MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 10:57 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 7:18 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Dziś, przejechałem ponad 60km w trasie, wjeżdżam do miasta, zapalił się ABS, później radio zgubiło stacje, potem zanikło podswietlenie, swiatła, typowy objaw braku ładowania. Nie gasiłem auta, po jakiś 15-20min ładowanie wróciło, wróciłem kolejne 60km, bez problemu, sprawdziłem ładowanie pod domem:
- bez obciążenia 14,05V na wolnych i podwyzszonych obrotach
- po obciążeniu dmuchawa, swiatłami i ogrzewaniem szyby 13, 2 na wolnych, 13,7 na podwyzszonych (niezbyt dobre)
Jak myslicie, objaw zawieszajacych sie szczotek, regulatora nie wiem, samo sie naprawiło <br>Dodano po 3 minutach.:<br> Ps, kontrolka ładowania sie nie zapaliła

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 7:40 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 20, 2009 4:07 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Bydgoszcz
hej!
zgodnie z tym, co wczoraj napisalem sprawdz szczotki alternatora i wymien je razem z calym szczotkotrzymaczem w razie potrzeby. Brakiem kontrolki ladowania sie nie zrazaj, nie musi sie pojawic, tzn. u mojego ojca sie nie pojawila.
A z taka "usterka" na trasie mozesz miec niepotrzebna przygode... <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Ojciec mial takie objawy jak Ty przez 2-3tygodnie az pewnego razu dojechal do domu ostatkiem "pradu" bez swiatel,radia, dmuchawy...

_________________
"Nie wiem na co bedzie trzecia wojna swiatowa, ale wiem, ze czwarta bedzie na kije"
A. Einstein
ex. W123 200D
w planach W124/W201


Na górę
Post: wt gru 29, 2009 8:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Według mnie jest to objaw zawieszania się szczotek

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 8:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Hej kolego ~krzysiek21011989, wczoraj to mi odpisywałeś [zlosnik] Mamy z kolegą podobne Loginy

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 8:37 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 20, 2009 4:07 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Bydgoszcz
tak, rzeczywiscie, przepraszam za niedopatrzenie, nawet sytuacja z samochodem byla bardzo podobna. a tak na marginesie, pomoglo to co wczoraj zaproponowalem? Pozdrawiam

_________________
"Nie wiem na co bedzie trzecia wojna swiatowa, ale wiem, ze czwarta bedzie na kije"

A. Einstein

ex. W123 200D

w planach W124/W201


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 9:33 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
właśnie dla mnie to tak wyglada również, ale martwii mnie słabe ładowanie pod obciążeniem, az tak nie powinno spadać chyba, sam nie wiem.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 10:12 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
krzysiek21011989 pisze:
. Brakiem kontrolki ladowania sie nie zrazaj, nie musi sie pojawic

Z tego co mi kiedyś mówił znajomy dyplomowany mistrz elektrotechniki samochodowej to w przypadku braku ładowania w Mercedesie ne zapali sie czerwona kontrolka ładowania.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 10:28 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 20, 2009 4:07 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Bydgoszcz
skoro sam mistrz tak powiedzial, nie wypada mi polemizowac, jednak wydaje mi sie, ze z tym ladowaniem to jest tak, ze w przypadku obnizonego ladowania sie nie zapali, jednak w przypadku BRAKU ladowania moze sie zapalic, mialem taki przypadek jakos w tamtym roku w mojej W123, kiedy pasek klinowy od alternatora i pompy wody pekl, wtedy alternator nie pracowal i kontrolka sie zapalila, to tak tytulem dygresji.

_________________
"Nie wiem na co bedzie trzecia wojna swiatowa, ale wiem, ze czwarta bedzie na kije"

A. Einstein

ex. W123 200D

w planach W124/W201


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 10:59 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Podczas uruchamiania silnika trzeba patrzeć na ta kontrolkę,ale juz nie pamiętam czy jak się nie pali to nie ładuje czy jak sie pali.Musiałbym to zobaczyć podczas uruchamiania własnego auta jak to jest.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 30, 2009 9:33 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 10, 2008 7:42 pm
Posty: 173
wg mnie w przyopadku całkowitego braku ładowania na odpalonym silniku bedzie się świecić, natomiast jeśli ładowanie jest ale bardzo słabe konntrolka nie zapali sie az do momentu całkowitego wyczerpania bateri..:)

_________________
Wiedza o MB nie mała i ciągle poszerzana... z miłości do 126.
Mercedes Vito 2,3D (80KM)
IVECO 5912 2,8 TDI
RENAULT Master 2,5 DCI
RENAULT Megane 1,6 16V + gaz ( kur... nie do zdarcia ;) )
Opel Astra 1,7 D(rezynka) ;];]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 30, 2009 9:55 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jak wyjmiesz regulator, albo on padnie całkiem - to ładowania nie będzie wcale i kontrolka też się nie zapali :-) - z tym, że nie zapali się też po przekręceniu kluczyka.
Jeśli wtedy sie zapala (musi) i gaśnie po uruchomieniu silnika to znaczy, że alternator coś generuje ale - czy właściwie? - to już tylko pomiar woltomierzem oraz oscyloskopem aby sprawdzić czy np nie padnięta jest dioda w mostku prostowniczym.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 30, 2009 10:28 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
darus pisze:
bez obciążenia 14,05V na wolnych i podwyzszonych obrotach
- po obciążeniu dmuchawa, swiatłami i ogrzewaniem szyby 13, 2 na wolnych, 13,7 na podwyzszonych (niezbyt dobre)

jak widać coś tam ładuje tylko za słabo, albo masz już mocno zajechany alternator, albo poprostu kończy się regulator/szczotki, najprościej wymienić regulator i wszystko będzie jasne... :)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 30, 2009 4:12 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Dzisiaj byłem u elektryka, stwierdził, ze oprócz zawieszającej się szczotki nic innego być nie moze. Wyjął regulator, szczotki w super stanie, spręzynki odbijają bez problemu. Stwierdził, że przy takim obciążeniu na wolnych obrotach ładowanie może spaść do tego poziomu, ważne, ze wzrasta po przegazowaniu. Poprostu narazie pojeżdżę i zobaczę co się będzie dziać. Nie sądze, żeby przed tym zdarzenieł ładowanie było lepsze, jeżdżę dużo na krótkich dystansach (4km do pracy), rano dmuchawa, grzanie szyby, swiatła, nigdy nie miałem problemu z niedoładowanym akumulatorem.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl