MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 12, 2025 11:04 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 03, 2010 10:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 1:45 pm
Posty: 104
Lokalizacja: ŁÓDŹ
witam
jest problem, otóż w124 2.5 D autom. '92 ex-taxi, przy temp. poniżej -5-7 już odmawia chęci odpalenia silnika. na początku myślałem że to problem zamarzniętej ropy, ale po dolaniu specyfiku w dużej ilości (przekraczającej opisane na bańce proporcje) sytuacja powtórzyła się. trzeba go kręcić i kręcić i dopiero po zapożyczonym prądzie po kilkunastu próbach silnik odpala. nadmieniam, że auto posiada EGR które jest nie kompletne i nie wiem czy przypadkiem nie ma to wpływu na takie kiepskie odpalanie w niskich temp. Świece były wymieniane niecały rok temu, filtry świeże, akumulator też w miarę nowy, nawet nie pomaga diesel start - czyli taki spray który wpsikuje się do filtra powietrza. Silnik ma dużo najechane, ile? nikt już pewnie nie wie, ale normalnie jeździ, pali na trasie koło 7l, w mieście koło 8-8,5l, olej pożera w akceptowanych ilościach. W momencie próby odpalenia wskazówka ciśnienia oleju podnosi się do poziomu 3 już od pierwszego kręcenia.
już nie wiem co się dzieje i dlaczego tak jest, proszę o sugestie i pzdr
hall


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 8:29 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 20, 2009 4:07 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam!
Nie wiem jak to wyglada dokladnie przy 124, ale podejrzewam ze podobnie jak w W123, w sumie z tego co napisales tylko zawory moznaby podejrzewac, sprawdz jeszcze kable idace od akumulatora do rozrusznika, czy przypadkiem + sie nie grzeje, czy masa nie jest "zabrudzona"...a powyzej -5 jak odpala?

_________________
"Nie wiem na co bedzie trzecia wojna swiatowa, ale wiem, ze czwarta bedzie na kije"
A. Einstein
ex. W123 200D
w planach W124/W201


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 8:32 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 1:45 pm
Posty: 104
Lokalizacja: ŁÓDŹ
krzysiek21011989 pisze:
...a powyżej -5 jak odpala?


jak jest od -5 w górę to odpala normalnie, dwa razy przekręci rozrusznikiem i pali.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 9:04 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 20, 2009 4:07 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Bydgoszcz
ojciec przy swoim W124 ma 200D, tam do -20st. na zewnatrz pali po jednym grzaniu swiec doslownie z polobrotu, w Twoim wypadku akumulator mozna wykluczyc bo ma "z czego krecic" z tego co napisales, o kompresji nie pisze, skoro podczas krecenia wedruje na 3 to nie ma sensu sie nad tym rozwodzic. W pierwszej kolejnosci, zeby za duzo nie rozbierac sprawdz stan kabli, czy nie sa 'wysluzone', poupalane...potem dopiero ew. ustawianie zaworow, sprawdzanie swiec...
ps. na jakiej firmy wymieniales te swiece? <br>Dodano po 6 minutach.:<br> a co do oleju, 'akceptowane ilosci', tzn?

_________________
"Nie wiem na co bedzie trzecia wojna swiatowa, ale wiem, ze czwarta bedzie na kije"

A. Einstein

ex. W123 200D

w planach W124/W201


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 9:35 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 1:45 pm
Posty: 104
Lokalizacja: ŁÓDŹ
...bierze jakieś 3 l oleju na 10 tyś km. :)
pzdr


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 10:13 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
krzysiek21011989 pisze:
o kompresji nie pisze, skoro podczas krecenia wedruje na 3

ciśninie oleju nie ma nic do kompresji

Pozostaje sprawdzić kompresję tego silnika...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 11:55 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 7:45 pm
Posty: 68
Lokalizacja: pszczyna
Ja także obstawiał bym słabą kompresje...

_________________
ex w124 230E `85
w124 200D `93
w115 240D 3.0 `75


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 1:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 1:45 pm
Posty: 104
Lokalizacja: ŁÓDŹ
... i chyba kompresja jest przyczyną :(
cholera...czyli silnik do remontu?
pzdr


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 2:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
a takze prawdopodobnie, nie wiem jak w pompie 2,5 D, ale w 3,0 pompie jest taki przyspieszacz zaplonu (tzw. ssanie) o ile sie nie myle, i sa tam takie kabelki do podlaczenia czujnika temperatury
bynajmniej jak blem pytac o inna czesc do mercedesow, odbywal sie zakup takiej pompy i o tym byla mowa

wiec, moze i w tej pompie jest takie ustrojstwo
i to ponoc dziala, ustawia sie od temperatury 5 stopni C

---

jesli chodzi o swiece, to oczywiscie mowa o beru
nie napomknales takze o oleju, czy wymieniony i jaki
i akumulator moze byc nowy, ale nowy takze powiniewn byc naladowany na zime

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 2:52 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 20, 2009 4:07 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Bydgoszcz
No coz, jak kompresja, to czeka Cie niemaly wydatek, ale warto, o ile auto jest w jako takim stanie ogolnym.
A co do "ssania" w pompie 3,0 to chyba wszystkie wolnossace diesle sa w to wyposazone, tzn. w OM601 tez jest takie "urzadzenie", ale z tego, co gdzies mi sie udalo przeczytac nie jest to takie ssanie w czystym tego slowa znaczeniu, ma to zwiazek z katem wyprzedzenia zaplonu o ile dobrze pamietam.

_________________
"Nie wiem na co bedzie trzecia wojna swiatowa, ale wiem, ze czwarta bedzie na kije"

A. Einstein

ex. W123 200D

w planach W124/W201


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 3:36 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
zgadza sie, chodzi o kat wyprzedzenia i to byl nowy wynalazek w dieslu u mercedesa, bo w OM617 jescze tego nie bylo
choc w starym audi w dieslu 1,6 bylo takie cudo

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 4:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt cze 30, 2009 12:18 am
Posty: 100
można też zamontować webasto ,
ale nie dziw się, że auto które ma przynajmniej 800 tys przebiegu czeka remont.

_________________
W168, W124


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 6:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 1:45 pm
Posty: 104
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Digidy pisze:
,
ale nie dziw się, że auto które ma przynajmniej 800 tys przebiegu czeka remont.

nie dziwię się bo ten ma bez mała jakieś mylion 400 tyś!!!
.... ale jest sposób na takie rzeczy jak nie chce odpalać silnik w takie mrozy a remont nie wchodzi w rachubę, otóż są takie grzałki, które montuje się w przewód od płynu chłodniczego (wyglądają jak złączka) z wystającym przewodem do gniazdka. 20 min wystarczy żeby na mrozie podgrzać silnik do 10 stop C. i hej w drogę. Jak zamontuję cos takiego to dam znać. pzdr


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 7:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Stawiałbym na kompreche, przy takich mrozach wychodzi wszystko, a jak ma najechane 1 bańke km...Oczywiście sprawdź wtryski jeszcze, świece wykluczam. Ew. podgrzewaj go z 3 razy, ale komprecha najprawdopodobniej.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 7:25 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 20, 2009 4:07 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Bydgoszcz
przy tym przebiegu tez raczej wykluczylbym wszelkie inwestycje w auto, poza tymi, ktore maja wplyw na bezpieczenstwo na drodze :lol:
grzalka to jest jakies wyjscie...

_________________
"Nie wiem na co bedzie trzecia wojna swiatowa, ale wiem, ze czwarta bedzie na kije"

A. Einstein

ex. W123 200D

w planach W124/W201


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl