MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 2:34 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn sie 17, 2009 10:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Mirmur pisze:
Nie wiadomo czy pompa to przeżyła, co może oznaczać zbyt małe ciśnienie w układzie a przy dobrych tylnych sprężynach sprawia wrażenie, że Nivo trzyma tył auta na dobrej wysokości. Jeśli jednak olej na przelewie zbiornika wraca z układu normalnie i ASD działa bez zastrzeżeń to Twoja zagadka jest nadal aktualna.
Wiec tak ;): zawieszenie zawsze takie w tym aucie bylo - odkad go mam. Jak go kupilem trzy lata temu to mial 240 tys (z ksiazka prowadzona do konca) i nie wygladal na takiego co wozil ciezkie towary. Olej wyciekl jakies pol roku temu bo rozszczelnil sie przewod cisnieniowy i pompa go wypchnela (czyli dzialala). Ale poniewaz jezdzilem kilka miesiecy z tym "wypchnietym" olejem to postanowilem pompe wymienic. Uklad ASD po wymianie pompy i napelnienu olejem zostal odpowietrzony i po usunieciu usterki elektrycznej dziala wreszcie prawidlowo. Nivo nie udalo sie odpowietrzyc bo odpowietrznik zapieczony. To samo dotyczy lacznika wiec nie mielismy mozliwosci wachlowac wajcha.
bary123ce pisze:
Kurde kielbik jak to nie dał się? Musi się dać! Jak nie, to go potnij i kup nowy, poruszasz wajchą a zobaczysz, że go podniesie skoro pompa wymieniona. Już 3 raz Ci to piszę, następnym razem być może się o to założę [zlosnik] ;)
Teraz juz nie bedziemy tacy mietcy. Flex i palnik w pogotowiu, lacznik zanabede nowy, choc taki calkiem tani to on nie jest :(

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Ostatnio zmieniony pn lis 30, 2009 9:24 pm przez kielbik, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 17, 2009 11:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 28, 2006 1:30 am
Posty: 62
Lokalizacja: Kielce
To że po poluzowaniu przewodu olej jak by się pienił to normalna sprawa.
Musisz odpiąć cięgno klucz nr 8 i 10 nie wierze że nie da się odkręcić.
Wtedy z całą pewnością przekonasz się co jest uszkodzone bo może skorodowała obejma na drążku podnośnika i przy odciążeniu dźwignia nie przesuwa się. Jak będziesz ręcznie przesuwał dźwignię to będziesz czuł opór
przy podnoszeniu świadczy to o poprawnym ciśnieniu w układzie. Jak jeździłeś długo z układem bez oleju to gruszki są przyczyną awarii

_________________
S124 230TE 1988; S124 200E 1994


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 18, 2009 8:45 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Sonny pisze:
Jak jeździłeś długo z układem bez oleju to gruszki są przyczyną awarii

Żadne gruszki. One nie mają nic wspólnego z unoszeniem auta.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 18, 2009 10:35 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Ludzie! To co w koncu z tymi gruszkami, trza je wymienic czy nie? Bo troche to kosztuje i nie chcialbym nic robic na darmo. Gdzie mam wsadzic ten precik zeby sprawdzic w jakim stanie sa gruchy? Trzeba w tym celu spuszczac olej?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 19, 2009 8:20 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Jeśli auto nie skacze na dziurach to gruchy są dobre. Niestety w Twoim wypadku NIVO nie unosi tyłka i dlatego może to być słabo odczuwalne.
Nie wiem w jakiej pozycji gruchy przykręcone są w 124T, ale sprawdzenie ich polega na odkręceniu całej śruby która mocuje przewód. Do środka gruchy wsadzasz wkrętak i nie może on wpaść do wnętrza, ma być opór. Jeśli wchodzi do końca tzn, że grucha jest pusta, wyleciał gaz i nie ma amortyzacji.
W Twoim wypadku najlepiej dojdź najpierw do tego czemu nie unosi tyłu a później się martw gruszkami, bo olej trzeba przynajmniej upuścić w celu ich sprawdzenia.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 19, 2009 10:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 14, 2006 9:00 pm
Posty: 120
Lokalizacja: Kansas / Boat City
Witam,

Moja Niemka zaczęła się lansować na Francuzkę :evil: Otóż na postoju tył siada jak nie przymierzając Citroen. Po odpaleniu silnika wraca do zakładanego poziomu. Normalnie Citroen. Mając nadzieję na rychłą poprawę wymieniłem regulator poziomujący- przez ok. 6 tygodni była poprawna i ........ pewnego dnia znowu zaczęła się szlajać po ziemi na parkingu.Gruszki wydają się być OK- podczas jazdy właściwie amortyzują, tył nie skacze na nierównościach. Płyn z układu napływa wówczas do zbiornika wyrównawczego zbliżając się niebzpiecznie do korka- raz jak wlałem go na odpalonym silniku do górnego stanu - na postoju nadmiar płynu wyrzygała przez korek.
Chcę Niemkę z zadartym tyłkiem również na parkingu a nie dwulicową schizofreniczkę, która podczas jazdy zalotnie zadziera tyłek do oglądających ją kierowców z tyłu na światłach, a gdy stoi na podjeździe pod domem szoruje glebę jak upadła Madonna w Wielkim Cycem 8) .
Bardzo liczę na Wasze sugestie.

_________________
S124 2,3 TE + LPG '86 - Misia
W201 2,0 E '86 - Biały
Toyota Yaris 1,0 E '09 - Skośnooka kosiarka


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 19, 2009 10:38 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Pewnie znowu regulator.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 19, 2009 11:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 14, 2006 9:00 pm
Posty: 120
Lokalizacja: Kansas / Boat City
Co może być przyczyną uszkodzenia regulatora?
Może Macie jeszcze inne pomysły ?

_________________
S124 2,3 TE + LPG '86 - Misia
W201 2,0 E '86 - Biały
Toyota Yaris 1,0 E '09 - Skośnooka kosiarka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 20, 2009 12:02 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
pabloxt pisze:
Moja Niemka zaczęła się lansować na Francuzkę
pabloxt pisze:
Chcę Niemkę z zadartym tyłkiem również na parkingu a nie dwulicową schizofreniczkę, która podczas jazdy zalotnie zadziera tyłek do oglądających ją kierowców z tyłu na światłach, a gdy stoi na podjeździe pod domem szoruje glebę jak upadła Madonna w Wielkim Cycem
Sluchaj, czy ty aby nie pomyliles forow? My tyutaj jestesmy co prawda milosnikami Mercedesow ale nie ma wsrod nach erotomanow i fetyszystow. A moze sie myle? :o
pabloxt pisze:
Co może być przyczyną uszkodzenia regulatora?
Regulator mogl ulec zanieczyszczeniu. W pewnym okresie montowane byly gumowe przewody hydrauliczne, w ktorych wewnetrzna warstwa byla wyplukiwala i unieruchamiala regulator. Jezeli dobrze wyczytalem to przed regulatorem powinien byc filtr. Gdyby okazalo sie, ze jest zanieczysczony to trzeba spuscic plyn, porozkrecac przewody i je przedmuchac sprezonym powietrzem oraz wymienic rzeczony szlauch.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Ostatnio zmieniony pn lis 30, 2009 9:23 pm przez kielbik, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 21, 2009 9:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
kielbik pisze:
pabloxt pisze:
Moja Niemka zaczęła się lansować na Francuzkę. Chcę Niemkę z zadartym tyłkiem również na parkingu a nie dwulicową schizofreniczkę, która podczas jazdy zalotnie zadziera tyłek do oglądających ją kierowców z tyłu na światłach, a gdy stoi na podjeździe pod domem szoruje glebę jak upadła Madonna w Wielkim Cycem
Sluchaj, czy ty aby nie pomyliles forow? My tyutaj jestesmy co prawda milosnikami Mercedesow ale nie ma wsrod nach erotomanow i fetyszystow. A moze sie myle? :o


Kolega "z jajem" opisał całą sytuację...to raczej Ty masz z czymś problem, skoro Cię to razi :lol:



Na temat:
Ja również stawiam na regulator.

_________________
w123 240D
s124 300D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 30, 2009 5:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 05, 2005 11:37 am
Posty: 159
Lokalizacja: puławy/warszawa
Jakim olejem uzupełniamy braki z zbiorniku od nivo?

_________________
kiedyś beczkowóz 200D-Zezłomowany
w124 2.5TD Berlin Taxi 92r ASB-Sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 30, 2009 8:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 14, 2006 9:00 pm
Posty: 120
Lokalizacja: Kansas / Boat City
O oleju już było setki razy- w tym wątku, jakbyś przeczytał uważnie od początku, ta nazwa już się pojawiła dwukrotnie, ale jak masz zalać jakimś wynalazkiem to podaję: olej do układu hydrauliczego ZH-M. Możesz kupić oryginalny MB za coś koło 50 zł za litr, albo ten sam olej tylko konfekcjonowany przez firmę FEBI za ceną poniżej 30 zł za litr. Sam używam tego drugiego i jest OK.

_________________
S124 2,3 TE + LPG '86 - Misia
W201 2,0 E '86 - Biały
Toyota Yaris 1,0 E '09 - Skośnooka kosiarka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 30, 2009 9:26 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Jest kilka rodzajow ZH-Mow. Numer katalogowy odpowiedniego oleju masz na naklejce na zbiorniku ukladu hydraulicznego.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 30, 2009 9:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 19, 2007 8:48 pm
Posty: 376
Lokalizacja: Kraków
ostatnio w Intercarsie poprosiłem o olej ZH-M i Pan za ladą zrobił do mnie wielkie oczy :o

_________________
W124 230E 89'Skóra ASD.Klima.Automat...to jest to:)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl