MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 11:19 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt gru 18, 2009 8:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Jak w temacie.

Samochód ciepły - potencjometry na gorąco - jest przyjemnie ciepło w aucie a po chwili wieje zimą z nawierów.

Jedziemy dalej - są duże szanse ze znów zacznie wiać ciepełkiem.

Gdzie szukać i jaka może byc przyczyna tej niesprawności. Może elektrozawory jak się nagrzeją to coś im się robi i się zamykają.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 18, 2009 11:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 10, 2008 7:42 pm
Posty: 173
hmmm, jak dla mnie to jest to typowy objaw zapowietrzonego układu chłodzacego. ale to jest moje zdanie... wymieniales moze ostatnio plyn lub termostat?

_________________
Wiedza o MB nie mała i ciągle poszerzana... z miłości do 126.
Mercedes Vito 2,3D (80KM)
IVECO 5912 2,8 TDI
RENAULT Master 2,5 DCI
RENAULT Megane 1,6 16V + gaz ( kur... nie do zdarcia ;) )
Opel Astra 1,7 D(rezynka) ;];]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 19, 2009 10:47 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
u mnie tak bylo jak mialem pokretlo w automatycznej klime popsute tyle ze w lecie... jade sobie z klima nagle jeb bucha goracem, i tak w kolko


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 19, 2009 11:18 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Albo masz już koniec zaworu ogrzewania...

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 19, 2009 11:30 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
jachimek pisze:
hmmm, jak dla mnie to jest to typowy objaw zapowietrzonego układu chłodzacego. ale to jest moje zdanie... wymieniales moze ostatnio plyn lub termostat?


Tak jestem po wymianie termostatu.

Trzeba go odpowietrzyć czy sam powinien sie odpowietrzyć po zalaniu płynem.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 19, 2009 2:24 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
poniewaz zadalem jak zwykle chyba za trudne pytanie w swoim watku to zapytam tutaj :


Mor pisze:
Albo masz już koniec zaworu ogrzewania...


czy jednym z oznak konczacego zaworu ogrzewania jest to ze cieplo z kratek jest mocniejsze dopiero po dodaniu gazu czy podczas jazdy (czytaj przy wyzszych obrotach) ? czy to raczej oznaka walnietej pompki obiegu?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 19, 2009 3:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:51 am
Posty: 117
Lokalizacja: Lubartów
Jak dla mnie objaw typowy dla pompy obiegu, przynajmniej w W210 tak miałem.
Pozdrawiam

_________________
W210 220 DIESEL
W163 500 WDC1631751A327554


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 1:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Paweł-Sec pisze:
Trzeba go odpowietrzyć czy sam powinien sie odpowietrzyć po zalaniu płynem.

sam się odpowietrzy jak dasz ogrzewanie na full i przejedziesz się nieco...


Frytejro pisze:
czy to raczej oznaka walnietej pompki obiegu?

jakiej pompy? Jest tam coś poza pompą płynu chłodniczego silnika?

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 1:37 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
no jest jest.. pompka jest pod zaworkami.. :lol: zaworki puszczaja a pompka wspomaga grzanie zeby bylo prawie odrazu cieplo - jak walnieta to blokuje przeplyw :D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 4:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Płyn uzupełniony , oczywiście odpowietrzony. I nadal problem pozostaje.

Chwile jest dobrze ciepło a w momencie wieje zimnym.

Stawiam na elektrozawory, chyba ze się myle ?

Termostat chodzi wsprawnie. Temperatura troszkę powyżej 80 st.C

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 4:59 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Paweł-Sec pisze:
Tak jestem po wymianie termostatu.

Czy zamontowałeś go zaworkiem w odpowiedniej pozycji i czy sprawdzałeś elektryczną pompkę obiegu płynu.Jeżeli to jest dobre to odkręć cewki elektrozaworów i wyjmij je a następnie załącz zapłon tak by chodziła pompka elektryczna.Jak w układzie jest korek powietrzny (czasem układ sam się nie odpowietrzy) to wtedy właśnie zejdzie powietrze i będzie już ok chyba ,że dolega calkiem coś innego.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 5:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
stanleym126 pisze:
Paweł-Sec pisze:
Tak jestem po wymianie termostatu.

Czy zamontowałeś go zaworkiem w odpowiedniej pozycji i czy sprawdzałeś elektryczną pompkę obiegu płynu.Jeżeli to jest dobre to odkręć cewki elektrozaworów i wyjmij je a następnie załącz zapłon tak by chodziła pompka elektryczna.Jak w układzie jest korek powietrzny (czasem układ sam się nie odpowietrzy) to wtedy właśnie zejdzie powietrze i będzie już ok chyba ,że dolega calkiem coś innego.


zamontowałem tak samo jak było - tym małym zaworkiem na termostacie do góry. Tak było zamontowane jak odkręciłem pokrywe dostając się do termostatu.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 11:32 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
dobra panowie... ja dzis poszedlem za namowa a raczej tym co wyczytalemna forum - odkrecilem 4 srubki i podnioslem obudowe zaworka ( jeden mam bo klima automat) iiii jeb zaczal wylewac sie plyn chlodniczy jak podnioslem obudowe ;// natychmiast docisnalem spowrotem to wszystko i zakrecilem .... pytanie.. jaki tam oring czy uszczelka jest ? w sensie jak uszczelka to spoko, dokrecona powinna jakos trzymac ale oring jak byl na bierzni to mogl zle wskoczyc :/ robierral ktos ten zaworek ?jest w stanie mi wytlumaczyyc co za uszcezlnienie tam jest i czy je sie czyms smaruje czy poprostu skreca i trzyma? ja skrecilem i nic nie leci, nie saczy sie (poki co) jedynie przy tej temp jak podswiece lampka by dokaldnei to obadac czy nie cieknie to paruje (chyba resztka plynu). jest ktos wstanie mi odpowiedziec czy mam sie nie przejmowac jesli nie cieknie czy mam sie przejmowac ??
[totalszok]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 22, 2009 3:55 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Od góry zaworka nie ma żadnego oringu, trochę płynu mogło się ulać, ale to by ewentualnie świadczyło,o tym,że w układzie było powietrze.samo położenie zaworu jest powyżej układu chłodzenia, więc płynu nie powinno wywalać. Robiłem to u siebie kilka razy i spoko.
Z tego co zauważyłem to gdy w układzie nie było powietrza to płyn znajdował się poniżej dolnej krawędzi oparcia cewki zaworu., a gdy pracowała elektryczna pompka obiegu to płyn przelewało po samym dnie obudowy zaworu co jest widać jak zdjęta jest cewka.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 22, 2009 6:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
o ile sie nie myle to zaworki są zamknięte jak załączy sie zapłon i poda sie na nie napięcie .Zdejmij wtyczkę z zaworków wtedy będą cały czas w pozycji otwartej .Pompkę wspomagającą obieg ogrzewania sprawdzasz ustawiając pokrętło na max jak jej dotkniesz ręką to będziesz czuł czy działa czy nie

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl