmniejszacz-pl_3810.jpg
images_IMG20100908_008_zmniejszacz-pl_3810.jpg [ 48.17 KiB | Przejrzano 630 razy ]
Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl