MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 7:30 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw gru 03, 2009 8:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
Witam,

Czy jest możliwość ograniczenia prędkości obrotowej, do jakiej można by rozkręcić silnik OM606 na postoju? Za tydzień mam badania techniczne i nie mam ochoty oddawać auta komuś, kto kręci silnik powyżej dopuszczalnych prędkości obrotowych, bo z tego co wiem to OM606 nie ma żadnego odcięcia paliwa przy wysokich obrotach. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to blokada mechaniczna na przepustnicy.

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 8:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Tobie na przeglądzie rej. wkręcają silnik na obroty?

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 8:41 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn paź 06, 2008 9:13 pm
Posty: 502
Numer GG: 9682008
Lokalizacja: Krosno
Badanie zadymienia spalin na ciepłym silniku na wolnych obrotach silnik pod lekkim obciazeniem no i duzym obciazeniem więc ??

_________________
" W życiu piękne są tylko chwile "

W poszukiwaniu pierwszego Mercedesa ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 9:24 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Mnie jeszcze nigdy nie sprawdzali zadymienia :o


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 9:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
Mor pisze:
Tobie na przeglądzie rej. wkręcają silnik na obroty?

Tak, bo taka jest procedura testowania składu spalin silników Diesla. Silnik wkręcają na maksymalne obroty, czyli gaz do dechy (na krótki moment), ale generalnie nikt nie odpowiada za szkody podczas takiej próby i jak np. koborbowód wyjdzie bokiem, to jest to problem właściciela auta, a nie diagnosty.
Silniki benzynowe natomiast są sprawdzane na biegu jałowym, oczywiście.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 04, 2009 12:39 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
mało to stacji diagnostycznych dookoła, ja bym pojechał gdzie indziej , pierwszy raz słyszę o takich chockach na przeglądzie :o , u mnie to ja muszę ładnie poprosić aby sprawdzili co nieco pod spodem i łaskawie powiadomili co trzeba wymienić !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 04, 2009 9:40 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
zmien stacje...
ja mam przeglady co zime i co zime musze tlumaczyc baranom by nie zaciagali recznego i reczyc za to palcami u reki ze dziala (bo musi dzialac)

podobnie jak to by nie wjezdzal na rolki z P na skrzyni........

szkoda mowic...

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 04, 2009 10:03 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
dokldanie zmien stacje. jest tolerancja zadymienia, mnie sprawdzali dymki na wolnych, i na 3/4 obr (nikt madry nie kreci na maxa... :roll: ) jak CI wyjdzie emisja 10 przy 3/4 obrotow a dopuszczalna jest 30 to chyba normlane ze pozostala skala nie "wypluje" pozostalych 20


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 04, 2009 10:14 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
A mnie jak mówię nigdy nie patrzeli na spaliny i nie korzystam z usług stacji, która daje pieczątkę za byle co, zawsze jak jest problem to zwracają uwagę!!

blackmilk masz jeszcze jakieś ciekawe spostrzeżenia na temat automatu na przeglądzie? Bo we wtorek żonka jest zmuszona jechać z autem na przegląd(ja nie mogę), a że jest to nasze pierwsze auto z ASB i pierwszy jego przegląd w naszych rękach, to nie chciałbym by coś popsuli...
Już nie raz mnie rozśmieszali, jak nie potrafili heblem beczki odpalić, no ale takim czymś auta by mi nie zepsuli...


Na górę
Post: pt gru 04, 2009 12:47 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Seweryn pisze:
Witam,

Czy jest możliwość ograniczenia prędkości obrotowej, do jakiej można by rozkręcić silnik OM606 na postoju? Za tydzień mam badania techniczne i nie mam ochoty oddawać auta komuś, kto kręci silnik powyżej dopuszczalnych prędkości obrotowych, bo z tego co wiem to OM606 nie ma żadnego odcięcia paliwa przy wysokich obrotach. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to blokada mechaniczna na przepustnicy.

Pozdrawiam.


E chyba ma przy 5500 obr/ min. Skoro to rzedowa pompa, a OM601,602,603 maja ograniczenie to tym bardziej OM606 je ma.

Swoja droga, jezdze kilkoma dieslami na przeglady od 10 lat i nigdy nikt nie podlaczal ich pod dymomierz.


~blackmilk - uzywasz recznego tylko w lato [oczko] ?

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 04, 2009 6:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
laudan pisze:
E chyba ma przy 5500 obr/ min. Skoro to rzedowa pompa, a OM601,602,603 maja ograniczenie to tym bardziej OM606 je ma.

Dobrze wiedzieć, nigdy nie próbowałem kręcić tego silnika do 5500 obr/min. Nawet przy kickdownie skrzynia przełącza bieg przy ok. 4750 obr/min.

laudan pisze:
Swoja droga, jezdze kilkoma dieslami na przeglady od 10 lat i nigdy nikt nie podlaczal ich pod dymomierz.

Mi zawsze testują auto w ten sam sposób i sprawdzają te same podzespoły (skład spalin, wszystkie urządzenia elektryczne, zamki i blokady drzwi, okna, szyby, pasy bezpieczeństwa wszystkich foteli, geometrię zawieszenia / tendecję do ściągania na bok osi przedniej i tylnej, luzy na przegubach i łożyskach kół, tłumienie zawieszenia, wycieki płynów, układ wydechowy, układ napędowy, prędkościomlecz, hamulce roboczy i postojowy - różnicę siły między kołami, stan przewodów oraz wydajność układu, strukturę podwozia, stan urządzeń pod maską - odma, filtry, itp., oświetlenie, układ paliwowy (wlew, wycieki, odpowietrzenie), stan opon, układ kierowniczy, luz na pedałach, mocowanie foteli,.. itd.). Ale tutaj każdy przegląd wygląda tak samo (inny kraj) i zmiana stacji diagnostycznej nie ma wpływu na przebieg badań.

W każdym razie jeśli pompa ma ogranicznik przy 5500 obr/min, to chyba nie ma tragedii.

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 04, 2009 6:48 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
Xytras pisze:
A mnie jak mówię nigdy nie patrzeli na spaliny i nie korzystam z usług stacji, która daje pieczątkę za byle co, zawsze jak jest problem to zwracają uwagę!!

blackmilk masz jeszcze jakieś ciekawe spostrzeżenia na temat automatu na przeglądzie? Bo we wtorek żonka jest zmuszona jechać z autem na przegląd(ja nie mogę), a że jest to nasze pierwsze auto z ASB i pierwszy jego przegląd w naszych rękach, to nie chciałbym by coś popsuli...
Już nie raz mnie rozśmieszali, jak nie potrafili heblem beczki odpalić, no ale takim czymś auta by mi nie zepsuli...


niech na dzien dobry powie baranom ze hamulce na rolkach sprawdza sie na N a nie na P i najlepiej niech patrzy im na lapy..... mimo ze oni o tym dobrze wiedza to odruchowo wciskaja P

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 04, 2009 8:25 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Seweryn pisze:
W każdym razie jeśli pompa ma ogranicznik przy 5500 obr/min, to chyba nie ma tragedii.


OM60x to taka fajna seria diesli, ktora moze sie krecic szybciej niz inne:), jak masz automat to nie dojdziesz do ogranicznika, manualem bez problemu sie do niego dokreca. BTW kickdown powinien ciagnac w automacie do okolo 5200 obr.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 04, 2009 10:01 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw gru 06, 2007 8:32 pm
Posty: 723
Lokalizacja: Kępno
ciagnie gdzies do 4700 chyba wiecej nigdy nie bylo u mnie

_________________
pozdrawiam
____________________________
W168 170 CDI - prawie jak mercedes
W210 300TDT - ex
W210 320 CDI - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 04, 2009 10:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
laudan pisze:
OM60x to taka fajna seria diesli, ktora moze sie krecic szybciej niz inne:), jak masz automat to nie dojdziesz do ogranicznika, manualem bez problemu sie do niego dokreca.


Dokladnie, a jaka radocha, jak sie zmieni bieg na wyzszy w chwili odcinania paliwa bez patrzenia na obrotomierz [zlosnik] Nie to zebym tak robil na codzien, ale klekota mi brakuje i chyba uskutecznie niedlugo powrot do przeszlosci, juz nawet nie ze wzgledow ekonomicznych ;) A co do sprawdzania na rolkach, to bardziej wyczuleni powinni byc posiadacze aut z ASD, szczegolnie dzis w czasach "wez pan se gazete i przycupnij na kanapie, my wszystko sprawdzim".

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl