MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 12:51 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt gru 11, 2009 9:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 19, 2006 11:49 am
Posty: 61
Lokalizacja: drawsko pom/szczecin
Witam,

Posiadam w W124 E-klase 300TD, podczas ostatniej podróży zaczęło mi coś stukać w silniku(metaliczne stuki) początkowo dość cicho, teraz już te odgłosy są wyraźne, nie są to popychacze hydrauliczne, ciśnienie oleju nie spada więc wykluczam panewki, wygląda to na sworzeń tłokowy, odłączałem kolejne cylindry popuszczając rurki na wtryskiwaczach, jednak te stuki nie ustępowały... Czy ktoś z szanownych forumowiczów spotkał się ze stukającym sworzniem tlokowym w W124 E- klasie, 300TD?Chciałbym zapytać nim zacznę rozbierać silnik czy ktoś miał podobny przypadek?

_________________
W115 200D 1974r
http://www.regeneracjawtryskiwaczy.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 11, 2009 10:36 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
nagraj dzwiek i najlepiej zarzuc na forum, bo wsluchiwac sie w stuk silnika za pomoca klawiatury to nawet tutaj nie bedziemy CI w stanie pomoc..

swoja droga swozen to watpliwa sprawa ze Ci stuka.. predzej panewka by byla slyszalna jakby sie obrocila w korbowodzie badz korbowod sie rozkrecil.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 11, 2009 10:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 19, 2006 11:49 am
Posty: 61
Lokalizacja: drawsko pom/szczecin
Ale czy przy stukajacej panewce nie spadałoby ciśnienie oleju?Najgorsze jest to że aby zdjąć miskę olejową trzeba wymontować silnik...

_________________
W115 200D 1974r
http://www.regeneracjawtryskiwaczy.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 11, 2009 11:08 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Bywają takie uszkodzenia, widziałem silnik z taką wadą. Podstawa to dobre osłuchanie silnika stetoskopem. Dobry mechanik powinien zbliżyć się w ten sposób do diagnozy.Sworznie dają stuk dźwięczny w górnej częśi bloku ale nie tylko przy samej głowicy. Zmieniają się z obciążeniem i prędkością.
Niestety z za klawiszy nawet po nagraniu nic się nie wywnioskuje - tylko ucho mechanika.
Panweki głucho dudnią (bywa, że lekko dźwięcznie), kto słyszał ostro startującego poloneza wie jak brzmią w pełnej krasie. Bardziej dźwięczne jest kołysanie się tloka.
Zaowory, sprężyny, popychacze i sworzeń dają podobne metaliczno cykające dzwięki.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 11, 2009 11:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
Miałem taki przypadek, ale stukanie ustawało po poluzowaniu przewodu ciśnieniowego wchodzącego do wtryskiwacza.


Skończyło się na wymianie sworznia i regeneracji korbowodu.

_________________
W201
W124
W168


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 11, 2009 11:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 19, 2006 11:49 am
Posty: 61
Lokalizacja: drawsko pom/szczecin
U mnie niestety po odkręceniu rurki na wtryskiwaczu odglosy nie ustają...Widzę że muszę rozebrać ten silnik niestety...

_________________
W115 200D 1974r
http://www.regeneracjawtryskiwaczy.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 12, 2009 4:42 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Mam pytanie, przeciez tłok, chodzi cały cczas, więc co da odłączenie wtryskiwacza, przecież stukający sworzeń, czy peknięty tłok dalej bedą stukać. Owszem, jeżeli stuki pochodzą od wtryskiwacza, to ustana po popuszczeniu rurki. Cisnienie oleju przy obróceniu panewki niekoniecznie musi spaść, chyba, że jest to panewka główna, a nie korbowodowa. Jeżeli źle mówie niech mnie ktoś poprawi.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 13, 2009 4:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
U mnie przestawało stukać po poluzowaniu wtryskiwacza, a luz był na sworzniu tłokowym 3-go cylindra.

Wiem, że to niezbyt logiczne, ale sam słyszałem stuk, który ustawał po odkręceniu przewodu ciśnieniowego.

Niestety diagnoza potwierdzona została dopiero po rozmontowaniu silnika.

_________________
W201
W124
W168


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 13, 2009 6:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
darus pisze:
Cisnienie oleju przy obróceniu panewki niekoniecznie musi spaść, chyba, że jest to panewka główna, a nie korbowodowa

miałem obróconą panewkę korbową i przy tym niskie ciśnienie

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 13, 2009 7:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 19, 2006 11:49 am
Posty: 61
Lokalizacja: drawsko pom/szczecin
Dziś osłuchałem silnik stetoskopem, wydaje mi się że odgłosy dochodzą z okolic łańcucha rozrządu, bynajmniej w tych okolicach najwyraźniej je słychać. Pomyślałem, że to może wina napinacza więc go podmieniłem, lecz nic to nie zmieniło. Zdjąłem również pokrywę zaworów, nic niepokojącego nie zauważyłem...

_________________
W115 200D 1974r
http://www.regeneracjawtryskiwaczy.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 22, 2009 10:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 19, 2006 11:49 am
Posty: 61
Lokalizacja: drawsko pom/szczecin
Witam,

Sprawa się wyjaśniła, wszystkiemu była winna "fala" napędzająca vacum pompę, po wymianie stuki ucichły. Niestety musiałem przestawić lekko pompę wtryskową i teraz mam wyciek miedzy pompą a silnikiem i będę zmuszony wyjąć pompę a jakoś mi się to nie uśmiecha :(

Pozdrawiam

_________________
W115 200D 1974r
http://www.regeneracjawtryskiwaczy.com.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl