MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 12:56 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lis 20, 2009 6:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Witam.
Mam do Was pytanie jak się reguluje wolne obroty w silniku 4.2. Silnik pracuje na ponad 1 tys obr/min a jak zbije bieg automatem jakikolwiek obroty schodza do 800 może troszkę mniej ale takie powinny byc tez na "N" lub "P"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 20, 2009 7:45 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
w silniku 4,2 (KE-jet) nie reguluje się wolnych -robi to automatycznie regulator... Jeśli piszesz o gazie to jest to stanowczo za dużo, ja mam na gazie tak samo jak na PB czyli 550obr/min na D i ok 100-150 więcej na P.

U ciebie powinno być 600-750obr/min [zlosnikz]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 20, 2009 8:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Janfocus pisze:
w silniku 4,2 (KE-jet) nie reguluje się wolnych -robi to automatycznie regulator... Jeśli piszesz o gazie to jest to stanowczo za dużo, ja mam na gazie tak samo jak na PB czyli 550obr/min na D i ok 100-150 więcej na P.

U ciebie powinno być 600-750obr/min [zlosnikz]



Źle mnie zrozumiałes gazu nie posiadam i auto nie posiadało. Chodzi mi o to ze auto na wolych obrotach ale nie zawsze ma ponad 1 tys. obr. jak dam na "D" to skrzynia zdusi obroty na powiedzmy 700-800 tak wg. mnie jest dobrze. Ale jak znów dam na "P" lub "N" obroty ida na 1 tys. obr.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 20, 2009 9:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
zatem coś jest nie tak, albo leje Ci wtrysk rozruchowy, albo sterowanie, albo regulator wolnych...

to coś co jest pod strzałką i num 3 jest elementem wykonawczym regulacji wolnych
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=34349&postdays=0&postorder=asc&&start=15

ja bym też sprawdził/odłączył zasilanie od wtryskiwacza rozruchowego, choć oczywiście może lać i tak... <br>Dodano po 4 minutach.:<br>
Paweł-Sec pisze:
krzynia zdusi obroty na powiedzmy 700-800 tak wg. mnie jest dobrze. Ale jak znów dam na "P" lub "N" obroty ida na 1 tys. obr.

to nie jest normalne -obroty są za duże...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 21, 2009 1:45 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Może przycinać sie klapa spiętrzająca przepływomierza - wyregulować aby poruszała się bez otarć w przewężeniu gardzieli,
sprawdzić regulator wolnych obrotów czy się nie przcina,
może tez byc winny potencjometr klapy spiętrzającej.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 21, 2009 7:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Może też być brak dobrego styku na elementach wykonawczych, lub z tych elementów do sterownika KE lub sterownika wolnych obr. (w tym aucie jest oddzielny), ew. nieszczelność na układzie wolnych obrotów. Może być również padnięty zestyk biegu jałowego na przepustnicy.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 21, 2009 9:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
widzicie dzisiaj było juz bobrze. tzn. schodził z obrotów i pracował na ok 800 tak jak powinno być.

Muszę kupić kable zapłonowe bo one tez juz chyba mają dosyć (kopułka i pacec) juz nowe.

Jakiej firmy (sprawdzone) nie nie najdroższe kupić ?

Na allegro sa takie ale pewnie takie wykonanie jaka ich cena:

http://www.allegro.pl/item793667567_prz ... _w107.html

Pisze coś o gazie - ale czy to ma jakieś znaczenie


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 22, 2009 8:46 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Różne sa opinie, szczególnie jeśli jest w aucie instalacja lpg.Do tych silników i innych z KE-Jet rdzeń powinien być z drutu miedzianego i takowe są w sprzedaży.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 22, 2009 8:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
stanleym126 pisze:
Różne sa opinie, szczególnie jeśli jest w aucie instalacja lpg.Do tych silników i innych z KE-Jet rdzeń powinien być z drutu miedzianego i takowe są w sprzedaży.


LPG nie posiadam. A jak widze kabelki bosch za ok 550 - 600 złoty to nie bardzo mi sie uśmiecha takie kupowac


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 22, 2009 8:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Witaj.
Jeśli chodzi o podwyższone wolne obroty - miałem ten sam problem. Mi także sporadycznie obroty wyrównywały się do nominalnych, problem tkwił w elektryce - wiązka sterownika wolnych obrotów zgniła i były przebicia, może to jakiś trop (poszukaj w moich postach).
Druga sprawa: przewody WN - kupiłeś SECa musisz liczyć się z kosztami :) Przewody wcale nie są najdroższą cześcią do tego auta :) Poważnie: ja jężdżę na przewodach JANMORA, mogę je spokojnie polecić i cena także nie odstrasza.

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 22, 2009 9:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
czekałem na taki wpis. Wkońcu się pojawił.

Ostatnio kupiłem kopułke palec ponad 260 złoty zostało w sklepie. Teraz musze wyciągnąc jeszcze pewnie ze 300 albo i lepiej.

Co do tych obrotów - wiesz nie widac po przewodach zeby coś było jakieś zniszczone wykruszone itd.

Od czego zacząc sprawdzanie ewent. regulacje ?



Twój wpis Paweł Sopot " Mam wrażenie że to własnie problem jest własnie z temperaturą, jak jade w korku i silnik jest nagrzany mocno - oboty spadna, jak jade normalnie - nie ma mozliwosci by spadły "

Moja jednostka też nie nagrzewa się powiedzmy do 80'C tylko odchyla się delikatnie od dołu.

Może to być przyczyna ?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 23, 2009 11:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 29, 2009 10:35 pm
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa - Wola
Przecież obroty da się normalnie regulować! W pokrywie filtra powietrza od góry masz taką dziurę, wystarczy włożyć tam długiego ampula 4 albo 6 (nie pamiętam) i przykręcić obroty... A to że obroty spadają na niższe na biegu to chyba normalne skoro obciążasz silnik??! Popuść sprzęgło w samochodzie z manualną skrzynią biegów i będziesz miał ten sam efekt...

_________________
W116 350SE brązowa po Wujku :D
W124 300TE srebrna po Pawle :P

Z napędem na tył jest jak z seksem,
po co jeździć na ręcznym skoro można dawać w piz*** ? :-D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 23, 2009 11:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Cozi pisze:
Przecież obroty da się normalnie regulować! W pokrywie filtra powietrza od góry masz taką dziurę, wystarczy włożyć tam długiego ampula 4 albo 6 (nie pamiętam) i przykręcić obroty...

Coś mi się wydaje że mylisz regulację obrotów ze składem mieszanki...

Kolega pokręci tą śrubą i całkowicie wtrysk rozreguluje...

Obroty to raczej śrubokrętem się reguluje, plastikowa śruba pod rozdzielaczem paliwa.

Ktoś potwierdzi? Bo sam już nie jestem pewien jak jest w V8...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 24, 2009 9:21 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
W układzie KE nie ma żadnej regulacji śrubką obrotów biegu jałowego. Było w K-jecie do czasu wpowadzenia regulacji elektronicznej, a w KE nie ma ! Pisane to było 1mln razy a ktoś dalej tego nie przyjmuje do siebie.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 24, 2009 10:44 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Janfocus pisze:
w silniku 4,2 (KE-jet) nie reguluje się wolnych -robi to automatycznie regulator...

[zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl