MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 12:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn gru 14, 2009 10:47 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Pewnie tak, nie testowałem, więc nie powiem. Wolę jak wsio wygląda oryginalnie. Tak mam rozwiązane w tym układzie i w egr - idą wszystkie wężyki, tylko zaślepione w wiadomym mi miejscu.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 14, 2009 5:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Rozumiem że element nr 53 to jest to

Obrazek

Bo właśnie szukając ostatnio nieszczelności stwierdziłem że to połączenie (wchodzące w błotnik) jest bardzo luźne i wymaga wymiany.
Mam nadzieję że to właśnie jest przyczyną problemów z podciśnieniami (opadanie reflektorów których system podciśnień jest na 100% sprawny).
Czeka mnie także podobna rozprawa z podciśnieniami w aucie żony bo tam reflektory kompletnie leżą w dolnym położeniu a jak poruszyłem wszelkimi złączami podciśnień to na jakiś czas przestało działać gaszenie silnika. No i oczywiście nawaliło teraz kiedy pada śnieg z deszczem i jest zimno a ja do dyspozycji mam tylko podwórko (wiem - i tak chociaż coś). Jakby nie mogło się zepsuć w środku lata.... [zlosnik]
A tak z ciekawości - ma ktoś fotkę jak wyglądają te "ustrojstwa" pod błotnikiem?

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 14, 2009 7:22 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Pod błotnikiem jest filtr oparów ktory wygląda tak jak na aukcjach na poniższym linku

http://www.allegro.pl/listing/search.ph ... w+mercedes

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 14, 2009 8:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
AndyS pisze:
Bo właśnie szukając ostatnio nieszczelności stwierdziłem że to połączenie (wchodzące w błotnik) jest bardzo luźne i wymaga wymiany.

jak zdjąłem u siebie błotnik to tam właśnie na tym filtrze była pęknięta gumka łączaca wężyk. a jeśli chodzi o opadanie świateł to warto przyjrzeć się temu pokrętłowi do ustawiania wysokości świateł, tam jest taka błona gumowa która po tylu latach jest dawno pęknieta

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 14, 2009 9:34 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
oress pisze:
jeśli chodzi o opadanie świateł to warto przyjrzeć się temu pokrętłowi do ustawiania wysokości świateł, tam jest taka błona gumowa która po tylu latach jest dawno pęknieta
Cały układ świateł jest sprawny. Gumka cała (podmieniałem regulator) i światła doskonale (jak pisałem) dają się regulować do momentu aż na dłużej wcisnę pedał gazu. Dzieje się tak tylko pod obciążeniem czyli dłuższa jazda pod górkę itp. Po prostu wskazówka ekonomizera musi opierać się na max czerwonego pola. Popuszczam pedał gazu i światła idą do góry. Na wolnych obrotach, przy dodawaniu gazu na postoju i przy normalnej jeździe wszystko jest OK. Dlatego trudno jest mi znaleźć tą niesprawność.

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 15, 2009 3:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Ale opisy na akcjach są wspaniałe - "caluteńki" [zlosnik] To, że się obudowa jeszcze nie rozpadła ze starości nie znaczy, że filtr jest sprawny. Ponadto obecnie zmienili jego konstrukcję i obudowa jest z tworzywa sztucznego - nie rdzewieje. Nadal jednak "środek" w pewnym momencie odmawia posłuszeństwa.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 15, 2009 4:06 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
AndyS pisze:
Cały układ świateł jest sprawny. Gumka cała (podmieniałem regulator) i światła doskonale (jak pisałem) dają się regulować do momentu aż na dłużej wcisnę pedał gazu. Dzieje się tak tylko pod obciążeniem czyli dłuższa jazda pod górkę itp. Po prostu wskazówka ekonomizera musi opierać się na max czerwonego pola. Popuszczam pedał gazu i światła idą do góry. Na wolnych obrotach, przy dodawaniu gazu na postoju i przy normalnej jeździe wszystko jest OK. Dlatego trudno jest mi znaleźć tą niesprawność.


Ponieważ regulacja odbywa się na zasadzie podciśnień z układu dolotowego (kolektora ssącego) to wg mnie gdy dajesz w pedał gazu, podciśnienie się zmniejsza i dlatego w przewodzie zasilający regulację świateł zmniejsza sie podciśnienie i światła opadają.Jeżeli gumowe połączenia przewodów są szczelne to musi nie trzymać zawór zwrotny (jest ich ze dwa obok serwa)

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl