MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 10:03 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt lis 24, 2009 10:43 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
a dla czego nie chcesz wyciagac silnika razem z asb?
ja osobiscie tak robilem i bylo mi duzo wygodniej odkrecic skrzynie i zakrecic do nowego motoru na otwartej przestrzeni niz jakies nacelowywania tym bardziej ze i tak nie masz kanalu a tam kanal potrzebny jak cholera :)

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 24, 2009 10:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
tez mi sie wydaje ze było by łatwiej.zobaczymy jescze jak bedzie nam szło czołganie sie pod autem:P

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 28, 2009 9:00 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
Witam. Silnik wymieniony ale pojawiła sie problem.. nie pali :( . Nie ma iskry na świecach. Przewody ok, swiece też, kopułka i palec też. Podczas demontazu rozsypał mi sie w rekach kabel idący z okolicy koła pasowego wału korbowego(czujnik położenia wału??) kurcze ne moge sobie przypomniec gdzie wchodził.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 28, 2009 9:19 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Bez czujnika położenia wału nie zapalisz.Przewód idzie do modułu zapłonowego na nadkolu.Jest to przewód ekranowany zakończony z jednej strony czujnikiem przykręcanym właśnie obok koła wału a z drugiej strony okrągłą wtyczką z jednym bolcem idącą do modułu.Wymienić i będzie palił :)

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 28, 2009 2:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
Własnie nie jest zakonczony wtyczką z jednym bolcem.
Zakonczony jest wtyczka która idzie do takiego okrągłego gniazda(chyba jakies diagnostyczne).Całe to gniazdo było zakrecone taka nakretką.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 28, 2009 3:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
escort923 pisze:
Własnie nie jest zakonczony wtyczką z jednym bolcem.
Zakonczony jest wtyczka która idzie do takiego okrągłego gniazda(chyba jakies diagnostyczne).Całe to gniazdo było zakrecone taka nakretką.

U mnie jest podobnie, z tym że kabel jest przecięty (ktoś go pewnie przeciął przy wymianie silnika). Auto chodzi ok, tyle że ja mam K-jeta.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 28, 2009 4:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
no własnie do tej wtyczki nie było nic wpięte. ja mam KE-jet
Cewka jest ok,a iskry brak. Auto wstawiłem do elektryka..zobaczymy co znajdzie.

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 28, 2009 4:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Uprościłem sprawę mój błąd idzie do gniazdka pseudodiagnostycznego a potem bezpośrednio na moduł zapłonowy na nadkolu po prawej stronie(ma 3 wtyki i ten najmniejszy to właśnie od tego czujnika).Nie wiem po co tu elektryk szkoda że bliżej nie mieszkasz bo uruchomienie tego auta z tym defektem to 3 minuty,wystarczy ogarnąć rozsypany kabelek który uszkodziłeś przy przekładce...

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 28, 2009 5:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
bmw pisze:
Uprościłem sprawę mój błąd idzie do gniazdka pseudodiagnostycznego a potem bezpośrednio na moduł zapłonowy na nadkolu po prawej stronie(ma 3 wtyki i ten najmniejszy to właśnie od tego czujnika).Nie wiem po co tu elektryk szkoda że bliżej nie mieszkasz bo uruchomienie tego auta z tym defektem to 3 minuty,wystarczy ogarnąć rozsypany kabelek który uszkodziłeś przy przekładce...


To masz coś nakombinowane. Czujnik położenia wału z przodu silnika, z którego idzie kabel do gniazda diagnostycznego służy tylko do celów testowych. Z tyłu silnika jest drugi czujnik i to z niego idzie do modułu zapłonowego.
Ten przedni nie jest niezbędny do prawidłowej pracy silnika.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 28, 2009 6:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Ciekawe ? masz jakieś zdjęcie tego czujnika z tyłu silnika w M103 bo dokładnie obejrzałem engin i nie widzę, może mnie naprowadzisz jakiś rysunek z epc bo mnie zaciekawiłeś.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 28, 2009 6:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
bmw pisze:
Ciekawe ? masz jakieś zdjęcie tego czujnika z tyłu silnika w M103 bo dokładnie obejrzałem engin i nie widzę, może mnie naprowadzisz jakiś rysunek z epc bo mnie zaciekawiłeś.


Element 23. Zwykły czujnik indukcyjny wsadzony przy samym wieńcu.

Obrazek

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 28, 2009 6:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
Kurcze jakos nie moge skojarzyc tego czujnika....taki okrągły wtyk rzeczywiscie idzie z modułu gdzies pod kolektorem w tył silnika ale nie moge sobie przypomniec zebym go wypinał. <br>Dodano po 4 minutach.:<br> znalazłem na zdjeciu po wyciągnieciu starego silnika i rzeczywiście jest taki czujnik.
Ja sobie nie przypominam żebym go wpinał. Musze zapytac kolegi moze on tez go nie wpiął???
Kurcze chyba sie pospieszyłem z tym elektrykiem :( Ale nic nam nie przychodziło do głowy

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 28, 2009 6:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Zegarek dzięki wielkie nawet teraz byłem w W126 popatrzeć dokładnie i nic nie mam namieszane,pomyliłem się! w formie wytłumaczenia się ,ponieważ zajmuję się motroniciem to coś mi się popieprzyło bo w motronicu czujnik z przodu silnika odpowiada za wszystko i zapłon i wtrysk,bez niego motronic jest warzywem.Ale właśnie dzięki temu mogę robić wszystkie testy z motroniciem na M103 bez konieczności kupna drugiego auta bo zawsze mogę podpiąć KE i śmigać bezproblemowo.Kto wie może niedługo mój M103 będzie na elektronicznym wtrysku, wszystko już mam wiązkę, przepływkę wtryski kompa czujniki,zdradzę nawet że na stole to nawet żyje :)

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 30, 2009 9:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
Czy koło zamachowe moim wymontowanym m102 jest takie samo jak w M102 z G-klasy?? Z tego co sprawdzałem to wychodzi że takie samo,ale wole sie upewnic bo elektryk poprosił żebym mu dostarczył stare koło.
Mój VIN:WDB1240231B097902.
Sprawdzałem z kolegą numery i były identyczne dlatego zostawilismy koło z G.
Podejrzewam że chodzi im o to czy czujnik zczytuje dane z koła zamachowego do modułu. <br>Dodano po 4 godzinach. 6 minutach.:<br> Koledzy podrzuci ktoś??Powoli juz trace wiare i siły :( Mozliwe że czujnik jest za wysoko i nie moze odczytac??

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 01, 2009 6:04 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Istnieje taka możliwość że jest za wysoko jak to określiłeś,ale niby jakim cudem bo przecież przy przekładce nie bardzo można go inaczej zainstalować.No chyba że koło ma ciut mniejszą średnicę ale wątpię.A masz czujnik z G? można by go porównać z twoim czujnikiem.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl