MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 11:31 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 13, 2009 1:34 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 07, 2008 2:09 am
Posty: 21
Jetstem posiadaczem poczciwej beczki 300D z 76'r [ silnik prawdopodobnie jest nowszy]

Obrazek

Problem jest taki:
Przy lekkim spadku temperatury nie moge odpalić!!!
Grzeje świece [nawet 2 razy] [grzanie świec mam automatyczne] kręce i mieli powoli tak jak by był akumulator słaby i staje.
Więc odpalam na "pycha" i wszystko gra przejade dosłownie 200 metrów gasze i odpalam juz normalnie cały dzień. Natomiast zostawiam auto na noc i rano znowu ten sam problem!!! :evil:

Akumulator oddałem na gwarancji [akumulator 2 letni 90Ah], po powrocie otrzymałem opis wykonananej ekspertyzy i okazało sie że jest w doskonałej kondycji [napięcie bez obciążenia 12,4V]

Rozrusznik po regeneracji, bez zastrzeżeń!

Świece [jedna nie przewodziła prądu- została wymieniona], świece mam palcowe 9V!

... i dalej nie wiem co mam zrobić by było git i odpalał rano normalnie. :evil:

Proszę o pomoc!!!! [szalone]

Kilka zdjęć:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Ostatnio zmieniony ndz gru 13, 2009 2:40 am przez thc_xtc, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 13, 2009 1:58 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
Witam powody mogą być różne. Zaczął bym od wymiany filtrów paliwowych, potem sprawdziłbym czy wtryski nie leją. Przy okazji sprawdzania wtrysków sprawdził bym kompresję. Jeśli będzie "cienka" no to kapitalka lub wymiana motoru albo dalsze odpalanie "na pych".


Na górę
 Tytuł: !!!
Post: ndz gru 13, 2009 2:05 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 07, 2008 2:09 am
Posty: 21
Filtr paliwa ten na wężyku juz wymieniłem ten drugi nie! [gdzie on się znajduje?] Jak sprawdzić czy wtryski leją?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 13, 2009 2:20 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
W 300 D filtr paliwa znajduje się z przodu silnika w jego górnej lewej części. Wtryski najlepiej sprawdzić wykręcając je oddając do warsztatu który tym się zajmuje. Albo metodą "domową" tj. wykręcić je, odgiąć lekko przewody wtryskowe przykręcić do nich wtryski następnie kręcić rozrusznikiem i obserwować czy wszystkie wtryski rozpylają, leją lub może któreś są przytkane.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 13, 2009 2:38 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 07, 2008 2:09 am
Posty: 21
Czyli za obudową filtra powietrza koło kolektora? Bo nie za bardzo teraz kojarze tam coś co może być filtrem paliwa!!! <br>Dodano po 4 minutach.:<br> Tutaj mam szukać tego filtra?

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 13, 2009 2:54 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
Lewa strona w samochodzie to ta po której siedzi kierowca (pod warunkiem że nie jest to "anglik") A więc może inaczej, na zdjęciu powyżej są 2 pokrywy pomalowane na niebiesko. Większa to pokrywa filtru powietrza. mniejsza to dekiel zbiorniczka pompy wspomagania. I właśnie za tą pompą widać "takie okrągłe coś" do którego "schodzą" się przewody paliwowe. To właśnie filtr paliwa.....uf.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 13, 2009 3:06 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 07, 2008 2:09 am
Posty: 21
ROBHEN Podziękował!!! Od rana biore sie za to bo mam juz dość tego odpalania na "pycha". I oby to pomogło :roll: <br>Dodano po 2 minutach.:<br> To będzie to:
http://www.allegro.pl/item836082478_filtr_paliwa_diessel_mercedes_bus_t1_t2_w123_w460.html ???


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 13, 2009 3:17 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
No nareszcie "dotarło" i mam nadzieje że ten "nocny instruktarz" pomoże i pojazd będzie palił jak trzeba. A ja czekam na flaszke :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 13, 2009 9:21 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
sprawdzałeś czy po przekręceniu kluczyka przekaźnik grzania świec podaje prąd na świece?
Skoro mówisz, że po podgrzaniu rozrusznik ledwo kręci a aku jest OK to coś z tym rozrusznikiem jest nie tak, nie kręci silnikiem jak powinien a na pycha pali normalnie.
Raczej to nie będzie remont silnika, od razu mogę Cię uspokoić ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 13, 2009 10:05 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
rozrusznik moze byc ok , ale moze siedziec ktoras tuleja ... u mnie tak bylo na stole latał jak brzytwa a w aucie muuuu muuuuuuu i muuu. to moja teza:D oraz regulacjia luzow zaworowych rowniez, pozdrawiam:D

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"
MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"
Plastiki :)
Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"
Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 13, 2009 1:11 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 07, 2008 2:09 am
Posty: 21
Rozrusznik jest po regeneracji!!! jak rano odpale na "pycha" to potem juz cały dzień kreci pięknie i pali na dotyk. Tylko zostanie na noc to rano tak grymasi.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 13, 2009 1:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
sprawdz luzy zaworowe, jak rano muli, to masz gesty olej i ciezko jest rozrusznikowi obrucic kolem .

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"

MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"

Plastiki :)

Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"

Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 13, 2009 1:23 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 07, 2008 2:09 am
Posty: 21
Diablo991 pisze:
sprawdz luzy zaworowe, jak rano muli, to masz gesty olej i ciezko jest rozrusznikowi obrucic kolem .



Jak sprawdzić te luzy???


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 13, 2009 1:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
zdjac pokrywę zaworów. i wg danej normy juz nie pamietam sprawdzic szczelinomiezem luzy na zaworach:D

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"

MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"

Plastiki :)

Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"

Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 13, 2009 1:35 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 07, 2008 2:09 am
Posty: 21
Diablo991 pisze:
zdjac pokrywę zaworów. i wg danej normy juz nie pamietam sprawdzic szczelinomiezem luzy na zaworach:D


A jeżeli to nie zawory to co wtedy??? :evil:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl