MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 10:53 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt gru 04, 2009 9:25 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Wstępna regulacja luzu, aby dopasować zakres pracy regulatora hydraulicznego przy różnych zaworach, gniazdach, konikach - jest praktycznie we wszystkich starych silnikach MB. Zwykle jeśli wszystko jest sprawne - wymiar podstawowy wystarcza.

Bez zdjęcia pokrywy to tylko gadanie.
Jak klekocze mocno będzie widać gdzie wałek jest kwadratowy albo gdzie regulator się zablokował.
Naciskając trzonkiem młotka regulatory można sprawdzić czy są twarde.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 08, 2009 2:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Witam. Panowie stuki zlokalizowane. Problem jest z 6 tłokiem a bardziej precyzując zawóe wydechu na 6 tłoku. poleciała hudrauliczny kasator luzu czy jak tam sie to zwie.


Pytanie moje czy da się jedną sztuke wymienić bez rozpinania łańcucha ?

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 08, 2009 3:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Paweł-Sec pisze:
Pytanie moje czy da się jedną sztuke wymienić bez rozpinania łańcucha ?


Dwie niezależne sprawy.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 08, 2009 5:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
zegarek pisze:
Paweł-Sec pisze:
Pytanie moje czy da się jedną sztuke wymienić bez rozpinania łańcucha ?


Dwie niezależne sprawy.



tj.?

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 08, 2009 6:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 24, 2005 10:42 am
Posty: 146
Lokalizacja: Gdańsk
Trzeba ścisnąć sprężynę zaworową, wyjąć dźwigienkę, wymienić kasator i już. Łańcuch nic do tego nie ma.

_________________
ex MB W126 420SEL 89'
FORD Fusion 1.4 TDCI 04'
PEUGEOT Bipper 1.4 HDI 08'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 08, 2009 6:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
CZUWOJ pisze:
Trzeba ścisnąć sprężynę zaworową, wyjąć dźwigienkę, wymienić kasator i już. Łańcuch nic do tego nie ma.



znalazłem coś takiego na ten temat na forum

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=31736

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 09, 2009 4:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
A jednak wina najprawdopodobniej tkwi w dzwigience zaworowej.

Same regulatory/regulatora nie jesst możliwe ścisnięcie go rękami. A na dzwigience widac wyraźne weytarcie(zagłębienie)

Dezyzja zapadałna wymiane dwóch dzwigienek i poskłądanie na oryginalnych regulatorach. Zobaczymy co będzie jak sie to poskłąda w całość - oby stuki ustały.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 09, 2009 5:36 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Przy takim stanie dźwigienek spodziewał bym się też kwadratowego wałka. Trzeba jeszcze do kompletu sprawdzić jak wygląda smarowanie tych krzywek - czy nie zatkane.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 09, 2009 6:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Poza tym trzeba wziąć pod uwagę, że nowe dźwigienki są już na wałki o innej obróbce powierzchniowej (utwardzanie), co jest dokładnie opisane w WIS. Więc jeśli poskładasz to ah hoc, możesz wykończyć któryś z elementów.

Co do smarowania, to również trzeba sprawdzić nie tyle zatkanie, ale w ogóle stan tych plastików na listwie smarującej. One twardnieją i pękają z czasem.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 09, 2009 6:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
ukaniu pisze:
Przy takim stanie dźwigienek spodziewał bym się też kwadratowego wałka. Trzeba jeszcze do kompletu sprawdzić jak wygląda smarowanie tych krzywek - czy nie zatkane.


witaj. Wałek ładny żadnego uszczerbku na zdrowiu. Zdemontowałem dzwigienki i tylko jedna wygląda żle. Na 6 tłoku, i własnie z tego miejsca dochodziły niepokojące dzwieki.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 09, 2009 7:11 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
czesc, przeczytalem wątek, chyba czas zdjąc pokrywy, ale to jak dojade do opola bo siedze w sanoku i już czasu brak. Ale sadze ze to nie bedzie wina wałkow. I dziwne bo jak jest zimny silnik u mnie to cisza na maxa, jak sie nagrzeje to troche klepie przy głowicy po stronie kierowcy.

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 09, 2009 10:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
drwalu pisze:
czesc, przeczytalem wątek, chyba czas zdjąc pokrywy, ale to jak dojade do opola bo siedze w sanoku i już czasu brak. Ale sadze ze to nie bedzie wina wałkow. I dziwne bo jak jest zimny silnik u mnie to cisza na maxa, jak sie nagrzeje to troche klepie przy głowicy po stronie kierowcy.



U mnie nie było różnicy czy zimny czy ciepły - Ale tobie proponuje ściągnąc pokrywy i zlokalizowac usterke czym prędzej zeby nie narobiła wiekszych szkód.

Ja mam nadzieje ze u Mnie po wymianie tych dwóch dzwigienek stuki ustąpią. A jak nie - to wymieiam dwa regulatory hydr. a jak nadal będzie stukac to sie poddaje.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 10, 2009 5:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
Dzwigienki wymienione - stuki ustały ale nie do końca są jeszcze ale znacznie ciszej pracuje jednostka.

Zastanawiam sie czy czekac chwile może niech sie troszkę silnik dopasuje (czy i tu sie skałaniam) wymienic kasatory hydrauliczne.

Może odgłosy dobiegają tylko od tego jedenego który zniszczył dzwigienke.

Co radzicie.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 27, 2009 3:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
witam. Usteraka odnaleziona winny jest wałek wytarty na 7 garze
krzywka na zagłębienie na ok 0,5 mm tak na oko.

Co robić szukać wałka czy oddac do naprawy. Koszt naprawy ok 200 złoty - jeżeli tylko ta jedna jest padnięta jeżeli następna też to kolejne 200 itd.


Da się wałek jakos szybko i sprawnie wymontowac ewentualnie zamienić na inny.

Gdzie mozna coś znaleśc o blokowaniu rozrządu.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 3:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 19, 2009 7:13 pm
Posty: 210
witam. Usteraka odnaleziona winny jest wałek wytarty na 7 garze
krzywka na zagłębienie na ok 0,5 mm tak na oko.

Co robić szukać wałka czy oddac do naprawy. Koszt naprawy ok 200 złoty - jeżeli tylko ta jedna jest padnięta jeżeli następna też to kolejne 200 itd.


Da się wałek jakos szybko i sprawnie wymontowac ewentualnie zamienić na inny.

Gdzie mozna coś znaleśc o blokowaniu rozrządu.

_________________
W126 SEC '89 4.2
EX W124 '95 2.0
Toyota Yaris 2007 1.4 D4D - autko żony
[color=#FF0000]www.warszawadoslubu.pl[/color]
gg 3829726


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl