MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 12:57 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw gru 31, 2009 8:36 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Witam

Panowie proszę o pomoc, przydadzą się cenne wskazówki jak wyregulować najpierw drzwi a później szybę. Drzwi jak nie pierd...lne to się nie zamkną.
Byłem u zaufanego fachmana, ale jest długi termin oczekiwania... Muszę to zrobić sam.

Co do szyby to wiem że muszę ją trochę opuścić, a śruby regulacyjne znajdują się pod tapicerką - tylko w którym miejscu??


http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1262244508_1.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1262244572_2.jpg

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 31, 2009 9:06 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
grzesiekwie pisze:
Drzwi jak nie pierd...lne to się nie zamkną.

Wykluczyłeś już efekt sprężania się powietrza w kabinie? Czy tak samo się zachowują jeżeli próbujesz je zamykać z otwartym szyberdachem lub otwartymi prawymi drzwiami? Czy uszczelki na całym obwodzie są prawidłowo ułożone?
grzesiekwie pisze:
Co do szyby to wiem że muszę ją trochę opuścić, a śruby regulacyjne znajdują się pod tapicerką - tylko w którym miejscu??

Szyba ma właściwie wszystkie parametry do możliwej regulacji. Jeżeli tego nigdy nie robiłeś - to będzie to naprawdę wyzwanie...
To nie jest tak, że skoro górna krawędź szyby nie wchodzi pod uszczelkę w momencie zamykania - to trzeba ją opuścić.
Szyba powinna być ustawiona pod skosem - czyli starając się jaśniej powinna swoją górną krawędzią dotknąć do uszczelki zanim zamek zaskoczy. Teraz dalsze zamykanie drzwi spowoduje, że szyba przesuwając się po uszczelce "wśliźnie się" pod jej krawędź. Unika się w ten sposób szpary która powoduje mocne świszczenie w czasie jazdy.
A śruby do regulacji są praktycznie wszędzie (te decydujące o nachyleniu szyby dostępne są dopiero po zdjęciu listew zewnętrznych drzwi - pod gumowymi zaślepkami) Trzeba się dobrze zastanowić nad każdą czynnością - czy przyniesie oczekiwany skutek czy raczej zmienić w tym celu inny parametr. Zabawa przednia i dla amatora dosyć żmudna - jednak satysfakcja końcowa potrafi być duża. [zlosnik]

_________________
W203 Kompressor


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 31, 2009 9:51 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Gerri pisze:
grzesiekwie pisze:
Drzwi jak nie pierd...lne to się nie zamkną.

Wykluczyłem efekt sprężania się powietrza - tak samo się zachowują. Co do uszczelek to na całym obwodzie są prawidłowo ułożone. Po drzwiach nie widać żeby były po dzwonie, a co do szyby to pewnie sam namotałem podczas wymiany podnośnika szyby.


Może, któryś z szanownych doświadczonych użytkowników forumowiczów 124 coupe przebywa lub będzie przebywać w okolicach Gorzowa Wlkp. i jest w stanie mi pomóc ? Zadośćuczynienie gwarantowane [zlosnik]

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 31, 2009 6:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Mam instukcję regulacji szyby w coupe 124 ,jak chcesz to podaj @ to Ci wyślę .Ja to u siebie robiłem ,jest trochę zabawy ale spokojnie do zrobienia .U mnie teraz jak szyber otwarty to sie zamyka ładnie ,ale jak wszystko pozamykane to jest efekt sciskania powietrza wewnatrz auta i trzeba mocniej trzasnąć. <br>Dodano po 1 godzinach. 24 minutach.:<br> Instrukcja poszła na @
Kilka rad:
1.Najpierw zacznij od wyregulowania drzwi .Weź kawałek linijki i przykładaj do dzwi czy są w jednej lini z błotnikami ,od góry i z boku
2.Śrubami pod listwami szerokimi regulujesz pochylenie szyby .Z tego co pamiętam szyba ma dotykac juz uczelki górnej ,a drzwi jeszcze nie domknięte na jakies 5mm
3.Śrubami od wewnetrznej częsci drzwi ,pod boczkiem ,regulujesz na jaką wysokosć ma wychodzić szyba .Oczywiście szyba mija tą wargę uszczelki ,a dopiero potem zostaje podniesiona na ryglu i wchodzi w dołek w uszczelce.

W zasadzie te 3 regulacje powinny wystarczyć zeby ustawic prawidłowo szybe.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl