MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 12:51 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob gru 19, 2009 8:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Forum przeszukane internet pobieżnie też, więc zakładam temat nowy. Zapewne w bliżej nieokreślonej przyszłości (dalszej :P) będę zmuszony kupić samochód najprawdopodobniej 4 napędowy (lekki teren błotny). Cały czas chodził mi po głowie cherokee, no ale wiadomo to nie mercedes.

Więc może jednak zostać przy 124?
1. Czy 4 matic przejedzie po zaoranym polu, rozjeżdżonej glinie, głębokim błocie?
2. Jak to dokładnie działa? Non stop napęd na 4, tylko dołącza blokady (ASD i centralną)? Przy wyższych prędkościach też ciągnie 4 kołami?
3. Czy były różne typy (diesel - benzyna) i czy są mniej więcej podobnie wymienne jak skrzynie aut.?
4. Co może paść?
5. W jaki sposób sprawdzić czy wszystko w napędach działa?
6. Dużo więcej pali?
7. Czy jest odczuwalna różnica poza sposobem w jaki auto przyspiesza na śliskim?
8. Kanciasty cherokee 4.0LPG czy kanciaste 124 DT? <br>Dodano po 4 minutach.:<br> 1615. Czy te śmieszne sprężyny pękają? Jeśli tak to robią przy tym dużo zniszczeń*?


* - zwykłe 124 mogło spokojnie jeździć na pękniętych...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 19, 2009 8:24 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
4matica miałem w w210 i śmigał ponad przeciętnie dobrze na śliskim ale...... prześwitu nie oszukasz, może i by dawał radę w terenie ale niestety niziutko do ziemi..
Ojciec ma na sprzedaż cherokee 4.0 + Lpg na sekwencji '98 i po zaoranym polu i nawet głębokiej glinie śmiga jak złoto, polecam [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 9:16 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
dokładnie.Kazde 4-matic,Q czy I-x mimo napedu 4X4 zawsze zostaje plaskaczem i ich terenowosc ogranicza sie do przeswitu zderzaka przedniego lub miski olejowej [zlosnik] Musisz kupic cos wyzszego jak chcesz w teren jechać.$ matic nadaje sie na zaśniezone drogi tylko....

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 10:28 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Chodzi mi bardziej o polne wiejskie, rozjeżdżone tarpanami i traktorami...

A kto mi odpowie na numerki? [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 11:53 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
WSR pisze:
Chodzi mi bardziej o polne wiejskie, rozjeżdżone tarpanami i traktorami... [zlosnik]


Jak dobrze rozjeżdżone, rozmoknięte i do tego duże koleiny, to też nie dasz rady z W124 4-Matic. Duże prawdziwe 4x4 mogą więcej, choć też różnie bywa [oczko]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 5:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
to ja odpowiem na punkt 8. Jeep


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 12:05 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 17, 2009 11:38 pm
Posty: 19
ja też na 8 ;)
jeśli to "lekki teren błotny", jak napisałeś w pierwszym poście - na pewno gwiazda!. Jeep przecież nie ma żadnego klimatu - to tylko ciężko pracująca maszyna do jeżdżenia - zero finezji :)


Na górę
Post: pn gru 21, 2009 12:29 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
WSR pisze:
1. Czy 4 matic przejedzie po zaoranym polu, rozjeżdżonej glinie, głębokim błocie?
- po zaoranym polu nie da rady, prześwit i kulawy 4x4 nie dadzą rady.
WSR pisze:
3. Czy były różne typy (diesel - benzyna) i czy są mniej więcej podobnie wymienne jak skrzynie aut.?
- były. Wszystkie dane masz na stronie klubowej - silniki, skrzynie itp.
WSR pisze:
4. Co może paść?
wszystko (zawieszenie, przedni napęd itp.). A wiele elementów jest innych niż w zwykłych 124 = drogich jak cholera. Nawet przy silniku - w końcu to auto tylnonapędowe z dorobionym "przodem" - zmiany konstrukcyjne ogromne.
WSR pisze:
6. Dużo więcej pali?
Większe opory = cudów nie ma.
WSR pisze:
8. Kanciasty cherokee 4.0LPG czy kanciaste 124 DT?
Terenówka. Zwłaszcza, że Jeep Cherokee to zacne i wdzięczne auto. Jest samonośny, zatem relatywnie lekki jak na 4x4. Stały na tył, przód dołączany. 4 litry fajnie sobie radzą z tym autem. Zazwyczaj dość dobre wyposażenie. Tanie i spory wybór. Starsze wersje mają fajny, oldschoolowy klimacik. Mi się podoba. Lubię ten model. Ale Jeep też potrafi się zepsuć.

Tu poczytaj (wymagana rejestracja) http://www.forum4x4.pl/viewforum.php?f=111

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 12:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
Mój znajomy stał przed bardzo podobnym dylematem, tzn. duże kombi 4x4, czy seryjna, nie hardkorowa terenówka na mniej więcej takie warunki jak opisałeś. Kupił w końcu disco "trzysetę" 2.5 TDI i jest bardzo zadowolony. Mówi że teraz jak jeździ Disco, to wie że w takich warunkach osobówka z choćby nie wiem jakim napędem by sobie nie poradziła, po pierwsze ze względu na prześwit, a po drugie ze względu na brak jakichkolwiek blokad.

A co do disco, to miałem okazję się parę razy przejechać i powiem Ci szczerze że wg mnie to bardzo dobre połączenie rasowej terenówki i auta do jazdy na codzień. Jedyna modyfikacja kumpla to ATki i auto wjeżdża w takie miejsca że nie wierzyłem w to co widzę :o
I o dziwo nawet ma klimat i nie psuje się jakoś ponadprzeciętnie ;)

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 1:09 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
fullsize pisze:
A co do disco, to miałem okazję się parę razy przejechać i powiem Ci szczerze że wg mnie to bardzo dobre połączenie rasowej terenówki i auta do jazdy na codzień. Jedyna modyfikacja kumpla to ATki i auto wjeżdża w takie miejsca że nie wierzyłem w to co widzę :o
I o dziwo nawet ma klimat i nie psuje się jakoś ponadprzeciętnie ;)


Mam i potwierdzam większość. Trzeba się przygotować na drobne awarie w stylu centralny zamek, oświetlenie wnętrza, drobne wycieki itp. Poza tym to bardzo sympatyczny wóz. 300tdi z początku produkcji ma wadę rozrządu, którą trzeba usunąć (rolka tnie pasek). Jest to chyba najbardziej oszczędna terenówka - moja w automacie pali 11/100km, z manualem litr mniej. Patrol GR w manualu (2,8 turbo) palił 15/100. Auto jest na ramie i ma 2 sztywne mosty. Dodatkową zaletą jest stały napęd 4x4 z centralnym mechanizmem różnicowym (blokowanym mechanicznie). Brak blokad osiowych. Jeden z nielicznych ropniaków w tej klasie (i cenowej) dostępny z automatem. W końcówce produkcji często z klimą, 2 szyberdachy, szyby elektryczne w komplecie itp. Często występowały w wersji 7 osobowej (ja taką mam). Dostępność części bez zastrzeżeń. Jak byś chciał wiedzieć więcej to chętnie odpowiem na pytania - klika Land Roverów już miałem (200tdi, 300tdi, 2,25 , V8 ...).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 2:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Bukol pisze:
Mam i potwierdzam większość. Trzeba się przygotować na drobne awarie w stylu centralny zamek, oświetlenie wnętrza, drobne wycieki itp. Poza tym to bardzo sympatyczny wóz. 300tdi z początku produkcji ma wadę rozrządu, którą trzeba usunąć (rolka tnie pasek). Jest to chyba najbardziej oszczędna terenówka - moja w automacie pali 11/100km, z manualem litr mniej. Patrol GR w manualu (2,8 turbo) palił 15/100.


podobne mamy gusta. Moj GR, dlugi, na 33 calach AT ciagnal 12 +-2 litry. Kumpla manualna dyskoteka (pierwsza seria) w podobnych warunkach (Rumunia na tej samej imprezie) zamknela sie w 8,5 litra.
ciagle mi disco lazi po lbie, co sie podniece, to poczytam sobie o padajacych automatach. A u mnie to warunek sine qua non. Jak juz pojade ogladac, to widze paści z 300 kkm przebiegu, czego kompletnie nie balbym sie w Gelendzie, ale w LR troche cykam wora.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 4:35 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
sneer pisze:
ciagle mi disco lazi po lbie, co sie podniece, to poczytam sobie o padajacych automatach. A u mnie to warunek sine qua non. Jak juz pojade ogladac, to widze paści z 300 kkm przebiegu, czego kompletnie nie balbym sie w Gelendzie, ale w LR troche cykam wora.


Mity z tymi automatami. To jest ZF. Jak się dba to będzie jeździć. Bardzo fajnie zmienia biegi - płynnie, bez szarpnięć.

Jeśli chodzi o przebiegi - moja z '98 roku ma 370.000km. Jak porównuję do ogłoszeniowych z 200.000km to masakra. Albo wszyscy cofają o połowę, albo nikt nie dba o auta. Rzuć okiem na ofertę Marcina z okolic Łodzi http://www.soren-auta4x4.pl/ uczciwy gość, liczników nie kręci. Auta ma z jednego serwisu z Holandii. Wielu z forum rajdy4x4.pl poleca. I ja też mogę, bo u niego kupiłem. Lepiej kupić pewne 350kkm, niż "pewne" 200kkm.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 7:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 16, 2004 10:32 pm
Posty: 480
Numer GG: 4404550
Lokalizacja: Pierwoszyno /k.Gdyni
Mam Jeepa Cherokee 4.0 z gazem, koła 33", lift 6,5" i w terenie radzi sobie cacy. [zlosnik]
Fotki możesz zobaczyć na mojej stronie www.xj-jeep.com
Przerobiłem juz kilkanascie szt i śmigają.
Auto bardzo wdzięczne, nie za drogie.
Częsci tanie i ogólnie dostępne.
Najlepsze zestawienie to 4,0 z automatem i reduktor 242, umozliwiający jazde 4x4 po asfalcie.

_________________
W129 SL 600, W123 230CE, W126 300SD, W123 300TD
Jeep Wrangler JL Rubicon
tel 507 958 920
www.suchorz4x4.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 7:53 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
A ja jak sie dorobie to sprawie sobie 4matica z nawiększym silnikiem z możliwych, z automatem i wszystkim co"złośliwe" i mogło by sie psuć. Kupie takie auto w idealnym stanie i udowodnie że jeśli o coś sie dba, to jeździ i nie sprawia kłopotów.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 7:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 16, 2004 10:32 pm
Posty: 480
Numer GG: 4404550
Lokalizacja: Pierwoszyno /k.Gdyni
Bukol pisze:
Tu poczytaj (wymagana rejestracja) http://www.forum4x4.pl/viewforum.php?f=111

Lepiej na www.jeep.org.pl/forum
Na rajdach najwięcej piszą właściciele patroli i LR. [zlosnik]
Szkoda nerwów.

_________________
W129 SL 600, W123 230CE, W126 300SD, W123 300TD
Jeep Wrangler JL Rubicon
tel 507 958 920
www.suchorz4x4.com


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl