MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 12:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: olej
Post: sob lis 21, 2009 9:04 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 28, 2009 9:32 am
Posty: 38
Witam.
Czy jest sens zmienic olej w silniku 124 250 D z mineralnego na półsyntetyk? Czy istnieje jakieś ryzyko i jakiej firmy olej ewentualnie wlać?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 21, 2009 9:35 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Jest sens poczytać:
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=23414

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 21, 2009 9:37 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Olej półsyntetyczny to olej mineralny ze zmodyfikowanymi (ulepszonymi) parametrami poprzez dodanie niewielkiej domieszki różnych syntetycznych wynalazków. Szczególnie ważne, że lepiej smaruje w niskich temperaturach. Często spotykane marudzenie, że zawarte w nim środki myjące rozszczelnią silnik to bzdety, chyba że masz silnik uszczelniny wyłącznie brudem. Mam w MB taki sam silnik, jakieś 400 000 nawinięte, używam półsyntetyka i jest git.
Ale... nasze silniki mają już milion lat i jest im raczej wszystko jedno, czym są smarowane, byle było to w miarę świerze... Jakikolwiek kupisz olej markowy: syntetyczny, półsyntetyczny czy mineralny, będzie OK. Ja używam Gulfa.
Pozdrawia pólsyntetycznie Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 21, 2009 9:46 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw gru 15, 2005 3:12 pm
Posty: 118
Numer GG: 457649
Lokalizacja: zabrze
Zrobiłem taką akcje u mnie.
Niemiec zalewał mineralnym, ja zalałem półsyntetykiem.
Skutków ubocznych nie mam.

_________________
W 124 E300TD
http://www.motohybrid.pl


Na górę
 Tytuł: Re: olej
Post: sob lis 21, 2009 11:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
adik pisze:
Witam.
Czy jest sens zmienic olej w silniku 124 250 D z mineralnego na półsyntetyk? Czy istnieje jakieś ryzyko i jakiej firmy olej ewentualnie wlać?

Sens jest na pewno. Oleje (pół)syntetyczne mają znacznie lepsze parametry, szczególnie w niskich temperaturach. Nie wyobrażam sobie oleju typu 15W40 w aucie użytkowanym przy mrozach poniżej -10 st. C. Jest to po prostu katowanie silnika.
Jeśli możesz, to zalej silnik olejem syntetycznym. Może być najtańszy (w cenie "markowego" półsyntetyka) - silnik odwdzięczy Ci się na pewno. W swoich Mietkach też używam syntetyków i zdecydowanie polecam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 21, 2009 1:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 7:01 pm
Posty: 810
Numer GG: 7505845
Lokalizacja: Grzebień k/Radomska (51.0302, 19.4963)
Ja u siebie po zakupie zmienialem z mineralnego na polsyntetyk i poprawila sie znacznie kultura pracy na zimnym silniku, cisnienie przy temperaturach 80 - 100 jest rowniez wyzsze niz mialo to miejsce na mineralnym.

_________________
W202 C180 1994r. Manual @ White
EX: S124 200 TE 1990r. Automatic @ Arctic White
W124 200 E 1991r. Manual @ Metallic Blue-Black
EX: W123 200 D 1985r. Manual @ White
EX: W123 300 D 1981r. Automatic @ White


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 21, 2009 6:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
Cremek pisze:
cisnienie przy temperaturach 80 - 100 jest rowniez wyzsze niz mialo to miejsce na mineralnym.


hmmm ciekawa teoria...

_________________
w123 240D
s124 300D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 21, 2009 6:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:51 am
Posty: 117
Lokalizacja: Lubartów
Ja też przesedłem z minerała na semisyntetyk. Samochód miał wtedy ok 170 0000 km i 10 lat. Po trzech latach i ok 30 000 km brak jakichkolwiek negatywnych skutków ubocznych, nie dolewam oleju pomiędzy wymianami i wogóle. Także polecam, zwłaszcza w zimie powinien być lepszy.
Pozdrawiam

_________________
W210 220 DIESEL
W163 500 WDC1631751A327554


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 21, 2009 7:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
Kierowca bombowca pisze:
Cremek pisze:
cisnienie przy temperaturach 80 - 100 jest rowniez wyzsze niz mialo to miejsce na mineralnym.


hmmm ciekawa teoria...

Teoria i praktyka - olej mineralny (np. 15W40) staje się rzadszy w temperaturze pracy (niż olej syntetyczny, np. 5W40). Olej mineralny ma również większą lepkość, gdy jest zimny. W obu przypadkach jest to cecha negatywna i to głównie z tego powodu (współczynnik lepkości) oleje syntetyczne są znacznie lepsze.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 21, 2009 9:21 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Seweryn pisze:
Olej mineralny ma również większą lepkość, gdy jest zimny.
Oczywiście miałeś na myśli gęstość.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 21, 2009 9:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
AndyS pisze:
Seweryn pisze:
Olej mineralny ma również większą lepkość, gdy jest zimny.
Oczywiście miałeś na myśli gęstość.

Oczywiście - w języku potocznym, oczywiście.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl