laudan pisze:
E chyba ma przy 5500 obr/ min. Skoro to rzedowa pompa, a OM601,602,603 maja ograniczenie to tym bardziej OM606 je ma.
Dobrze wiedzieć, nigdy nie próbowałem kręcić tego silnika do 5500 obr/min. Nawet przy kickdownie skrzynia przełącza bieg przy ok. 4750 obr/min.
laudan pisze:
Swoja droga, jezdze kilkoma dieslami na przeglady od 10 lat i nigdy nikt nie podlaczal ich pod dymomierz.
Mi zawsze testują auto w ten sam sposób i sprawdzają te same podzespoły (skład spalin, wszystkie urządzenia elektryczne, zamki i blokady drzwi, okna, szyby, pasy bezpieczeństwa wszystkich foteli, geometrię zawieszenia / tendecję do ściągania na bok osi przedniej i tylnej, luzy na przegubach i łożyskach kół, tłumienie zawieszenia, wycieki płynów, układ wydechowy, układ napędowy, prędkościomlecz, hamulce roboczy i postojowy - różnicę siły między kołami, stan przewodów oraz wydajność układu, strukturę podwozia, stan urządzeń pod maską - odma, filtry, itp., oświetlenie, układ paliwowy (wlew, wycieki, odpowietrzenie), stan opon, układ kierowniczy, luz na pedałach, mocowanie foteli,.. itd.). Ale tutaj każdy przegląd wygląda tak samo (inny kraj) i zmiana stacji diagnostycznej nie ma wpływu na przebieg badań.
W każdym razie jeśli pompa ma ogranicznik przy 5500 obr/min, to chyba nie ma tragedii.
Pozdrawiam.