MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 1:06 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 27, 2009 12:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 27, 2009 12:00 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Lublin
Witam
To moje początki na tym forum dlatego proszę o wyrozumiałość
Moje auto to Mercedes W123 automat.
Z tym rodzajem przekładni mam pierwszy raz doczynienia niepokoi mnie pewne zachowane które może być normalny ale chce się upewnić :
Podczas zmiany położenia dźwigni biegów z P na R lub D auto lekko się unosi
i nieznacznie traci na obrotach
.

(zachowanie to przypomina ruszanie autem /manual/ pod górkę z ręcznego)
Czy to jest objaw źle wyregulowanego sprzęgła?
Pedał hamulca dociskam maksymalnie.
Proszę o radę


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 27, 2009 12:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
Witam mówiąc krótko, wygląda że wszystko jest tak jak ma być.


Na górę
Post: ndz gru 27, 2009 2:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Qudlaty pisze:
Podczas zmiany położenia dźwigni biegów z P na R lub D auto lekko się unosi
i nieznacznie traci na obrotach
.

(zachowanie to przypomina ruszanie autem /manual/ pod górkę z ręcznego)
Czy to jest objaw źle wyregulowanego sprzęgła?
Pedał hamulca dociskam maksymalnie.
Proszę o radę


To znaczy że działa [zlosnikz] ,a jak zmienia biegi ?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 27, 2009 3:28 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 27, 2009 12:00 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Lublin
Biegi zmienia płynnie bez szarpań i innych niepokojących objawów oprócz tego o którym napisałem powyżej. Skoro jednak to jest normalne zachowanie to wszystko inne jest OK
Dziękuje za szybką odpowiedź.

I moje kolejne pytanie :
Prawdopodobnie trzeba będzie wymienić w skrzyni olej i filtr gdyż nie wiem jak podchodził do tego poprzedni właściciel a chciałbym żeby pracowała jak najdłużej
Proszę o radę jaki olej byłby odpowiedni, i filtr oleju jaki typ firma itp?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 27, 2009 3:32 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Olej ATF np Mobil 220
Filtr to zależy jaki model czy diesel czy benzyna. Tam gdzie będziesz kupował filtr, będą dysponować zapewne katalogiem lub dobierzesz na wzór starego.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 27, 2009 3:44 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 27, 2009 12:00 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Lublin
Jest to DIESEL 2.0
Czy to jest istotne jaki typ paliwa skoro filtr jest do skrzyni biegów??
(pytam z ciekawości)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 27, 2009 3:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Qudlaty pisze:
Jest to DIESEL 2.0
Czy to jest istotne jaki typ paliwa skoro filtr jest do skrzyni biegów??
(pytam z ciekawości)


jeżeli znasz nr skrzyni to nie,najpewniej jest mieć podczas zakupu stary filtr


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 27, 2009 4:17 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 27, 2009 12:00 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Lublin
I tak też zrobię

Nie znam jeszcze dokładnie funkcji dwóch ostatnich położeń dźwigni zmiany biegów S i L (narazie tylko w trasie uzywałem D gdy przyporwadzilem auto po zakupie) domyślam się że to są biegi redukcyjne, do wyprzedzania ale nie wiem niestety czym one się róznią i w jakich sytuacjach można uzywać ich podczas jazdy
Przełączanie z D odbywa się bez użycia chamulca
Przy jakich predkosciach ?

Pytałem znajomych kazdy z nich ma inną teorie ale żaden nie jeździ automatem i ja nie miałem wcześniej z nim doczynienia nie chce uszkodzić czegoś stąd moje może banalne ale istotne pytanie


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 27, 2009 4:26 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Pozycja S to blokada 3 pierwszych biegów.
Pozycja L to blokada 2 pierwszych biegów.
Zalecane jest tylko ruszanie z tych pozycji, służy to np jeździe w górach z przyczepką lub innych podobnych sytuacji.
Do wyprzedzania służy przycisk kick-down pod pedałem, który wciśnięty powoduje redukcję biegów o 2.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 27, 2009 4:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
poszukaj na forum temat już był omawiany,polecam także wikipdię.
.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 27, 2009 4:38 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
bary123ce pisze:
Pozycja S to blokada 3 pierwszych biegów.
Pozycja L to blokada 2 pierwszych biegów.
Zalecane jest tylko ruszanie z tych pozycji, służy to np jeździe w górach z przyczepką lub innych podobnych sytuacji.
Do wyprzedzania służy przycisk kick-down pod pedałem, który wciśnięty powoduje redukcję biegów o 2.

Bary wstydz sie .....Czyli jak jade sobie dowolnym 124 czy 123 i chce zeby zredukowac do 3 to KICK? Powodzenia w ciagłym redukowaniu KICK.Niewiem wogole po co to jest - jak miałem ze 20 aut z automatem albo 30 to moze uzyłem to przypadkowo 2-3 razy.Uzywajac KICK w niewazne jakim aucie czy to starym czy nowym plastiku otrzymujemy 2-3 sekundy myslenia potem skrzynia wbija kosmicznie niski bieg zamykamy obrotomierz -kupa chałasu potem skrzynia daje ten bieg co trzeba i jedziemy.Niepotrzebne piłowanie silnika,obciązanie układu napedowego itp itd.Od tego sa te zakresy pracy automatum zeby z tego korzystać.Na dowód tego ze reczna zmiana biegow bez uzycia KICK jest nieszkodliwa -wszyscy producenci wprowadzili obecnie "TIPTRONIC" i wszelkie inne mutacje tego a wszystkie te patenty sprowadzają sie do mozliwosci dowolnej zmiany biegow samemu podczas jazdy.Wiec swobodnie zmieniaj sobie podczas jazdy na S i L co przy 200D jest baaaardzo potrzebne bo dynamiką ten silnik nie powala. [oczko]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 05, 2010 7:23 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 27, 2009 12:00 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Lublin
Witam chyb moja skrzynia potrzebuje regulacji.
Objawy: jak na moje doświadczenie za szybko zmienia biegi tzn IV-ka włańcza zie juz przy 50km/h to chyb za wczesnie bo troche sie dusi
Nie redukuje przy zwalnianiu, dopiero przy ok 20km/h
A może to normalne, albo ja nie umiem jezdzic
Prosze o rade co to moze byc????


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 05, 2010 7:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Z Twoją skrzynią jest wszystko w jak najlepszym porządku. Jeśli będziesz jechać ze stałą prędkością lub delikatnie przyspieszać auto będzie jechać na możliwie najwyższym biegu. W przypadku jakim opisałeś 50 km/h IV bieg jak najbardziej poprawny automaty działają trochę inaczej niż człowiek, który w manualu przeciętnie stara się utrzymać obroty silnika pomiędzy 2 a 3 tyś. Automat będzie dążył do tego by auto jechało na możliwie najwyższym biegu, a silnik utrzymywał niskie obroty. Tym zdaniem odpowiedziałem też na Twoje drugie pytanie odnośnie redukcji przy zwalnianiu dzieje się to (a właściwie nie dzieje się :) )po to by auto mogło się jak najdłużej toczyć gdy puścisz gaz.

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 05, 2010 9:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
MERCEDES 4 EVER pisze:
Bary wstydz sie .....Czyli jak jade sobie dowolnym 124 czy 123 i chce zeby zredukowac do 3 to KICK? Powodzenia w ciagłym redukowaniu KICK.Niewiem wogole po co to jest - jak miałem ze 20 aut z automatem albo 30 to moze uzyłem to przypadkowo 2-3 razy

Ja często używam kick-down i bardzo mi się podoba. Nie mam takich opóźnień jak piszesz (2-3 sek.).
MERCEDES 4 EVER pisze:
skrzynia wbija kosmicznie niski bieg

No to widocznie nie działa Ci przekaźnik, który zapobiega takim przebojom.

Qudlaty pisze:
jak na moje doświadczenie za szybko zmienia biegi tzn IV-ka włańcza zie juz przy 50km/h

To zależy czy zmienia tak samo mimo wciśniętego gazu do dechy.
Skrzynię można samemu wyregulować tak, by zmieniała tak jak opisujesz lub przełączała biegi dopiero przy wysokich obrotach.
Regulację można przeprowadzić za pomocą linki lub cięgna- zależy który rocznik auta i jaka skrzynia.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 06, 2010 12:31 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 28, 2008 5:15 pm
Posty: 260
Numer GG: 8913782
Lokalizacja: Konin / Oslo
bary123ce pisze:
Ja często używam kick-down i bardzo mi się podoba. Nie mam takich opóźnień jak piszesz (2-3 sek.).

no tak ma właśnie latać :)

_________________
http://www.wowwood.pl/


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl