richie pisze:
są takowe szpachle, produkują ją te firmy które robią lakiery proszkowe mp. Tiger lub pullverlack.
To albo ze wzgledu na cene materialu albo ze wzgledu na czasochlonnosc prac przy obrobce znane mi lakiernie proszkowe nie chca sie podejmowac takich zajec.
richie pisze:
ok a jezeli dorobię kolor z MB to wiesz dokładnie jakim cisnieniem kłaść z klar i czy w HS czy w MS bo mi w HSie ziarno wypływa przy 2,2 bara (HVLP) ziarno wypłyneło i wyglada jak kupa. A może zrobić w jednoskładniku ral 9006 i troszkę go zretuszować i wypsikać wysokim ciśnieniem? Ten ral to czyste aluminium przecież?
Nigdy nie wiem dokladnie jak po dorobieniu farby bedzie wygladal kolor po lakierowaniu, dlatego sam robie z jednej farby przynajmniej dwa natryski probne. Uzywam pistoletow SATA (RP i HVLP) do baz i producent farb , ktorych uzywam przewiduje polozenie warstw bazy pod cisnieniem 1,6-1,7 bar i koncowo wypylenie (uzyskanie efektu ziarna) na okolo 1,2 bar i skreconej dawce farby w celu uzyskania koloru wlasciwego.
Dwa natryski robie po to, aby porownac efekt do nielakierowanych elementow, ktory bardziej odpowiada. Roznica jest czasami ogromna, bo np. wylana baza DB197 z utopionym ziarnem jest prawie czarna, a po wypyleniu (postawieniu ziarna) przechodzi w grafitowy prawie.
W twoim przypadku podejrzewam, ze lakierujesz na zbyt wyskoim cisnieniu ( HVLP gorny zakres pistoletu to ok. 2,5 bar) i baza zanim zdazy doleciec do materialu ma juz odparowany rozpuszczalnik. Powstaja wtedy czesto efekty chmurek, przebarwien, cieni.Sprobuj zmniejszyc cisnienie i zrobic warstwy bardziej mokre, zeby ziarno mialo czas na ulozenie sie przed odparowaniem rozpuszczalnika, a w razie czego ziarno zawsze mozesz postawic. Uzywaj potem szmatki antystatycznej przed klarem, ktora zbierze wiekszosc wolnych ziaren aluminium, ktore to nieraz potrafia "wystawac szpilkami" przez klar robiac efekt wtracen/brudow.
Do srebnych kolorow dobra jest baza wodna, poniewaz wystarcza polozyc jedna/dwie warstwy do uzyskania koloru, poza tym bardzo trudno zrobic z niej zaciek (wazne przy lakierowaniu felg). Zbyt gruba warstwa bazy to tylko dluzszy czas schniecia.
Co do MS to sie nie wypowiem bo juz nie pamietam, uzywam tylko HS lub UHS. A jesli chodzi o jednowarstwowe srebra to nie polecam- jest to dobre w przypadku przemyslowki, gdzie liczy sie czas zabiegu. Dobre do malowana ram w ciezarowkach, gdzie ma byc kolor a nie efekt.W farbach tych ziarno metaliczne zamieszane jest z zywica poliuretanowa, akrylowa czy jakas inna. Musi wiec czesc z tych ziaren po natrysku wystawac, co daje efekt niepelnego polysku. To jest cos tak, jakbys co akrylu dosypal aluminium . Ostatnio wlasnie bralem na probe 9006 na rame i sam technik stwierdzil, ze warto po tym sypnac klarem dla uzyskania lepszego polysku.