MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 2:28 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt gru 08, 2009 4:50 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt gru 08, 2009 4:21 pm
Posty: 9
Witam serdecznie Szanowne Grono
Posiadam W124 E 220 sportline , IX 93, Pb + LPG ,dobre 10 lat.Auto bezproblemowe, ale do czasu oczywiście.
I teraz problemy :
1.mam wyciek oleju i to o zgrozo uszczelka pod głowicą. Z płynem chłodzącym się nie miesza , bo w wyrównawczym jest czysto tzn. bez warstewki oleju.Z początku wyciek słaby , ale teraz już zdecydowanie mocniej , tracę 1litr na 5 tys. km.
Pytanie : jakie są szanse na samodzielną wymianę. na mechanice się znam , ale głowicy nigdy nie ruszałem.
2. prawo serii : na LPG jeździł jak złoto 10l/100km. , teraz nierówne obroty na wolnych i spalanie 17l/100km. (miasto), świece sprawdzone, filtr gazu wyczyszczony, może przewody - na benzynie obroty równe.
3. stara sprawa , ale zapytam , jak go kupowałem gościu mówił , że nie ma czegoś (przekaźnik ?) do jazdy miejskiej i faktycznie zawsze na benzynie na wolnych przy ruszaniu się dławił( lubił gasnąć), trochę wnerwiające , ale na gazie nie było problemów , więc sprawy nie ruszałem
, ale może ktoś wie co to za ustrojstwo, silnik M111


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 09, 2009 7:37 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
1. Napewno spod głowicy? A w pozostałych miejscach silnik jest suchy? Olej dolewasz?
2. Pierwsza rzecz, auto musi chodzic dobze na benzynie, jezeli tak jest, trzeba dokonac analizy spalin na gazie, wyglada na zbyt bogata dawkę, przewody i swiece musza byc w stanie bdb. , inaczej wyjdzie to na gazie, na benzynie niekoniecznie.
3. Cos chyba ten własciciel popieprzył, nie wiem o co chodzi.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 09, 2009 8:43 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt gru 08, 2009 4:21 pm
Posty: 9
Niestety , leje się tuż spod śruby napinacza łańcucha rozrządu, tak że na widoku.
Co do ostatniego to sam nie wiem czego nie ma , objaw jest taki jak mówił tzn. gaśnie po odpaleniu jak się ssanie wyłączy , dopiero ciepły trzyma wolne
i niestety w czasie jazdy tzn. ruszanie musi być na podgazówce , bo inaczej zgaśnie. Nie mam schematu tego silnika i na prawdę nie wiem czego szukać.Może coś przy silniku krokowym ?, ale co ?Jedyna rzecz , która wzbudza moje podejrzenia jest (piszę o silniku M111 960) : i tu opis manualny , bo mam książkę od silnika 102 , a mój się nieco różni '' wzdłuż silnika po prawej stronie u góry jest regulator mieszanki( chyba tak to się nazywa) , na jego końcach są dwa regulatory ciśnienia połączone wężykiem gumowym z kolektorem ssącym , są dwa , ale u mnie jest tylko jeden podłączony do kolektora , drugi jest bez przykrywki i w kolektorze wolny otwór jest zamknięty gumką. Tylko tu na podstawie oglądu widzę jakiś ewentualny brak.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 09, 2009 9:00 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Witam nowego kolegę ! Najlepiej by było wrzucić fotkę całości elementu w którym czegoś brakuje,jak się zerknie okiem to zawsze ktoś coś doradzi ,

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 10, 2009 1:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 20, 2007 1:53 pm
Posty: 258
Lokalizacja: puławy(LPU 00091)
Witamy kolege [zlosnik]
Co do problemu ze spalaniem na gazie proponuję wyciagnąć i umyc dokładnie w benzynie mikser od gazu.Pomaga [zlosnikz] Pozdrawiam

_________________
Fiat 126 P;) eks
Mercedes 124 200D eks
Mercedes 124 260 E kat eks
Mercedes 124 200D
Chodzę po Tatrach...czasem nawet po ośmiu;)))


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 10, 2009 7:59 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt gru 08, 2009 4:21 pm
Posty: 9
ten element o który mi chodzi to ten czujnik ciśnienia w układzie wtrysku , na rozdzielaczu są dwa , ale u mnie tylko jeden jest używany

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... CI0027.jpg
może to o to chodzi ?
A co myślicie o wymianie uszczelki pod głowicą , robił już to ktoś sam , czy od razu szukać mechanika. Z książki serwisowej wynika , że jest sporo dłubaniny przy zdejmowaniu całego osprzętu , ale to nie problem , problem to czy dam radę ją sam podnieść i potem założyć tak by nie nie zniszczyć uszczelki. Do pomocy mam tylko sam siebie.[/img]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 10, 2009 11:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
hunting1 pisze:
Pytanie : jakie są szanse na samodzielną wymianę. na mechanice się znam , ale głowicy nigdy nie ruszałem


Rozrząd ustawisz? Dokręcisz głowice jak trzeba? Pamiętaj że wymiana uszczelki związana jest automatycznie z planem głowicy. :) Także jak nigdy nie robiłeś to lepiej nie ryzykuj. Chociaż jeśli chcesz sie nauczyć to próbuj. Nauka czyni mistrza!! :)

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl