MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 12:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw gru 03, 2009 3:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Koledzy pomocy co sie mogło stać ? dośc głośno stuka mi coś w głowicy.
Tak sie zastanawiam czy to zawór czy coś innego mogło paść.

Luz zaworowy w silnikach V8 jest hydrauliczny ale podobno też trzeba dopasowywac jakieś "listki" czy jakos tak. Dostępne w serwisach Gwiazdy co 0,02 mm czy może 0,002mm


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 4:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Oprócz tego elementu hydraulicznego źródłem takich stuków mogą być zbyt duże luzy prowadnica zaworu - zawór. O ile rozrząd nie jest skrajnie zużyty np wytarte elementy to podkładki regulacyjne dobrane fabrycznie chyba nie spowodują nagle hałasów. Może też hałasować łańcuch.

_________________
ex MB W126 420SEL 89'
FORD Fusion 1.4 TDCI 04'
PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 5:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
witaj. wiesz to jest taki stukot zawora/zaworów i jak chodzi na wolnych to słychać delikatnie taki jakby to nazwac wypadający cykl pracy. Takie szczelanie w wydechu.

Tak jakby zawór sie do końca nie zamykał. I delikatnie nie równo przcuje silnik.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 8:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
zdejmij dekle i zobacz czy masz smarowanie wałka i czy Ci nie wydarło którejś krzywki, będzie też czuć czy kasatory trzymają czy są luźne...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 8:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Ja również bym zaczął od zdjęcia pokrywy zaworów. Jeśli nic nie będzie widać na 1-wszy rzut oka, można powyciągać dźwigienki i posprawdzać, jak chodzą zawory.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 8:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Skoro wypadają zapłony i coś "szczela" w wydechu, choć nie do końca wiem, co to znaczy, to zacząłbym od zmierzenia kompresji na cylindrach. Jeśli w normie, to dopiero wtedy zrzucałbym czapkę z zaworów i sprawdzał. Możliwe, że któryś z elementów hydraulicznych nie trzyma już ciśnienia.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 8:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Blazey pisze:
Skoro wypadają zapłony i coś "szczela" w wydechu, choć nie do końca wiem, co to znaczy, to zacząłbym od zmierzenia kompresji na cylindrach. Jeśli w normie, to dopiero wtedy zrzucałbym czapkę z zaworów i sprawdzał. Możliwe, że któryś z elementów hydraulicznych nie trzyma już ciśnienia.



sprawdzone po 12 atm. na kazdym


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 9:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
no to nic tylko zdjąć pokrywę, jak radzą koledzy i zerknąć co w trawie piszczy :)

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 9:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
chyba tak ale jutro sprawdze czy nie zjadła oleju.

Może poziom oleju jest zbyt niski, może tu tkwi problem.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 9:42 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Paweł-Sec pisze:
Może poziom oleju jest zbyt niski, może tu tkwi problem.

poziom oleju nie ma tu nic do rzeczy, jeśli silnik pokazuje jakieś ciśnienie to znaczy że poziom jest wystarczający, prędzej jeśli ten olej jest bardzo stary/rzadki to faktycznie może spływać z kasatorów...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 10:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 02, 2009 9:03 pm
Posty: 151
Paweł-Sec pisze:
Luz zaworowy w silnikach V8 jest hydrauliczny ale podobno też trzeba dopasowywac jakieś "listki" czy jakos tak. Dostępne w serwisach Gwiazdy co 0,02 mm czy może 0,002mm


pewnie masz na myśli płytki zaworowe , ale jeśli jest hydrauliczna regulacja luzu zaworowego to nie ma płytek i odwrotnie

Janfocus pisze:
poziom oleju nie ma tu nic do rzeczy


dokładnie , dopuki smok jest zanużony w oleju wszystkie elementy silnika są smarowane jak należy


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 11:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Ostek pisze:
Paweł-Sec pisze:
Luz zaworowy w silnikach V8 jest hydrauliczny ale podobno też trzeba dopasowywac jakieś "listki" czy jakos tak. Dostępne w serwisach Gwiazdy co 0,02 mm czy może 0,002mm


pewnie masz na myśli płytki zaworowe , ale jeśli jest hydrauliczna regulacja luzu zaworowego to nie ma płytek i odwrotnie


M117 ma płytki pomimo hydrauliki.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 04, 2009 12:37 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 02, 2009 9:03 pm
Posty: 151
hmmm , sorry :oops: ale nie widziałem jeszcze takich códów :o niezły wynalazek , szkoda że jeszcze śrubki do regulacji nie dali ;)
Nie ma to jak szklanki , proste , niezawodne rozwiązanie.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 04, 2009 7:59 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Płytki oczywiście są i posiadają je wszystkie V8 (potwierdzone przez serwis/salon mercedesa).

Co do stanu oleju - pełny tak jak przypuszczałem. Wiec pozostaje odkręcać.

Jakieś rady doświadczonych ?

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 04, 2009 8:51 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Zanim zaczniesz pokręć trochę silnikiem. Jak zdejmiesz pokrywę zerknij czy łańcuch jest właściwie napięty i czy są ślady świeżo spływającego oleju z rurki smarującej na każdej krzywce. Do obracania wałem korbowym raczej trzeba odkręcić wentylator z visco (powinno stać pionowo oparte o coś :) ) Przydał by się przyrząd do ściskania sprężyn zaworowych. Oczywiście trzeba zacząć od wyczyszczenia z zewnątrz wszystkiego co mogło by wpaść do silnika przed demontarzem. No i można jakieś szmaty upchnąć na kolektor wydechowy, żeby spływający olej nie palił się potem na nim. Takie porady amatora - może coś się przyda :)

_________________
ex MB W126 420SEL 89'

FORD Fusion 1.4 TDCI 04'

PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl