MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 2:28 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lis 21, 2009 11:54 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Szukam schematu do tego układu. Założyłem klientowi sterownik centralzamka, do tego podłączyłem domykanie szyb, ale w tej chwili zaczął mu głupieć oryginalny alarm. Jest jakaś metoda, by go oszukać przy tej konfiguracji? Czy jak wypnę ten szary moduł spod nóg kierowcy, to nie staną szyby?


Na górę
Post: sob lis 21, 2009 12:33 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Blazey pisze:
Szukam schematu do tego układu.

Którego? komfortu czy oryginalnego alarmu?

Blazey pisze:
Czy jak wypnę ten szary moduł spod nóg kierowcy, to nie staną szyby?

Na pewno nie staną. Moduł fabrycznego alarmu to zupełnie coś innego niż moduł komfortu. Zresztą oba schematy są na "ruskiej stronie" ze schematami.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: sob lis 21, 2009 4:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
Blazey pisze:
Szukam schematu do tego układu. Założyłem klientowi sterownik centralzamka, do tego podłączyłem domykanie szyb, ale w tej chwili zaczął mu głupieć oryginalny alarm.


Nie wiem jak zrealizowales domykanie szyb ale ja mialem podobny problem przy zastosowaniu domykania szyb z pilota poprzez modul komfortu.

Problem tkwi w tym ze aby modul komfortu rozpoczal domykanie szyb musi byc podana masa na okreslone wejscie ( juz teraz nie podam ktory to kabelek bom zapomial).
I w normalnym ukladzie ta masa jest podawana z dodatkowej pary stykow na bebeku zamka drzwi (inny sygnal niz do centralnego zamka). Gdy auto ma na wyposazeniu fabryczny alarm wowczas ta sama para stykow podaje mase na modul alarmu fabrycznego uzbrajajac go. I teraz jesli podales bezposrednio na modul komfortu mase ze sterownika zamka centralnego to rowniez modul alarmu dostal impuls do uzbrojenia.
Przy otwieraniu samochodu z drzwi rowniez rozbrajasz alarm bo para stykow podaje mase do modulu alarmu alarmu i komfortu.
Jesli auto otworzysz pilotem to centralka najczesciej podaje sygnal tylko na pompke centralnego i wowczas mamy sytuacje ze drzwi sa otwarte a fabryczny alarm pozostaje uzbrojony.

Aby to wyeliminowac trzeba podac rownolegle mase na to samo wejscie do modulu komfortu ( lub sterownika alarmu) na ktore podaje styk z drzwi przy ich zmykaniu,.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 21, 2009 8:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
:rolbas - jest dokładnie tak jak mówisz! Centralny jest sterowany zmianą stanu +/- na niebieskim przewodzie. I z tym nie było najmniejszego problemu.
Domykanie jest natomiast realizowane po podaniu długiego impulsu masy na ten sam przewód, który aktywuje oryginalny alarm. I do niego też podpiąłem wyjście komfortu ze sterownika. Impuls trwa 30 sekund i w zupełności wystarczy na domknięcie. I teraz nie wiem, czy taki długi impuls aktywuje też alarm, bo jak testowałem system, to u mnie działał bez zarzutów. Natomiast klient pojechał do McDriva, wcisnął łokciem zamek, po czym zaczął się bawić i rozsynchronizował wszystko. Mam dwie drogi postępowania:
1. Próbować oszukać wyłączanie alarmu przez podanie krótkiego impulsu masy na przewód wyłączający (możliwe, że trzeba będzie użyć dodatkowego przekaźnika). Problemem dodatkowym jest to, że przytrzymując dłużej kluczyk na otwarciu szyby się opuszczają. Więc trzeba będzie dobrać długość impulsu.
2. Najprostsze - odłączyć ten cholerny pseudo alarm. Tylko, czy szyby nie zdechną? Albo co innego...

PS. Nie znam tej słynnej "ruskiej strony". Mógłby mnie ktoś oświecić?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 21, 2009 9:27 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Blazey pisze:
PS. Nie znam tej słynnej "ruskiej strony". Mógłby mnie ktoś oświecić?

http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercedes-Benz/

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 21, 2009 9:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:11 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Kaszuby
Blazey pisze:
Domykanie jest natomiast realizowane po podaniu długiego impulsu masy na ten sam przewód, który aktywuje oryginalny alarm. I do niego też podpiąłem wyjście komfortu ze sterownika. Impuls trwa 30 sekund i w zupełności wystarczy na domknięcie.


Oczywiscie, ze wystarczy na zamkniecie szyb.
Jednak moim zdaniem system taki jest malo przemyslany bo w W124 za kazdym razem kiedy zamykasz samochod to centralka dajac taki dlugi impuls 30 s bedzie uruchamiala modul komfortu. I gdy okna sa zamkniete to bez sensu silniki beda sie wlaczaly i pchaly szyby. Oczywiscie jest tam wylacznik przeciazeniowy silnikow wiec TEORETYCZNIE nic sie moze , jednak mam watpliowsci czy aby nie wplynie to na zywotnosc silnikow, mechanizmow, akumulatora.... Wyobrazic sobie mozna zamykanie kilkanascie razy dziennie
szyb ktore sa juz zamkniete... Na pewno nie sluzy to zywonosci tych elementow.

Blazey pisze:
I teraz nie wiem, czy taki długi impuls aktywuje też alarm, bo jak testowałem system, to u mnie działał bez zarzutów. Natomiast klient pojechał do McDriva, wcisnął łokciem zamek, po czym zaczął się bawić i rozsynchronizował wszystko.


Jesli masz na mysli czy sie aktywuje alarm fabryczny sie aktywuje to mysle ze na 100% tak. Przeciez przytrzymujac kluczyk w drzwiach celem uruchomienia szyb tez sie trzyma dlugo i alarm sie uzbraja.


Blazey pisze:
Mam dwie drogi postępowania:
1. Próbować oszukać wyłączanie alarmu przez podanie krótkiego impulsu masy na przewód wyłączający (możliwe, że trzeba będzie użyć dodatkowego przekaźnika). Problemem dodatkowym jest to, że przytrzymując dłużej kluczyk na otwarciu szyby się opuszczają. Więc trzeba będzie dobrać długość impulsu.


w moim w124C szyby nie opuszcza sie gdy bedzie podany dlugi sygnal "otworz". Do tego potrzebna jest sekwencja " Otworz-zamknij-otworz" wiec moge podac i 60 s i szyby nie drga.

Blazey pisze:
2. Najprostsze - odłączyć ten cholerny pseudo alarm. Tylko, czy szyby nie zdechną?


Szyby na pewno od tego nie zdechna. Ale ja bym alarmu fabrycznego nie ruszal.
Wykorzystalbym opcje nr 1 i podal krotki impuls do modulu komfortu zeby przy kazdorazowym otwarciu auta z pilota byl rowniez poslany sygnal do rozbrojenia fanrycznego alarmu.

Mozesz to zrobic przekaznikiem ale mozna tez bezposrednio z wyjscia z sterownika centralnego zamka gdyz one maja na ogol ( nie wiem jaki sterownik zalozyles wiec moge se dumac...) osobne wyjscia do zamykania i otwierania i podaja kazdorazowo mase.

Blazey pisze:
Albo co innego...


Ja w moim sterowniku centralnym mam sterowanie 3 kanalem i wlasnie ten kanal wykorzystalem do domykania szyb.
To powoduje, ze szyby domykam nacisnieciem innego guzika w pilocie ale wtedy gdy tylko chce. Wiec moge miec miec szyby opuszczone, zamykam auto pilotem i alarm dodatkowy bedzie uzbrojony.
Jesli zacznie np. padac naciskam guzik trzeciego kanalu, i centralka domyka mi okna i szyber aktywujac dodatkowo alarm fabryczny. Ale mi nie przeszkadza gdyz przy nastepnym otwarciu auta z pilota rozbraja sa oba alarmy gdyz sterownik zamka centralnego podaje rowniez impuls masy do modulu komfortu i deaktywuje alarm fabryczny.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 22, 2009 1:12 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Sterownik to jakaś chińszczyzna. Zdaje się, ze na tutejszym rynku (holandia) nazywa się to SPY. Pilot wygląda jak SEO, ale po naciśnięciu przycisku zamiast czerwonej diody, to błyska kolorowa dyskoteka. Ogólnie - tandeta jakaś. Klient chce - klient ma. Nie wnikam. Trzeci kanał też jest ale i tak trzeba będzie robić jakąś dezaktywację alarmu, bo jak klient domknie szyby nawet z trzeciego kanału, to alarm się uzbroi.
A oryginalny moduł komfortu jest kiepski, bo nie trzyma domykania po impulsie, tylko trzeba mu cały czas podawać sygnał domykania. Poza tym, mam wrażenie, że przez te 30 sekund, przez które teraz jest sterowany, silniki szyb są cały czas zasilane. Co na pewno, na nich i na akumulatorze, się niezdrowo odbije.
W sterowniku domykanie można wyłączyć kombinacją klawiszy pilota i zaleciłem to klientowi na czas zimowy, kiedy jeździ raczej z zamkniętymi oknami.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl