MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 12:35 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt gru 15, 2009 1:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Czyli zjawisko telepania występuje powszechnie. Też słyszałem, że wymiana wtryskiwaczy może zniwelować ten efekt. Z drugiej strony jest jednak spore podciśnienie i nawet jeśli pompanie pracuje,to jest jeszcze akumulator ciśnienia. Poza tym ja już się przyzwyczaiłem i żal mi kasy na wymiane wtrysków dla 1,5 km jazdy na benzynie po odpaleniu.

Życze dalszej bezproblemowej eksploatacji.

Pozdrawiam!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 15, 2009 1:35 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
georem pisze:
Telepanie silnikiem faktycznie jest, wynika to ze spaleniem reszty PB z układu paliwowego, trwa ok. 1-1,5km po przełaczeniu, potem mija. Zastanawiam się czy jest możliwość zlikwidowania tego zjawiska, czy to wina wtryskiwaczy, może po przebiegu 300000km nie trzymają już paliwa? Rady żadnej na to nie słyszałem jeszcze.

:o
u mnie przełącza sam i nie ma sladu telepania, choć wysysa paliwo z rozdzielacza, bo tylko pompy są wyłączane...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 15, 2009 2:14 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
u mnie tez nie ma telepania, ale w w126 m116
ale ja się przyznaje, jak ostatnio parsknął to podstawe k-jeta gumową juz zamowilem nowke w aso, bo aktualna się rozdarła jak kartka. Muszę obadać patent na wystrzały. Sądze ze wpakuje trójnik przy silniku od krocza i walne tam zawór jednostronny. Moze coś to da....

Generalnie na trasie wyszło mi średnie spalanie 15L gazu, co na najmniejsze V8 nie jest chyba złym wynikiem ( a raczej nie oszczędzalem gazu ).

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 15, 2009 2:53 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Janfocus pisze:
:o
u mnie przełącza sam i nie ma sladu telepania, choć wysysa paliwo z rozdzielacza, bo tylko pompy są wyłączane...


A masz K-JET w aucie? ;) <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
drwalu pisze:
Muszę obadać patent na wystrzały.


Jedynym patentem na wystrzały jest nienaganny stan silnika i jego układów, należy po prostu naprawić przyczynę wystrzałów, a nie wycierać dupę szkłem. [zlosnik] ;)

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 15, 2009 3:14 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
gaz nie byl wyregulowany to raz. a dwa ze k-jet zawsze będzie strzelal.

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 15, 2009 3:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
drwalu pisze:
a dwa ze k-jet zawsze będzie strzelal


Mam nadzieje, że nie jesteś gazownikiem.... ;)

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 15, 2009 3:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
georem pisze:
A masz K-JET w aucie?

Nie mam K-jet, ale skoro nie korzystam z dobrodziejstw stopKE tylko jak K-Jecie wyłączam pompy, to nie widze różnicy z punktu widzenia gazu...

drwalu pisze:
Sądze ze wpakuje trójnik przy silniku od krocza i walne tam zawór jednostronny.

dla mnie jedynym sensownym zabezpieczeniem jest klapa z otworami i gumą (ma wiekszą przepustowość niz zawory na rurkach) i przede wszystkim mikser umieszczony pod rozdzielaczem jak najbliżej przepustnicy nie zas nad w puszcze filtra...

Od tej pory nawet najmniejsza rurka mi nie spadła... [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 15, 2009 5:37 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
drwalu pisze:
a dwa ze k-jet zawsze będzie strzelal.


Teoria conajmniej na miarę mechaników i gazowników z rodziny PARTACZY i tych własnie niestety mamy wiekszość. [szalone] Ja akurat mam teorię odmienną i popartą WŁASNYM doświadczeniem, jak kupiłem pierwsze auto z LPG W201 to faktycznie gaz strzelał, ale do momentu, aż nie pojechałem do kumatego gościa, który doprowadził silnik do odpowiedniego stanu, poinstruował mnie jak się z tym obchodzić i strzały sie skończyły. W drugim aucie W124 przed zamontowaniem LPG najpierw pojechałem doprowadzić silnik do ładu a potem załozyłem LPG i tu jak auto strzeliło (może 3-4 razy na 50000km) to tylko z mojej winy bo nie chiało mi się na czas wymienić świec. kolejne auto to W116 i tu z silnikiem trafiłem do PARTACZA przez którego osiwiałem, jednak strzałów po poprawieniu partacza nie było. No i zwieńczeniem był 560SEC z LPG w którym przez cały okres nie było ani jednego strzału, auto zrobiło wiele wiele kilometrów po Poznaniu w rękach kobiety i NIC. [cool]
Reasumując, ke/k-jet nie musi strzelać, a jeżeli strzela to niestety głównie z winy zaniedbań właściciela auta. [oczko]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 15, 2009 7:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
georem pisze:
Zastanawiam się czy jest możliwość zlikwidowania tego zjawiska, czy to wina wtryskiwaczy, może po przebiegu 300000km nie trzymają już paliwa?

A mi się wydaje że niestety to nie wtryskiwacze tylko konstrukcja tego układu. Po wyłączeniu pompy w układzie nadal jest sporo paliwa pod sporym ciśnieniem. Wszystko po to żeby auto było łatwiej odpalić...
Gdy silnik pracuje klapa przepływomierza niestety nie spoczywa na miejscu i rozdzielacz reagując na jej ruchy podaje zgromadzone wcześniej paliwo... Nowe wtryskiwacze moim zdaniem mogą najwyżej skrócić zjawisko telepania, ale go nie wyeliminują. Może się jednak zdarzyć tak że zostanie ono zniwelowane do niezauważalnego minumum :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 15, 2009 11:22 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
Janfocus pisze:
drwalu napisał:
Sądze ze wpakuje trójnik przy silniku od krocza i walne tam zawór jednostronny.

dla mnie jedynym sensownym zabezpieczeniem jest klapa z otworami i gumą (ma wiekszą przepustowość niz zawory na rurkach) i przede wszystkim mikser umieszczony pod rozdzielaczem jak najbliżej przepustnicy nie zas nad w puszcze filtra...



no nie wiem jakim cudem jak kjet jest bezpośrednio nasadzony na przepustnice. Chyba, że kjeta przestawisz w inne miejsce, rzezba max. Dlatego vw/audi mozna ładnie na kjetcie gazować stosując blosa, bo wtedy mozna dać go pomiędzy k-jeta a przepustnice, a jak wiadomo, bo to logiczne im blizej przepustnicy tym lepiej. No ale w mb to jest awykonalne, bo te 2 głowne elementy stykają si ę ze sobą bez posrednictwa rurek, czy jak to nazwac.

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 16, 2009 12:41 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
voytas pisze:
A mi się wydaje że niestety to nie wtryskiwacze tylko konstrukcja tego układu. Po wyłączeniu pompy w układzie nadal jest sporo paliwa pod sporym ciśnieniem. Wszystko po to żeby auto było łatwiej odpalić...
Gdy silnik pracuje klapa przepływomierza niestety nie spoczywa na miejscu i rozdzielacz reagując na jej ruchy podaje zgromadzone wcześniej paliwo...


Też mam taką wiedzę i dlatego nie grzebię bo mi to nie przeszkadza.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 16, 2009 10:58 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
drwalu pisze:
no nie wiem jakim cudem jak kjet jest bezpośrednio nasadzony na przepustnice. Chyba, że kjeta przestawisz w inne miejsce, rzezba max. Dlatego vw/audi mozna ładnie na kjetcie gazować stosując blosa, bo wtedy mozna dać go pomiędzy k-jeta a przepustnice, a jak wiadomo, bo to logiczne im blizej przepustnicy tym lepiej. No ale w mb to jest awykonalne, bo te 2 głowne elementy stykają si ę ze sobą bez posrednictwa rurek, czy jak to nazwac.

spoko, u mnie jest wsadzone w okrągłą gumową cześć fartucha pod rozdzielaczem, zaraz nad przepustnicą...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 16, 2009 11:18 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
Janfocus: czy mógłbyś zamieścic jakieś zdjęcia i dać troszkę danych technicznych ?

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 16, 2009 12:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
drwalu pisze:
Janfocus: czy mógłbyś zamieścic jakieś zdjęcia i dać troszkę danych technicznych ?

z przyjemnością w najbliższym możliwym czasie jak tylko temp. osiagnie dodatnie temp (abym się do metalu nie przymroził), będę miał chwilę czasu (bo auto smiga na codzień) i będę ściągał wtrysk... Obawiam się że przed wiosną może być słabo...

Z danych techn. konieczna była kompensacja z racji tego że mikser pod klapą (szczególnie zamkniętą) zaczął by pracować na (pod) cisnieniu dynamicznym, co jak wiemy jest niedopuszczalne. Kompensacja przydaje się też z racji zmiennej przepuszczalnosci filtra powietrza...
Parownik BRC, komp. BingoM, współpracuje z sądą Lambda...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 16, 2009 4:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
No to i ja się podłącze. Mam IGS-a i m110. U mnie telepie po tym jak zgasze silnik i po chwili odpalę. Wtedy telepanie na wolnych obrotach wcale mi nie przechodzi, nawet po przejechaniu długiego odcinka i ponownym zatrzymaniu. Na dopiero co rozgrzewającym się silniku mniej telepie...
Zepchne go niedługo do Wisły :-?

_________________
C123 280CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl