MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 2:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pompa paliwa
Post: ndz gru 06, 2009 2:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Witam.

Niedawno pojechałem sobie na miasto, zaparkowałem autko i poszedłem załatwiać sprawy. Wróciłem po jakimś czasie, wsiadam, przekręcam kluczyk i... nie słyszę pompy. Auto nie odpaliło.

Wróciłem do domu po schemat elektryki do M103 i wg. niego zmostkowałem w przekaźniku pompy paliwa nóżki "30" i "87". Pompa nie zadziałała.

Po ściągnięciu auta na warsztat wziąłem "kontrolkę" i na załączonym zapłonie:
-sprawdziłem czy ze styku odp. "30" na przekaźniku wypływa prąd - zaświeciła, czyli wypływa.
-włączyłem ją w styki w gnieździe odp. "30" i "87" na przekaźniku - zaświeciła się, czyli obwód pompy jest raczej ok.
-podałem plus na styk odp. "87" na przekaźniku, tak dla pewności - prąd płynie, pompy nadal nie słychać.

Czy coś jeszcze sprawdzić, czy na pewno mogę zakwalifikować pompę do wymiany?

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 06, 2009 2:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Zasil pompę na krótko i będziesz wiedział. Zasil przez jakiś bezpiecznik oczywiście.
Zdarzało się, że pompa potrafiła się zaciąć. Spróbuj ją opukać. Ale nawet jak ruszy, to do wymiany. Głośna nie była?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 06, 2009 4:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
OK, sprawdzę na krótko.

Trudno powiedzieć, czy była głośna, bo te stosowane z KE ogólnie są głośniejsze, a poza tym pompa jest na zewnątrz, a nie w zbiorniku.

Stojąc przy samochodzie, z tyłu z prawej strony, gdy pracował silnik, było ją wyraźnie słychać.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 06, 2009 4:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Bo tam się znajduje :D Jak ją było wyraźnie słychać, to wymieniaj. One wywalają się nie tyle elektrycznie, co mechanicznie. Wytłukuje się bieżnia, po której latają rolki pompy. Robi się nierówna i zaczyna to hałasować. Mam takich pomp chyba z wiadro :D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 06, 2009 10:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
No ja wiem, gdzie się znajduje pompa. ;)

Trudno, trzeba będzie się złapać za portfel i kupić nową... :roll:

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 06, 2009 11:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Uważaj na aftermarketowe produkty. Miałem serię chyba z pięciu pomp, które ciekły przez zaprasowanie. Producenta zamiennika nie pamiętam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 07, 2009 12:40 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Planuję kupić nówkę Boscha, przy takich kwotach i de facto procentowo niewielkich różnicach w cenie nie będę się łaszczył na jakieś "tańsze". Chyba z Boschem nie będzie problemu?

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 07, 2009 1:08 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Oryginalnie był bosch. I tyle lat wytrzymał.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 07, 2009 1:19 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
Cytuj:
Oryginalnie był bosch. I tyle lat wytrzymał.

Witam tylko trzeba pamiętać że na "tamtych" bosch-ach obok nazwy był napis made in w. germany. Dziś nie ma co liczyć ani na tamten napis ani na tamtą jakość. Obojętnie czy będzie to bosch czy nie i tak będzie to w najlepszym wypadku made in EU czyli i tak "china".


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 07, 2009 1:20 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
No tak, ale niestety używka będzie miała już conajmniej 20 lat, czyli ryzyko, że niedługo znów wrócę na piechotę jest spore. Niby to mojemu zdrowiu nie zaszkodzi, ale nerwom i portfelowi tak (stracony czas, laweta, itp.). Poza tym w przypadku używki nigdy nie wiem, czy ktoś wymieniał kiedykolwiek przy niej filtr paliwa, albo nie przetrzymywał auta na "rezerwie". :-?

Dlatego jednak kupię nową, mimo iż to sporo pieniędzy. A jak już mam wydać sporo, to jednak już na tą najlepszą, chociaż wiem, że to już nie ta jakość, co kiedyś. :roll:

Dzięki za rady. :)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 07, 2009 8:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Takich elementów NIGDY używanych! Powody wymieniłeś.
Ja mam jakieś zamienniki po około 70 € za sztukę. Tylko ile razy zamawiam tą węższą pompę, to i tak przysyłają tą większą. I po ostatnich przebojach, mam duże wątpliwości, co do ich montowania.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 07, 2009 9:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Blazey pisze:
Oryginalnie był bosch. I tyle lat wytrzymał.

Szumek pisze:
Planuję kupić nówkę Boscha (...) Chyba z Boschem nie będzie problemu?

Gdzieniegdzie można dostać taką pompę firmy PIERBURG - takiej marki jest przynajmniej u mnie i była też u kolegi (300SE 1990). Myślę że właśnie ta firma to jest oryginał i sądzę że jest lepsza od aktualnego BOSCHa.

P.S. Zobacz TUTAJ robią też do Mercedesa i słyszałem że doskonale. Może spróbuj zadzwonić.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 08, 2009 5:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Przydatna informacja, bo pompa jest prawie 100 zł tańsza niż Boscha. :)

Natknąłem się na pompę tej marki przeglądając wszystkie dostępne w sklepach, jednak na początku nie zwróciłem na nią uwagi, bo marka skojarzyła mi się z trudnymi w regulacji gaźnikami. ;)

Dzięki za podpowiedź. :)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 08, 2009 8:07 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Szumek pisze:
Dzięki za podpowiedź. :)
Ciesze się że mogłem pomóc. A jeżeli jeszcze mogę podpowiedzieć to jednak spróbuj zadzwonić i pogadać z tymi od regeneracji. Skoro jak jest w opisie "Posiadamy w naszej ofercie wszystkie oryginalne pompy paliwa firmy PIERBURG. Istnieje możliwość natychmiastowej wysyłki - w zależności od stanu magazynowego." są to oryginały i mają na stanie magazynowym to operacja będzie szybka, bezbolesna i z gwarancją że nie podróby. Zobacz zresztą do jakich "fur" ta firma robi pompy więc powinno być OK. W każdym bądź razie jeden z kolegów (taryfiarz) kupił u nich pół roku temu i zapomniał o sprawie. Ale skutki wszelkich decyzji oczywiście poniesiesz Ty. [zlosnik]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl