MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 12:51 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn gru 21, 2009 2:14 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn gru 21, 2009 1:59 pm
Posty: 6
Witam zwracam się do Was z prośbą o rade. Sledze forum już od jakiegoś czasu i czym więcej się zagłębiam tym bardziej skrajne opinie mogę spotkać.
Otóż dysponuję kwotą ~ 20 tys.zł i już od dawna noszę się z zakupem auta wyłącznie na weekendy zloty itp . Kwota 20 tys. zł nie brzmi dość optymistycznie ale w stosunku do wymagań można o czymś myśleć. Rozważania zawężają się do modeli W123 230CE i W140 CL420 . Z góry odrzuciłem modele takie jak SLC, w126SEC i Sl r129 gdyż 20 tys.zł na poczatek to nic , mimo iż przewiduje poza tą kwotą również powiedzmy 10 tys rocznie na doprowadzanie auta do stanu idealnego. Tak wiec pytanie czy w kwocie do 20 tys.zł da się znaleźć CL'a bądź 123CE w stanie powiedzmy względnie dobrym czyli możliwym do użytkowania ?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 2:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 28, 2007 2:46 am
Posty: 1254
Lokalizacja: Bydgoszcz
ArturBT pisze:
czy w kwocie do 20 tys.zł da się znaleźć CL'a bądź 123CE w stanie powiedzmy względnie dobrym czyli możliwym do użytkowania ?

przekonasz się o tym tylko ,gdy zaczniesz sporo podróżować w celu
oglądania samochodów;
patrząc na ceny na allegro budżet powinien być dobry,
ale przeglądając niemieckie portale,okazuje się,że prawie tyle trzeba
wydać na start(mówię oczywiście o 123c)

ArturBT pisze:
noszę się z zakupem auta wyłącznie na weekendy zloty itp .

w takim wypadku 140 w ogóle wykluczyłbym z twoich poszukiwań
p.s. napisz skąd jesteś ,to na pewno znajdzie się jakaś dobra dusza,
która Ci pomoże w twoich bólach
:P


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 4:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 05, 2008 6:42 pm
Posty: 292
Lokalizacja: Kolno
Ja bym proponował W123, za taka kase można znaleźć już ładne auto i zostanie jeszcze na utrzymanie, jeżeli chodzi o CL (moje drugie W140 (w rodzinie trzecie)) to jest auto drogie w utrzymaniu a za te 20 tyś za bardzo nie zaszalejesz.

_________________
Lexus LS460 Fsport
W126 SE500 1980
C123 280 CE I seria :)
W 123 300D Automat 82 Ex
Vito 112CDI 02


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 5:08 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn gru 21, 2009 1:59 pm
Posty: 6
Dzięki za dotychczasowe wypowiedzi i liczę na następne.
Czy zgodzicie się ze mną, że można zauważyć tendencje do systematycznego wzrostu cen 123ce na przestrzeni powiedzmy 3 lat a dość wyraźny spadek cen w tym czasie CL'a . Wydaje mi się ze jest to związane z tym że 123CE przedstawia juz wartość niejako kolekcjonerską i jest coraz rzadszym samochodem natomiast w przypadku CL'a ze względu na lata produkcji nadal mu daleko to youngtimera czy też poprostu obiektu kultowego jak to jest w przypadku 123CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 5:42 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Za 20tyś to nie będzie CL tylko 140 SEC. I mam wrażenie, że raczej padaczka, bo to dolne strefy cenowe tych samochodów. Myślę, że można kupić niezłe C123.

Co do tendencji cenowych - to raczej dość oczywiste. Auta w pewnym momencie przekraczają magiczną granicę między starym używanym, a kolekcjonerskim - zabytkowym. Niektóre Mercedesy szybciej, inne wolniej. Taki 124 cabrio niemal od razu stał się klasykiem, a 123 potrzebował duuuużo czasu, a nadal jest jeszcze postrzegany jako tanie wozidło. 140SEC/CL będzie moim zdaniem długo dochodził do praw klasyka. Jest dość ociężały, nie ma smukłości i lekkości poprzednika. Moim zdaniem nie jest warty zakupu. Drogi w utrzymaniu. Ja bym wolał zadbanego C126.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 6:36 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn gru 21, 2009 1:59 pm
Posty: 6
BukolCo masz namyśli pisząc, że 140SEC/CL jest drogi w utrzymaniu? Rozumie że w porównaniu do 123CE tak? Bo faktycznie ceny blach 123CE jednak tańsze no i 230 w 123 a 420 w CL'u to również chyba różnica w cenach części silnika i spalaniu bo wnioskując z forum 230CE z 10litrów weźnie na trasie a 420 obawiam się że w granicach 15 ale spalanie to rzecz drugorzędna i nie w tym celu stworzyłem ten temat. Natomiast model o którym napisałeś czyli 126 to chyba już całkiem poza tą granica ~20tys i taki np. 126SEC nawet mi się nie marzy :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 7:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
zerknij sobie na ceny części 123 i 140 (np w intercarsie -filtry, łozyska, tarcze klocki) a jak wiemy wszystko co jest charakterystyczne dla wersji C jest od razu kilka razy droższe... 140 to eSka i jest sporo droższa w częściach niż nawet 126, które znów jest sporo droższe od 123, oczywiście sa pewne elementy ze 123 które są montowane w 126, ale nie jest tego zbyt dużo... Ja bym celował z tym budżetem na 123C i zostawił coś na dopieszczenie, albo dozbierał nico grosza i zaszalał z 126 SEC -bo w marzeniach nie warto iść na kompromisy ;)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 8:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:57 pm
Posty: 422
Lokalizacja: Gdynia
Bukol pisze:
Za 20tyś Ja bym wolał zadbanego C126.


Zdecydowanie potwierdzam - za 20 tys można kupić w miarę zadbany egzemplarz, a z czasem dołożyć 5-6 tys (podszybie, przednie błotniki pod kierunkami, malowanie, może gumki zaworowe [oczko] ) i latasz pięknym, klasycznym samochodem, nadającym się do komfortowego uzytkowania na codzień :) .... Sam ostatnio się zastanawiałem, czy nie wrócić do tego modelu, ale doszedłem do wniosku, że życie jest za krótkie, żeby wchodzic 2 razy do tej samej rzeki (choć to bardzo przyjemna rzeka)

_________________
Pozdrawiam, Marcin
BMW E60 530D, Suzuki Intruder VZR 1800
Ex: Peugeot 505 2.5D, W123 240D, W124 200E, W210 E320, C126 500 SEC, Yamaha Drag Star, Audi A8 4.2Q


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 8:13 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn gru 21, 2009 1:59 pm
Posty: 6
Czyli tak dla rozjaśnienia (wybaczcie moją niewiedze) w temacie cześci, jeśli chodzi o ceny to najtańsze są do 123 potem 123CE potem 126 następnie 126SEC a na końcu 140 eSka i CL
BTW
126SEC w 20 tys.zł wydaje mi się mniej realny niż 140SEC


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 8:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
ceny z grubsza W123->W126->W140 czyli sedany; w coupe to co charakterystyczne dla coupe (inne błotniki, uszczelki szyb etc) idą w kosmos, tak samo topowe wersje silnikowe, wszystko czego jest mało staje się bardzo drogie... I jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach... [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 9:12 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn gru 21, 2009 1:59 pm
Posty: 6
Faktycznie z tego co widzę w cenniku intercars ceny do 123CE najtańsze , czasem 126SEC ma te same ceny , lub droższe. Natomiast W140 CL ceny dwa razy większe.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 10:34 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Miałem także na myśli to, że C140 za 20tyś to będzie raczej padaka wymagająca istotnych nakładów. Być może nie blacharskich, ale od strony technicznej. I tu już wkraczasz w najwyższe obszary cenowe. Wielu znajomych odpuściło sobie zakup W/C140 ze względu na ceny części, także tych eksploatacyjnych. Bo ceny zakupu tych aut są dość niskie, ale być może także dlatego, że ciężko to utrzymać.

Kup C126, polecam.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 10:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 02, 2009 9:03 pm
Posty: 151
Bukol pisze:
140SEC/CL Jest dość ociężały, nie ma smukłości i lekkości


i taki właśnie ma być , wielki i ciężki. Słyszałem też opinie że ma wulgarny wygląd [zlosnikz] i to właśnie mnie w tym aucie jara , że nie wspomne o komforcie jazdy 8) W140 = strzał w 10 . A że jest drogi w utrzymaniu...... no cóż, jak to trafnie określił


Janfocus pisze:
w marzeniach nie warto iść na kompromisy



Bukol pisze:
140SEC/CL Moim zdaniem nie jest warty zakupu.


Ja natomiast nie brałem pod uwagę zakupu innego samochodu , ale każdy ma prawo wyrazić swoje zdanie. Moim zdaniem W140 to najlepsza S-klasa wszechczasów.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 10:48 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Ostek - ja twierdzę, że nie warto kupować C140 mając do wydania 20tyś. O gustach nie dyskutuję - wiem, że to auto niemal doskonałe. Mi się linia nie podoba, ale zapewne kiedyś sobie kupię takiego. Dla "zaliczenia" [zlosnik] Ale na pewno nie będę szukał po najtańszych z dostępnych.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 21, 2009 10:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
MarcinMer pisze:
Zdecydowanie potwierdzam - za 20 tys można kupić w miarę zadbany egzemplarz, a z czasem dołożyć 5-6 tys (podszybie, przednie błotniki pod kierunkami, malowanie, może gumki zaworowe [oczko] )


nie mialem SECa, ale jakos sklaniam sie ku SECowi po bardzo pozytywnych doswiadczeniach z SELem.
126 z tego calego towarzystwa jest zdecydowanie najladniejsza.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl