MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 3:18 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr lis 18, 2009 11:29 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
escort923 pisze:
dzieki koledze M4E silnik bede miał [zlosnik]
aby obnizyc koszta bede chyba robił przekładke sam do pomocy z kolegą.
Na co zwrócic szczególna uwage przy przekładce??
Czy musze stary silnik wyciagac razem ze skrzynia?
Wszelkie sugestie i porady mile widziane.


Przerabiałem to , i nie ma komplikacji.
Skrzynia zostaje w aucie, przewodów od ASB, nie odkręcaj od skrzyni, tylko od samej miski, też zostają w aucie.
Ja wkładałem silnik, tylko bez dolotu , reszta osprzetu była i było ok.
Można sobie rozpisać podciśnienia, elektrykę łatwo podłączyć.
Robiłem taką przekładkę pierwszy raz i na niczym nie poległem.
Po kilku dniach robiłem jeszcze raz , akurat miałem silnik i wyglądał na dobry.Tak samo jak z silnikami na allegro.
Między silnikiem 102980 różniącym się o rok było kilka rzeczy inaczej, ale mając dwa silniki dasz radę.
Pracy na około 18 godzin dla jednej osoby. :)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 19, 2009 9:52 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
No ja musze cały osprzet przełozyc dosłownie wszystko.
Nie wiem jak ze smokiem olejowym ale chyba tez bede musiał.
do tego dochodzi spreżarka klimatyzacji. Nie powinno byc problemów z przełozeniem wszystkiego??? Montowac wszystko na wyjetym silniku i potem włozyc całość?

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 19, 2009 12:37 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
escort923 pisze:
No ja musze cały osprzet przełozyc dosłownie wszystko.
Nie wiem jak ze smokiem olejowym ale chyba tez bede musiał.
do tego dochodzi spreżarka klimatyzacji. Nie powinno byc problemów z przełozeniem wszystkiego??? Montowac wszystko na wyjetym silniku i potem włozyc całość?


A smok dlaczego? Inna jest miska w G?
Ja miałem taki problem, że pompa wspomagania w silniku z 83 roku była na śruby M10, a z 82 na M8.
Reszta była taka sama.
Najlepiej wyciągnąć oba , postawić obok i przekładać po kolei .
Silnik wkładaj cały poskładany, ja bym montował kompletny.
Sam wkładałem bez dolotu i trochę się męczyłem.

Warto skasować luz na przekładni, akurat jest okazja przy wyjętym silniku.
Koła pasowe w G masz na jeden szeroki pasek?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 19, 2009 12:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
THC pisze:
A smok dlaczego? Inna jest miska w G?

miska jest inna ale moze nie bedzie to przeszkadzało i zostanie.

THC pisze:
Warto skasować luz na przekładni, akurat jest okazja przy wyjętym silniku.

też o tym pomyslałem i bedzie robione.

THC pisze:
Koła pasowe w G masz na jeden szeroki pasek?

nie mam jescze tego silnika u siebie i nie wiem jescze.
W swoim mam jeden wielorowkowy.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 21, 2009 9:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
W zwiazku z tym ze przekładka tuż tuż mam jescze pare pytań.
1. od czego najlepiej zacząć??
2. Nie mamy kanału,czy bedzie to jakis kłopot?
3.Iloma śrubami jest przykręcona ASB?
4.Duzo oleju ucieknie przy rozontowaniu przewodów z ASB.
5. Ciezko jest z nacelowaniem gotowego silnika do ASB?

Jak ktoś ma jescze jakieś dobre rady to chetnie wysłucham.pozdrawiam.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 21, 2009 10:49 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
1. Od odpięcia wszystkiego na około.
2.Poważny.
3.Tego nie pamiętam, ale chyba 8.
4.Mało.
5.Czasem tak.


Przy odkręcaniu łap silnika, dokładnie wpasuj klucz w śrubę, imbus , kiedy obrobisz, pozostanie zerwanie poduszek.
Bez kanału będzie bardzo niewygodnie, chyba że dośc wysoko uniesiesz samochód

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 22, 2009 7:52 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Da rade bez kanału ale trzeba się poczołgać trochę :)
Sam bez kanał w W115 montowałem i diesle i robiłem swapa na M123 8)
Zrób trochę zdjęć z placu boju.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 22, 2009 4:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
Zdjecia oczywiscie porobię [zlosnikz] Tak myslałem ze niestety bez kanału trzeba będzie sie czołgac,auto pójdzie na spore kobyłki i mam nadzieje że bedzie ok. Nie wiem jakie bedą koła pasowe w dawcy,,,spokojnie sie da ew przełozyc z mojego???

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 22, 2009 4:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
escort923 pisze:
5. Ciezko jest z nacelowaniem gotowego silnika do ASB?

Nie ma z tym problemu,tylko trzeba odkręcić konwerter od sinika,zostanie na wałku,silnik się ładnie spasuje z ASB i nic nie uszkodzisz.

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 22, 2009 10:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 05, 2008 9:51 pm
Posty: 91
Witam,

nie koniecznie wypowiem się w związku z tematem, ale ja osobiście dałbym sobie spokój z samodzielnym demontażem ASB. Walnie Ci o ziemie i po herbacie. (sam na pewno sobie nie poradzisz a kanał dużo pomaga). Powiem szczerze, że w 126p wymiana + kanał potrafi przyprawić człowieka o mdłości.

druga mądrość:

ceny czesci, robocizny w dużej mierze zależą od znajomosći a ostatnio od kursu Euro. Niestety kapitalka to dużo stresu i pracy, a partaczy niemało..

Życzę wytrwałości w remoncie.

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 23, 2009 8:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
Paweu ASB nie demontuje. Remontu tez nie robie tylko wymieniam seruszko na swieże. Mam kolego do pomocy wiec mysle że nie bedzie tak żle :lol: Jutro jade po silnik i w środe ruszam do boju. Myslę że w dwa dni si wyrobimy.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 23, 2009 9:01 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
escort923 pisze:
Myslę że w dwa dni si wyrobimy.


Jaki masz sprzęt do wyciągnięcia i włożenia silnika do komory?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 23, 2009 9:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
Wyciagarke kupuje jutro.Ile moze wazyc całośc przy wkładaniu??

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 23, 2009 11:11 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
escort923 pisze:
Wyciagarke kupuje jutro.Ile moze wazyc całośc przy wkładaniu??


Silnik waży ok. 150kg

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 24, 2009 10:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
Serducho juz jest [zlosnik] . Wnetrze od strony koła zamochowego jest normalnie nowiutkie [zlosnik] Przebieg prawie 100 000 w sumie to takie lekkie dotarcie [zlosnik]
koła pasowe sa na jeden szerki pasek. Musze przełożyć to z wiatrakiem bo tam było Visco a ja mam elektro magnes.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl