MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 11:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 06, 2009 7:19 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 7:10 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Witam. Niedawno kupiłem MB w123 kombi z 3.0 dizlem na pokładzie. Jeździ jak trzeba, tylko biegów wrzucać nie chce. Skrzynia to manual, 4 biegi. Mam dwa pytania:
1. Jaka skrzynia na miejsce obecnej, ale z nadbiegiem, czy piątką jak kto woli ;)? Pasują od w124? Pasują od benzyniaków? Wiem o GETRAG, że robili 5cio biegowe, ale to raczej nie do zdobycia.

2. Bieg jak już wejdzie to z wielkim trudem, trzeba duzo siły, wsteczny zawsze ze zgrzytem, w górę jakoś wchodzą biegi, redukcja zawsze ze zgrzytem. Co to może być?

Pozdrowienia z capri.pl ;)


Ostatnio zmieniony ndz gru 06, 2009 7:37 pm przez Curtis88, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 06, 2009 7:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
miałem taki problem i wadliwy okazał się wysprzęglik ale to było w innym samochodzie nie w MB

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 06, 2009 8:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
W W123 była na zamówienie montowana skrzynia 5 biegowa. Jest ona nieco dłuższa, więc nawet jak ją kupisz to czeka Cię też wymiana wału napędowego.

Z nowszych modeli nic nie dopasujesz. Możesz szukać też skrzyni która jeździła z silnikiem M110, czyli 2.8 w modelach W123, W116 i prawdopodobnie W126.

Jeśli się mylę to koledzy mnie z pewnością poprawią ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 06, 2009 9:18 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Sprzęgło kolego. Nie skrzynia tylko sprzęgiełko sie kłania :)

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 06, 2009 9:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 7:10 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Dolny Śląsk
A nie docisk ewentualnie?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 06, 2009 10:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
sprzegiełko albo olej w skrzyni -mozesz zobaczyc takrzy czy wodziki na tulejkach nie maja luzu w strone"wychodzacą"

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977
W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex
Volvo 460 1,9TD 1996
Ford Escort 1,4 1991
Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 06, 2009 11:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Docisk, sprzęgło, wysprzęglik, łożysko oporowe, pompa sprzęgła.. Wymień i zobaczysz że sie poprawi A taka wymiana wszystkiego da Ci spokój na lata!

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Post: pn gru 07, 2009 8:27 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 11, 2007 9:39 pm
Posty: 44
Lokalizacja: Zduńska Wola
Cytuj:
Bieg jak już wejdzie to z wielkim trudem, trzeba duzo siły, wsteczny zawsze ze zgrzytem, w górę jakoś wchodzą biegi, redukcja zawsze ze zgrzytem. Co to może być?


Ja nie tak dawno miałem dokładnie takie same objawy i okazało się że rozwalone było w drobny mak łożysko , po wymianie tegoż , oraż sprzęgła jak ręka odjął , postukać w niemalowane ale jak narazie jest lalunia :), też miałem zamiar wymieniać skrzynie jednakże trafił sie dość zgrabny doktor , i o dziwo jego diagnoza była trafiona i skuteczna


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 12:06 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 7:10 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Zapomnialem jeszcze dodać, że czasem aby wrzucic jakis bieg trzeba przygazować na luzie. Rozumiem, ze to wszystko to objawy padnietego lozyska oporowego, wysprzeglika, ew docisku?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 3:03 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Curtis88 pisze:
Zapomnialem jeszcze dodać, że czasem aby wrzucic jakis bieg trzeba przygazować na luzie. Rozumiem, ze to wszystko to objawy padnietego lozyska oporowego, wysprzeglika, ew docisku?


Ewentualnie , wymień płyn hamulcowy, tak, tak, ale to prawda.
Objawy masz takie jakby nie działało sprzęgło, a nie skrzynia.
Obejrzyj pompkę przy pedale czy nie ma wycieków i siłownik sprzęgła przy skrzyni.
Ubywa płynu hamulcowego?
MercSwir pisze:
Docisk, sprzęgło, wysprzęglik, łożysko oporowe, pompa sprzęgła.. Wymień i zobaczysz że sie poprawi A taka wymiana wszystkiego da Ci spokój na lata!


Nie ma to jak dobre rady, najlepiej wymień samochód na inny, starczy na lata , najlepiej nowy.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 25, 2009 10:18 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 7:10 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Jest wyciek przy pompce sprzęgła przy pedale, na jej górnej części. Jak ta pompka się nazywa i jak jej szukać?

Nie mogę zlokalizować silownika sprzegla przy skrzyni. Jak on dokladnie wyglada?

_________________
Czerwona kombiaczowa w123 3.0D- wysłana do krainy wiecznych autostrad
Rdzawo-złotawy W107 280 SL- w trakcie poważnego remontu.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 25, 2009 11:22 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
To pompa sprzęgła.

Siłownik sprzęgła, potocznie wysprzęglik, jest dokręcony do dzwona, w dieslu po stronie pasażera, mniej więcej w połowie wysokości skrzyni, a wygląda jak pół pompy hamulcowej.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 28, 2009 6:45 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 7:10 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Witam, wymienilem pompe sprzegla na nową od w123. Wiadomo, pedal wpadl, popomowalem nim troche, i juz wraca, ale dalej ni chu chu nie wysprzegla, zaden bieg nie wchodzi totalnie. Zgrzyt. Czytalem ze pompa sie sama odpowietrza. Wysprzeglik nie cieknie. Czy gdzies jeszcze trzeba cos odpowietrzyc? Plynu hamulcowego pod dostatkiem jest. Prosze o pomoc bo nie mam czym jezdzic a auto szalenie potrzebne.

Pozdrawiam :)

_________________
Czerwona kombiaczowa w123 3.0D- wysłana do krainy wiecznych autostrad
Rdzawo-złotawy W107 280 SL- w trakcie poważnego remontu.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 28, 2009 9:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 10, 2008 1:55 pm
Posty: 227
Numer GG: 392926
Lokalizacja: Radom
Witam.
Nie wiem jak tu ale w ciezarowce jak mi pekl przewod biegnacy prawdopodobnie do wysprzeglika to po jego naprawie wcale tak samo sie nie odpowietrzylo,przejechalem trzy czwarte drogi z Bytowa do Radomia czesto deptajac i dopiero zaczelo lapac.Mechanik mowil ze najlepiej uzupelniac do zbiorniczka a z odpowietrznika lapac i uzupelniac az bedzie tylko plyn lecial.Podobnie jak z hamulcami tylko bez deptania.niestety nie jestem pewien czy ta metoda tu bedzie skuteczna.Sprobowac chyba mozna.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 28, 2009 9:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Szpakooo pisze:
Witam.
Nie wiem jak tu ale w ciezarowce jak mi pekl przewod biegnacy prawdopodobnie do wysprzeglika to po jego naprawie wcale tak samo sie nie odpowietrzylo,przejechalem trzy czwarte drogi z Bytowa do Radomia czesto deptajac i dopiero zaczelo lapac.Mechanik mowil ze najlepiej uzupelniac do zbiorniczka a z odpowietrznika lapac i uzupelniac az bedzie tylko plyn lecial.Podobnie jak z hamulcami tylko bez deptania.niestety nie jestem pewien czy ta metoda tu bedzie skuteczna.Sprobowac chyba mozna.
Pozdrawiam


Teraz w warsztatach mają specjalne pompki do napełniania systemów hydraulicznych.zero powietrza po takim zabiegu

_________________
280 SLC 80rp


Ostatnio zmieniony pn gru 28, 2009 10:23 pm przez Gajowy, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl