MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 4:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr gru 23, 2009 9:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 19, 2008 8:41 pm
Posty: 97
Lokalizacja: Lubelskie - Biała Podlaska
Witam szanowne grono.
Mam taki przedświąteczny mały zawrót głowy związany z Gwiazdą. Otóż moje w124 zaczęło klekotać. Szklanki hałasują jak jest silnik zimny, a i po rozgrzaniu również słychać je wyraźnie przy około 1100 - 1300 obr. Byłem z tym u mechaniora - facet stwierdził że przesadzam i wymiana szklanek nie jest potrzebna. Według niego należy dobrać odpowiedni olej i będzie cicho i przyjemnie. Czy ktos przerabiał podobny temat? Zmiana środka smarnego może uciszyć mojego smoka? Dodam że auto jeździ na Valvoline Max-life 10w40. Autko z podpisu 124 300d 24v
Z góry dzięki za pomoc.





Pozdrawiam
Jacek

_________________
79' W123 240D
86' W124 200D
97' E38 728i


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 23, 2009 10:00 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 12, 2003 12:05 pm
Posty: 995
Lokalizacja: Sosnowiec
ja bym zmienil szklanki i mechanika

_________________
MILOSH

ex. W201 2.0D 1987
ex. MB S124 250D 1990
ex. W124 220E 1993
ex. W202 C180 1994
ex. W210 E290 TD 1996

W124 250D 1988
W123 240D 1981
BMW E39 520i 1997
BMW E34 520i 1991
BMW E38 728iA 1998


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 23, 2009 10:11 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
no jak zalejesz 15 w 40 to ucichnie na bank, tylko pytanie na jak dlugo ? moze do czasu az sprzedaz a moze nie :D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 23, 2009 10:19 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 19, 2008 8:41 pm
Posty: 97
Lokalizacja: Lubelskie - Biała Podlaska
Czyli moja teoria jest podobna do waszej :D
A więc trzeba się po nowym roku zabrać za wymianę szklanek.
A ta operacja niesie kolejne pytania:

1. Czy popychacze Febi to dobry wybór?
2. A może INA?

W życiu minerala nie wleje. Przecież ni jak ma się on do hydraulicznych popychaczy. Ciekawe o jakim oleju mówił mechanior? :)

Swoją drogą wracając do mechanika to podobno jest najlepszym fachowcem u mnie w mieścinie... Ach...



Dzięki za pomoc!

_________________
79' W123 240D
86' W124 200D
97' E38 728i


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 23, 2009 10:37 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
ja mam minerala w 3,0 turbo i zyje... z takim tez go kupilem...

a co do szklanek najlepsze sa INA


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 23, 2009 12:04 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
u mnie klepie szklanka na zimnym już rok czasu. Na ciepłym cisza. Wymiana oleju może pomóc.
U Ciebie stało się to nagle?
Kiedy była wymiana oleju?
Wg mojego guru od MB nic się nie stanie z silnikiem i mi też na razie odradzał wymiany, bo wymienić trzeba wszystkie na raz.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 23, 2009 12:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 28, 2007 3:14 pm
Posty: 209
Lokalizacja: Łódź
Moj 300D rowniez klepie na zimnym silniku i tez miedzy 1100 a 1300 obrotow. Wczesniej jezdzil na mineralnym (tak go kupilem), teraz wymienilem na polsyntetyk i nie osmiele sie powiedziec ze jest lepiej/ciszej. Bylem u mechanika(ow) i odradzali na razie wymiane.

_________________
Mercedes W124 300D '88 automat
Mercedes W204 C200 CGI '11 automat


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 23, 2009 12:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 19, 2008 8:41 pm
Posty: 97
Lokalizacja: Lubelskie - Biała Podlaska
W sumie to klepie tak od około miesiąca. Nawet trochę się zaniepokoiłem bo dość głośno. Jeśli wymiana oleju ma pomóc to na jaki olej zmienić? Auto od wyjazdu z fabryki jeździło na 10w40. Ten mój mechanior mówił że Castrol będzie ok, tylko nie sprecyzował jaki.

A co do wymiany to jeszcze mogą dojść zawory itd itp... No i właśnie nie wiem z czym to wszystko zjeść.

_________________
79' W123 240D
86' W124 200D
97' E38 728i


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 23, 2009 1:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
jacor69 pisze:
Auto od wyjazdu z fabryki jeździło na 10w40

A był w tym okresie zmieniany? :lol:
Zalej takim samym. Castrol jest OK. Każdy pół/syntetyk będzie lepszy od mineralnego.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 23, 2009 5:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 19, 2008 8:41 pm
Posty: 97
Lokalizacja: Lubelskie - Biała Podlaska
Wymiany oleju regularnie co 10,000 km. Od początku (czyli od wyjazdu z fabryki) do momentu gdy dostał się w moje łapy zalewany był Shellem 10w40. Ja postanowiłem używać Valvoline Max-life 10w40. Używałem tego oleju wcześniej w innych autach i było wszystko ok.

Autko jest zadbane, lakier jak nowy i powiem szczerze że irytuje mnie to klekotanie.

Kurcze, teraz 124 po nocy chodzi (klekocze) prawie tak "zacnie" jak moja Beczunia 240d :o


Pozdraiwam
Jacek

_________________
79' W123 240D
86' W124 200D
97' E38 728i


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 23, 2009 6:07 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
jacor69 pisze:
powiem szczerze że irytuje mnie to klekotanie.

no to wymieniaj. Ale od razu wszystkie. Skoro wymiana oleju nie pomogła to pomoże wymiana szklanek ;) <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Miałem kiedyś na chwilę taką sytuację, że po odpaleniu na ciepłym strasznie klekotał, że aż się wystraszyłem i go zgasiłem.
Po ponownym odpaleniu cisza :o i tak do tej pory (prócz oczywiście pierwszych kilku minut po odpaleniu na zimnym)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 23, 2009 6:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 19, 2008 8:41 pm
Posty: 97
Lokalizacja: Lubelskie - Biała Podlaska
Chyba to najlepsze wyjście. Przynajmniej będzie spokój na dłuższy czas.

Dzięki Panowie za porady.
Dam znać jak będzie po zabiegu :)

_________________
79' W123 240D
86' W124 200D
97' E38 728i


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 23, 2009 10:15 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
A może to napinacz paska stuka, a może wtryski. Nie wymieniaj zbyt pochopnie.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl