MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 9:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw gru 24, 2009 12:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 07, 2009 5:52 pm
Posty: 100
Lokalizacja: Raszyn
Witam,
Od pewnego czasu mój pupil posiada następującą przypadłość:
...czasami po uzyskaniu temperatury pracy czyli ok 80-85 st zaczyna przerywać (nie pali na wszystkie cylindry) i skutkuje to znaczną utratą mocy, bardzo nim trzęsie, czasami potrafi zgasnąć.
...ostatnio jak były duże mrozy odpalił już z "czkawką"....po czym sama ustała...
..."czkawka" pojawia się nieprzewidywalnie...czyli raz na parę dni...czasami tygodni...a czasami codziennie...
Byłem z tym problemem u Pana Leszka Borowskiego z Piastowa....samochód był tydzień na testach i nic nie wykazało... bo nie chciało mu się "czkać" w tym czasie ;)
...co to może być?
Czy nie zaskodzi to silnikowi?
Czy jeśli nie pali na wszystkie cylindry to w tych cylindrach, które nie palą nie dostają za dużo paliwa, które może spływać do miski olejowej?

Pozdrawiam,

Daniel

_________________
W124 400 E (do kościoła)
Justy 4WD (na grzyby)
XJR 1300 (po bułki)


Na górę
Post: czw gru 24, 2009 12:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Danski pisze:
Czy jeśli nie pali na wszystkie cylindry to w tych cylindrach, które nie palą nie dostają za dużo paliwa, które może spływać do miski olejowej?


Niespalone paliwo wydmuchiwane jest do wydechu, a konkretnie do katalizatora, który tego nie lubi.

Sprawne masz kopułki, palce i kable WN?

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 24, 2009 12:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 07, 2009 5:52 pm
Posty: 100
Lokalizacja: Raszyn
...czyli niespalone paliwo nie sływa do miski mieszając się z olejem? ...bo bałem się czy nie rozrzedził się już olej i czy cylindry się nie przytrą...
...no na 100% głowy nie dam, czy elementy wysokiego napięcia są w pełni sprawne...natomiast zagadką jest, że zazwyczaj przerywa jak się nagrzeje...a jakby np kable były niesprawne to raczej na zimnym chyba wariowałby...
Świece były niedawno zmieniane....więc są ok...

_________________
W124 400 E (do kościoła)
Justy 4WD (na grzyby)
XJR 1300 (po bułki)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 24, 2009 1:23 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
wiązka silnika?

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 24, 2009 1:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 07, 2009 5:52 pm
Posty: 100
Lokalizacja: Raszyn
...no tak, wiem ,że te silniki mają z tym problem, ale to zazwyczaj przy dużo większych przebiegach...
...w moim wszystko pod maską wygląda jak fabrycznie nowe...przebieg to 146000 km

_________________
W124 400 E (do kościoła)
Justy 4WD (na grzyby)
XJR 1300 (po bułki)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 24, 2009 2:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 10, 2009 2:58 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Radom
przede wszystkim to nie jeżdzij autem dopóki nie zrobisz

są raczej dwie możliwości albo paliwo nie dochodzi albo przerwa w wysokim napięciu

_________________
MB W140 600SEL V12 powered by AMG 441 PS 600 Nm
...-the power of my 600 AMG is like my money in Switzerland,
I don't need it at the moment but it's good to know its there...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 24, 2009 3:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Danski pisze:
...w moim wszystko pod maską wygląda jak fabrycznie nowe...przebieg to 146000 km

Przebiegu jesteś pewien? Masz na niego papiery? Mój SEL miał 200 a w środku .. stan lepszy niż z fabryki ;)
Poza tym nie tylko przebieg tu się liczy .. Wszystko ma przecież swoje lata.

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 24, 2009 3:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 07, 2009 5:52 pm
Posty: 100
Lokalizacja: Raszyn
...no malutko nim jeżdżę, ale czasami muszę...a to się dzieje tak rzadko, że nie jest aż tak uciążliwe...ale wkurza do fakt...
...mam wrażenie, że paliwo dochodzi, bo w trakcie przerywania śmierdzi paliwem z rury i czasami strzeli w wydech...
...przebiegu jestem pewien na 100% :) mam pełną dokumentację...no i był tylko jeden właściciel...

_________________
W124 400 E (do kościoła)
Justy 4WD (na grzyby)
XJR 1300 (po bułki)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 24, 2009 4:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 02, 2009 9:03 pm
Posty: 151
Miałem identyczne obiawy w SEC-u , ten sam silnik i przyczyną była cewka zapłonowa. Sprawdzałem wszystko po kolei , wymieniałem przepływomierze i wszystko na nic. Na samym końcu została tylko cewka, wymieniłem i auto od razu odżyło. Nowa oryginalna cewka BOSCH 190-250 pln , w zależności od sklepu.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 24, 2009 10:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Danski pisze:
...czyli niespalone paliwo nie sływa do miski mieszając się z olejem?

niestety spływa...

powąchaj olej czy nie śmierdzi benzyną....

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 25, 2009 9:15 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 07, 2009 5:52 pm
Posty: 100
Lokalizacja: Raszyn
...no tego się boję... natomiast w oleju jakoś nie wyczuwam szczególnie zapachu benzyny... stan oleju też raczej na tym samy poziomie... nie wiem ile musiałoby "przybyć" oleju na miarce, żeby mógł zaszkodzić silnikowi i nadawał się do wymiany...
...czy przy kilku takich akcjach powinienem go wymienić (olej)? ...ma dopiero przejechane 1600km na aktualnie zalanym...

_________________
W124 400 E (do kościoła)
Justy 4WD (na grzyby)
XJR 1300 (po bułki)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 25, 2009 5:38 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
W elektryce mogą dziać sie cuda, w zależności np. od temp. Zrobiłbym pewien myk. Poczekałbym, az zacznie nierówno chodzić. Potem bym wykręcił swiece i sprawdził, które ew. zalewa. Potem bym spróbował pozamieniać cewki miejscami o ile to możliwe, nie znam dokładnie tych silników, tam sa cewki podwójne, czy cewkofajki? jeżeli mozliwa jest taka zamiana, potem motor znowu zacznie nierówno, chodzić, znowu sprawdziłbym gdzie podlewa. Jeżeli zaleje inna, lub inne swiece, masz odpowiedź, która cewka jest walnieta (stawiam na cewke raczej).

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 25, 2009 8:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 02, 2009 9:03 pm
Posty: 151
na 99,9% cewka <br>Dodano po 4 minutach.:<br>
darus pisze:
tam sa cewki podwójne, czy cewkofajki?


dwie zwykłe cewki , cewko-fajki były od 96r

darus pisze:
Poczekałbym, az zacznie nierówno chodzić. Potem bym wykręcił swiece i sprawdził, które ew. zalewa. Potem bym spróbował pozamieniać cewki miejscami jeżeli mozliwa jest taka zamiana, potem motor znowu zacznie nierówno, chodzić, znowu sprawdziłbym gdzie podlewa. Jeżeli zaleje inna, lub inne swiece, masz odpowiedź, która cewka jest walnieta


taki numer nie przejdzie , jak chodzi dobrze na wszystkie gary i na chwile przerywa to po świecach nie poznasz


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 26, 2009 1:07 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob gru 26, 2009 12:52 pm
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
Danski najczęstszą przyczyną tego typu zachowania w silniku M119 jest niesprawny układ zapłonowy i z reguły są to kable/cewki.
Mogę się założyć, że kable nigdy jeszcze nie były wymieniane od nowości.

Po podpięciu pod komputer nie pokazało żadnych błędów?

_________________
SL500 95'
CL500 98'


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 26, 2009 3:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 07, 2009 5:52 pm
Posty: 100
Lokalizacja: Raszyn
...no co najciekawsze, że nie... i dlatego mechanicy czekali na "czkawkę", żeby w trakcie jej trwania podpiąć kompa...ale jak na złość samochód nie chciał się "przydławić"...
...widzę, że większość z Was stawia na cewki i (lub) kable... więc zaraz po nowym roku zmienię mu te cewki... a w następnej kolejności kable... ale te ostatnie to chyba duży koszt...
...powiedzcie mi jesze tylko jedną rzecz: czy te kilka ok. 10 razy jazdy na "czkającym" silniku (jednorazowy czas trwania jazdy to ok. 5-20 min) nie zaszkodził mu?

Pozdrawiam,

Daniel

_________________
W124 400 E (do kościoła)
Justy 4WD (na grzyby)
XJR 1300 (po bułki)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl